ادغام شبکه فروش و خدمات پس از فروش سایپا و ایران خودرو


در این مراسم محمدعلی تیموری، مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا گفت: اتحاد استراتژیک بین گروه خودروسازی سایپا و گروه صنعتی ایران خودرو و استفاده از تمام منابع دو طرف با هدف افزایش رضایت مندی مشتریان است.

او افزود: خوشبختانه در چند ماه اخیر در حوزه زنجیره تامین و قطعه سازی، شاهد افزایش کیفیت در دو شرکت بوده ایم که باعث کاهش مراجعه مردم به تعمیرگاه ها تا 200 درصد شده است و بر این اساس و به منظور کاهش هزینه های سربار تعمیرگاه ها، چندین مرکز ارائه خدمات پس از فروش دو شرکت ادغام خواهند شد.

تیموری با بیان اینکه این گونه اتحادها در تمام دنیا و بین خودروسازان مطرح برای استفاده بهینه از منابع یکدیگر مرسوم است، گفت: اتحاد در حوزه خدمات پس از فروش، علاوه بر کاهش هزینه های سربار باعث افزایش رضایت مشتریان خواهد شد چراکه دسترسی مردم به تعمیرگاه ها در صورت نیاز افزایش یافته و امکانات دوبرابری برای مشتریان ایجاد خواهد شد.

او در خصوص تامین قوای محرکه سایپا از ایران خودرو در راستای اتحاد استراتژیک دو خودروساز هم گفت: برای خودرو شاهین پ،، قوای محرکه خودروی تارا از ایران خودرو نصب و مراحل کالیبره شدن آن انجام شده است و تست تصادف آن باقی مانده که باید آن را در خارج از کشور انجام دهیم.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا تاکید کرد: با شرکت ایران خودرو در حال تولید خودروی اقتصادی به صورت مش، هستیم و در خصوص قوای محرکه این محصول هم به صورت مش، در حال تامین و تولید هستیم تا بتو،م به صورت مش، خودرو را عرضه کنیم.

او با بیان اینکه در گذشته مسیری که طی شده مطلوب نبوده چراکه در سال گذشته 160 هزار خودرو ناقص در کف پارکینگ ها مانده و تیراژ تولید به حداقل ممکن رسیده بود، گفت: خوشبختانه در حال حاضر خودروهای کف پارکینگ دو شرکت به صفر رسیده و تیراژ تولید با شرایط نرمال در حال انجام است و قطعا این روند اتحاد دو شرکت و استفاده از منابع دو طرف موجب رضایت مندی مشتریان خواهد شد.

تیموری افزود: اتحاد استراتژیک در دو موضوع بسیار تاثیر گذار است، اول هزینه های مشتری در حوزه خدمات پس از فروش کم خواهد شد و دوم اینکه هزینه های خودرو سازی در زنجیره تامین کاهش خواهد یافت و در نتیجه باعث افزایش رضایت مشتری خواهد شد که در کل در قیمت تمام شده محصول و کاهش زیان خودروسازان تاثیر گذار خواهد بود.

در این مراسم مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو با بیان این که از طریق اتحاد استراتژیک در صنعت خودرو به تکامل و بلوغ می رسیم، گفت: بعد از ده‌ها سال رقابت منفی و هدررفت منابع، اتحاد سایپا و ایران خودرو شرایط را برای توسعه و ارایه خدمات بهتر در تمام حوزه‌های تولید و خدمات پس از فروش فراهم خواهد کرد.

مهدی خطیبی گفت: با توجه به مذاکرات صورت گرفته و تشکیل کمیته مش،، برنامه‌ها و سیاست‌های اجرایی برای رسیدن به اتحاد استراتژیک تدوین شد که در مرحله اول استفاده از ظرفیت خدمات پس از فروش دو گروه خودروساز به ،وان اقدامی موثر در این زمینه به طور رسمی شروع شد.

