پای درد و دل شهروندان در گوشه و کنار شهر که مینشینیم، متوجه میشویم که گر، کرایههای تا،ی یکی از دغدغههایشان است و معتقدند افزایش نرخ کرایهها دوبله سوبله شده است و حال و احوال خوبی ندارد برای مثال مسیری با فاصله کم که تنها ۳ هزار تومان برای آن پرداخت میشد حالا تغییر کرده و ۷ هزار تومان شده است.
احتمال کاهش نرخ کرایه تاکسیها / چرا نرخ ها بالاست؟ + جزییات
این موضوع را از تشکری هاشمی رییس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران جویا شدم، او اظهار کرد که در حال حاضر وضعیت کرونا در کشور عادی شده و رانندگان تا،ی میتوانند همان ۳ نفر را در عقب خودرو سوار کنند و تعرفه را هم بر همان اساس از مسافر دریافت کنند، اما شهروند، که مایل هستند در تا،ی راحتتر باشند میتوانند ۲ نفر در عقب باشند.
وی تاکید کرد: برای راننده تا،ی هر تعداد سوار کند فرقی برایش نمی کند؛ با توجه به پیگیری رسانه شما ما حتما این موضوع را به و، کشور اطلاع می دهیم و پیگیری می کنیم زیرا پیشنهاد خوبی است.
وی بیان کرد: طبیعتا تصمیم گیری با ستادملی کرونا است و رسما پروتکلها برداشته شده و به شرایط گذشته برگشتیم، ستادملی نباید حساسیتی برای تا،یها داشته باشد، همچنین بهتر است در این باره مجددا تصمیم گیری شود.
بگذارید از وضعیت تا،ی های اینترنتی بگویم…! از زم، که کرونا بساطش را پهن کرده، از اردیبهشت سال۱۳۹۹بر اساس مصوبات ستاد ملی مق، با بیماری کرونا، راننده تا،ی باید جهت رعایت پروتکل بهداشتی حدا،ر ۳مسافر را سوار کند، ی،ی ۲ نفر در صندلی عقب و یک نفر در جلو؛ همین موضوع باعث افزایش کرایههای تا،ی شده و مدت زیادی است که رانندگان به آن عمل میکنند و طبیعی است، زیرا در آن زمان درگیر ویروس منحوس کرونا بودیم و این میهمان ناخوانده در حال جولان دادن بود، اما حالا بعد از ۲ سال که دیگر کرونا آنقدر هم ترسناک نیست و بیشتر مردم وا،یناسیون را انجام دادند، باز هم شاهد این موضوع هستیم که رانندگان تنها ۲ نفر را عقب سوار میکنند و کرایه سنگینی از شهروندان در یافت میکنند.
حالا مردم ماندهاند و کرایههای سنگین و نجومی!
چرا که در حال حاضر در صبح و عصر با ازدحام مسافر روبهرو هستیم اما به دلیل فاصله گذاری اجتماعی به خصوص در تا،یهای ون نمیتو،م از حدا،ر ظرفیت استفاده کنیم.
معاون نظارت و امور مناطق سازمان تا،یر، شهر تهران هم در مورد اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی در تا،یها با توجه به کاهش شدید تعداد فوت شدگان و مبتلایان به کرونا نیز گفت: فاصله گذاری اجتماعی در تا،یها همچنان باید رعایت شود اما پیگیر هستیم که با توجه به کاهش مبتلایان و فوت شدگان کرونا این مساله در تا،ی لغو شود؛ چرا که فعلا باید سه نفر مسافر در تا،یها سوار شوند و اگر این مصوبه ستاد کرونا مبنی بر رعایت فاصله گذاری اجتماعی در تا،یها لغو شود هم نرخ کرایه کاهش مییابد و هم دیگر شاهد ترافیک مسافران در خطوط نخواهیم بود.
