سی پی یو Archives مرکز کامپیوتر پارسیان PCC CENTER

با این حال، بهتر است از سرعت سی پی یو کامپیوتر خود آگاهی داشته باشد تا در صورت کاهش سرعت با تست‌های مختلف آن را شناسایی و برطرف کنید. در چند سال گذشته، کمپانی AMD با معرفی معماری ZEN در پردازنده های خود توانست از حاشیه ها به مرکز توجه بسیاری از گیمر ها برسد. کمپانی AMD با این معماری سری CPU های رایزن (Ryzen) و تردریپر (Threadripper) را توسعه داد و به نوعی محصولاتی قدرتمند را با قیمتی مناسب راهی بازار کرد.

اما در نوع LGA پایه ها روی سوکت قرار دارند که روی سطوح رسانای پردازنده قرار می گیرند. در نهایت آنچه که شما را به خرید یک پردازندۀ خاص ترغیب می‌کند، میزان نیازتان به قدرت پردازش است. دقت داشته باشید این پردازنده چه در گیمینگ و چه در تولید محتوا، قوی تر و بهتر از Ryzen X است. مجموعه مقداد آی تی در نظر دارد با استفاده از همفکری هموطنان گرامی در سرتاسر ایران امکانات منحصر به فردی را در سایت راه‌اندازی و اجرا نماید، لذا نظرات، ایده‌ها و ابزارهای مورد نظر خود را به ایمیل ارسال نمایید. برای مثال در برخی گوشی‌های هوشمند یک تراشه که از پردازنده میزبانی می‌کند ممکن است سایر وظایف مثل، تماس‌های صوتی، اتصال وای‌فای و GPS را نیز مدیریت کند.

Intel Haswell Core i3-4170 CPU stock

این روزها کمتر مشاغلی وجود دارند که با سیستم‌های کامپیوتری سر و کار نداشته باشند. CPU‌ مهم ترین بخش از کامپیوتر است که تمام اطلاعات را تحلیل کرده و فرمان‌ها را اجرا می‌کند. گیمر‌ها و مشاغلی که با ادیت ویدئو در ارتباطند، اهمیت سرعت و عملکرد سی پی یو را به خوبی درک می کنند. ظرفیت در سی پی یو به معنای تعداد بیت هایی از اطلاعات است که CPU می تواند در یک چرخه پردازش کند.

  • سی پی یو در کامپیوتر ها روی بورد اصلی قرار می گیرد تا با سایر اجزای داخلی کامپیوتر در ارتباط باشد.
  • شرکت‌ها و تولید کنندگان سی پی یو (پردازنده) محصولات خود را با تنوع نسبتاً خوبی تولید می‌کنند تا انواع نیازهای کاربران را پاسخ دهند.
  • یکی از ساده‌ترین اقدامات در زمینه تست CPU نصب نرم افزار‌های مخصوص این کار است.
  • هر کدام از نسل‌های پردازنده دارای مدلهای مختلفی می‌باشد که دارای مشخصات متفاوت می‌باشند.[۸۸] همچنین هر قسمت از نام یک پردازنده، نشان دهنده جزئیاتی از ساختار آن می‌باشد.
  • این اطلاعات از رم به سی پی می رسد تا کد گشایی
    شود و سپس پردازش و اجرا گردد.
همچنین می توانید با مراجعه به مقاله راهنمای خرید مادربرد با این قطعات کاربردی بیشتر آشنا شوید. سی پی یو، واحد مرکزی پردازش در کامپیوتر است که تمام دستورات را پردازش و اجرا می کند. پردازنده پرقدرت Core i K اینتل با داشتن جمعاً 16 هسته پردازشی و بیشینه فرکانس بوست 5.40 گیگاهرتز، به راحتی استفاده‌های گوناگون و گیمینگ می‌درخشد و قدرت پردازشی چشمگیری ارائه می‌کند. این پردازنده در استفاده کاری چون تولید محتوا، فتوشاپ، طراحی و ادیت ویدئو بهتر از Ryzen است و عملکرد بسیار خوبی نسبت به قیمت ارائه می‌کند. این پردازنده به خوبی می‌تواند از عهده کارهای غیر حرفه‌ای مانند فتوشاپ، وب گردی با تب‌های متعدد، گیمینگ تفننی و استفاده‌های خانگی یا کاری غیر تخصصی بر آید.

Intel Core i5 2500

سی پی یو Archives مرکز کامپیوتر پارسیان PCC CENTER

برای این کار راه‌های مختلفی وجود دارد که به چند مورد از آن‌ها اشاره می‌کنیم. این نوع پردازنده‌ها از توانمندی بالاتری نسبت به پردازنده‌های معمولی خود برخوردار است. در این دوره، روشی برای تولید تعداد زیادی ترانزیستور بهم متصل در یک فضای فشرده ابداع شد. مدار مجتمع این امکان را فراهم کرد تا تعداد زیادی ترانزیستور را بتوان بر روی یک دای (die) نیمه هادی یا همان chipتولید کرد.

گوشی آیفون 15 پرو لباس سفینه‌های فضایی را به تن می‌کند