وی ادامه داد: در گام بعدی، نمایندگی مرکزی ایران خودرو در باقرشهر آماده ارایه خدمات به محصولات شرکت سایپا خواهد بود و همچنین برای تکمیل زنجیره خدمات پس ازفروش، استفاده از ناوگان امدادی دو خودروساز در شبکه اجرا می شود.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو با اشاره به توسعه موتور سه استوانه توسط این شرکت، گفت: این هم یکی از تفاهم‌نامه‌های اتحاد استراتژیک است و با اقدامات صورت گرفته در چند ماه آینده شاهد تولید این موتور خواهیم بود و شرکت تامین، توسعه تجارت و خدمات قوای محرکه سایپا و ایران خودرو به صورت مش، تاسیس خواهد شد تا توانمندی های قوای محرکه دو شرکت به اشتراک گذاشته شود.

خطیبی با بیان این‌که ایران‌خودرو در کنار رفع نیازهای قوای محرکه دو خودروساز اه، دیگری از تاسیس پاورترین دارد، گفت: حضور موثر در بازارهای داخلی و تامین نیاز دیگر خودروسازان و از همه مهم‌تر صادرات قوای محرکه به بازارهای خارجی از جمله اه، ترسیم شده است.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو از مشارکت قطعه سازان سایپا و ایران خودرو برای تولید قطعات مش، خبر داد و گفت: شش تفاهم نامه برای تولید قطعات مش، امضا شده که در مرحله نخست شرکت‌های مهرکام پارس و پ،کو کار سایپا به تولید قطعات اقدام خواهند کرد و در مراحل بعدی و با توسعه دیگر شرکت‌های زیرمجموعه سایپا و ایران خودرو، محصولات متنوع دیگری تولید خواهد شد.

خطیبی با اشاره به استفاده از ظرفیت‌های لجستیک برای حمل مش، خودروها گفت: اولین دستاورد این اقدام، ارایه خدمات من، فروش در کوتاه ترین زمان ممکن به مشتریان است و با ادغام لجستیک  سایپا و ایران خودرو، شاهد ارایه خدمات بهتر و استفاده از ظرفیت ناوگان حمل و نقل خواهیم بود.

وی اتحاد دو خودروساز بزرگ کشور در شرایط فعلی را الگوی خوبی برای اقتصاد و صنعت کشور دانست و گفت: ما به چنین برنامه ها و طرح هایی نیاز داریم که با اجرای آن در نهایت مانع هدر رفت منابع و رقابت منفی خواهیم شد.

خطیبی به مزایای اتحاد استراتژیک که در سایه همدلی و هم افزایی به نتیجه رسیده و تاثیر آن در قیمت تمام شده، اشاره کرد و گفت: با توجه به هزینه های سربار و متغیر، میزان تولید، سفارش گذاری و انباشت تقاضا، با اتحاد دو خودروساز شاهد کاهش هزینه ها در تولید خواهیم بود.

گفتنی است اولین مرکز مش، ارائه خدمات پس از فروش محصولات سایپا و ایران خودرو در نمایندگی مرکزی شماره 2 سایپا واقع در سه راه آذری ابتدای خیابان قزوین با 16 هزار متر مربع وسعت و 14 هزار متر فضای مسقف آغاز به کار کرد و در فاز اول هزار و 300 مترمربع در بخش تعمیرات و 850 متر مربع برای انبار قطعات و پذیرش برای محصولات شرکت ایران خودرو تخصیص داده شد که شامل 22 ایستگاه کاری است.

این نمایندگی مش، به دلیل ایجاد دسترسی بهتر برای مشتریان و به صورت کاملا تفکیک شده و با ورودی های مجزا برای محصولات دو شرکت آماده سازی شده است و بر همین اساس در آینده ای نزدیک مراکز دیگر مش، دو شرکت سایپا و ایران خودرو افتتاح و آغاز به کار خواهند کرد.

 


منبع: https://www.ghatreh.com/news/nn65465209/%D8%A7%D8%AF%D8%BA%D8%A7%D9%85-%D8%B4%D8%A8%DA%A9%D9%87-%D9%81%D8%B1%D9%88%D8%B4-%D9%88-%D8%AE%D8%AF%D9%85%D8%A7%D8%AA-%D9%BE%D8%B3-%D8%A7%D8%B2-%D9%81%D8%B1%D9%88%D8%B4-%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D9%BE%D8%A7-%D9%88