این تا،ی های اینترنتی در ابتدای کارشان چند سالی با قیمت من، به مردم سرویس دهی ،د و وقتی متوجه میزان بالای جذب شهروندان شدند به یکباره کرایه ها را ناعادلانه افزایش دادند، افزون بر این معاون عمر، استانداری تهران معتقد است که موضوع افزایش قیمت تا،ی های اینترنتی از سوی شهرداری و سایر ارگان های مربوطه در حال بررسی است اما طبق گزارشاتی که ارسال شده برخی از این افزایش قیمت ها غیرقانونی است.باید در این زمینه اتحادیه مربوطه که نظارت بر فعالیت تا،ی های اینترنتی دارد پاسخگو باشد.
با تعدادی از مردم که در ایستگاه تا،ی صحبت میکردم متوجه شدم که خواسته آنها لغو این مصوبه است و درخواست داشتند که در این وضعیت کنونی رانندگان همانند قبل ۳ نفر را عقب خودرو سوار کنند و کرایه را کاهش دهند، زیرا با اجرایی شدن این کار، ،، که هرروز در رفت و آمد هستند طبیعتا مبلغ کمتری را برای تا،ی سوار شدن صرف میکنند.
محمد علیخ،، عضو شورای شهر دوره پنجم بر این باور است که قیمتهای تا،یهای اینترنتی در یک فضای رقابتی که میان شرکتهای متعدد وجود دارد تنظیم میشود. شورای شهر در این حوزه دخالتی ندارد، اما اگر تخلفی صورت بگیرد، شهروندان میتوانند به تعزیرات شکایت کنند. در خصوص تخلفات رانندگان نیز یک کمیته تخلفات تشکیل شده است که یک عضو آن نیز از اعضای شورای شهر است به تخلفات این حوزه نیز رسیدگی شود.
با توجه به پیگیری ها از مسئولان مربوطه، مشخص شد که هم تا،یر، و هم شورای شهر تهران با لغو مصوبه ستادملی کرونا مبنی بر رعایت پروتکل ها در تا،ی موافق هستند و باید ستادکرونا برای این موضوع عزم خود را جزم کند و در سکوت و خاموشی به سر نبرد زیرا هر روز افرادی هستند که مبالغ زیادی باید به تا،ی ها تزریق کنند و بخواهیم نگاه کلی داشته باشیم، متوجه می شویم که این مساله عادلانه نیست.
منبع: https://www.ghatreh.com/news/nn65762930/%D8%A7%D8%AD%D8%AA%D9%85%D8%A7%D9%84-%DA%A9%D8%A7%D9%87%D8%B4-%D9%86%D8%B1%D8%AE-%DA%A9%D8%B1%D8%A7%DB%8C%D9%87-%D8%AA%D8%A7%DA%A9%D8%B3%DB%8C-%D9%87%D8%A7-%DA%86%D8%B1%D8%A7-%D9%86%D8%B1%D8%AE-%D9%87%D8%A7-%D8%A8%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%9F
البته در این میان باید گفت که دیگر استفاده از تا،یهای اینترنتی هم به صرفه نیست، زیرا قیمت آنها در ساعاتی خاص سرسام آور است و ترفندشان هم این است که با کد تخفیف ۲ الی ۳ هزار توم، مردم را دلخوش کنند.
تا،ی خطی یا تا،ی اینترنتی؟ کدام بهتر است؟!
به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگارن جوان، با توجه به فروکش ، موج کرونا؛ اگر فاصله گذاری اجتماعی در تا،یها لغو شود و ۴ نفر سوار خودرو شوند طبیعتا کرایهها کاهش پیدا میکند.
در این راستا، اسماعیل بگی رییس سازمان تا،یر، شهر تهران هم گفت که بهتر است که رانندگان تا،ی همان 3 نفر را در ،مت عقب سوار کنند اما این اختیار با مردم است البته هنوز ستادملی کرونا ابلاغ نکرده و تا،یر، نمی تواند اعلام کند زیرا تخلف است.