انواع چسب بتن و نحوه استفاده از چسب بتن پارسیک

به طور کلی این چسب‌ها به دو دسته اپوکسی و لاتکس (پلیمری) تقسیم می‌شوند که در قسمت‌های بعد هر کدام را مفصل معرفی خواهیم کرد. چسب بتن یکی از مواد صنعتی بسیار مهم و کاربردی در صنعت ساختمان‌سازی است. از کاربردهایی که چسب بتن در صنعت ساختمان دارد می‌توان به آب‌بندی، ترمیم بتن، افزایش مقاومت بتن، ترمیم بافت‌های قدیمی بتن، جلوگیری از ترک بتن، تقویت خواص فیزیکی و شیمیایی آن‌ها اشاره کرد.

ویژگی ها و مزایای چسب کاشت میلگرد:

چسب بتن لاتکسی می تواند با استفاده از قلمو یا اسپری کردن می تواند روی سطح اجرا شود. پیش از استفاده از چسب بتن ، سطح بتن قدیمی یا زیرآیند باید کاملاً تمیز و عاری از چربی، ذرات سست و گرد و غبار باشد. همچنین توصیه می‌گردد مقاطع زیرآیند با استفاده از آب شیرین اشباع شوند. باید از تجمع آب بر روی سطح زیرآیند پیش از اجرا اجتناب گردد.

انواع چسب بتن بسیار متنوع است ازجمله چسب بتن لاتکس، اپوکسی، کاشت میلگرد اینجا چک کنید و… که هر کدام از آن ها کاربرد های به خصوصی دارند که در ادامه با جزئیات توضیح خواهیم داد. استفاده از این نوع مواد (لاتکس) برای ماده اولیه به شکل پودر خشت در ترمیم کننده های مخصوص لاتکسی کاربرد دارد که این محصولات همچنین شیری رنگ می باشند. چسب بتن SA12 در داخل کشور تولید شده و دارای استانداردهای ایزو و ایزو 9001 و OHSAS18001 است. این چسب برای آب بندی استخر، منبع آب، فاضلاب، نمای ساختمان، کف سازی، سرامیک و سنگ استفاده می شود.

  • هنگام استفاده از چسب بتن استفاده از لباس، عینک و دستکش مناسب توصیه می‌شود.
  • با سلام و آرزوی توفیق روز افزون، برای ترمیم سطح ستون بتنی که کاور آن برای تأمین عرض پارکینگ تراشیده شده، چه چسب بتن یا موادی را پیشنهاد و ارائه می فرمایید؟ قیمت چنده؟ تیم اجرا دارید؟ با تشکر.
  • مهمترین وظیفه چسب بتن افزایش میزان چسبندگی میان بتن تازه برای چسبیدن به بتن کهنه و فرسوده، در پروژه های تعمیراتی است.
  • در قسمت‌های مختلف سازه به‌ویژه در ساخت سازه‌های عمودی به سبک‌سازی سازه نهایی کمک می‌کند و جلوی استفاده از ملاتی سنگین جهت چسباندن بخش‎‌های متفاوت سازه را می‌گیرد.
  • این ماده جزو مواد مضر برای سلامتی و محیط زیست محسوب نمی شود ولی نباید بلعیده شود یا با چشم تماس مستقیم داشته باشد.
  • چسب بتن لاتکسی می تواند با استفاده از قلمو یا اسپری کردن می تواند روی سطح اجرا شود.

انواع چسب بتن و نحوه استفاده از چسب بتن پارسیک چسبندگی به بتن ، آجر ، فولاد ، شیشه ، سنگ ، سرامیک و غیره بسیار عالی است . حالت فیزیكى چسب بتن به صورت مایع و رنگ این چسب بتن شیرى رنگ است. بسته به ضخامت ملات بین ۱ الی ۲ کیلوگرم در هر مترمربع ازچسب بتن استفاده می‌گردد.

خواص و ویژگی های چسب اپوکسی (Epoxy):

شما می‌توانید برای استعلام قیمت بتن و دیگر تجهیزات و مصالح ساختمانی، به فروشگاه اینترنتی سیوان لند مراجعه فرمایید. چسب بتن را به نسبت حجمی 1 به 1 تا 1 به 5 با آب ترکیب کنید و سپس از این ترکیب برای سازه خود استفاده کنید. بهتر است که باتوجه به نوع نیاز خود با فروشنده چسب بتن و یا کارشناس در این زمینه مشورت کنید. قبل از مصرف ملات روی بتن یک لایه چسب مالیده شود تا بتن قدیمی آماده چسبیدن به بتن جدید شود. برای استفاده از چسب بتن آن را با آب مخلوط و رقیق کرده و سپس با شن و ماسه و سیمان مخلوط می کنند. هر چقدر ضخامت بتن کمتر باشد و یا نیروی بیشتری بر آن وارد شود، مصرف چسب بتن بیشتر می شود.

کاربرد های چسب بتن اپوکسی