به گفته این فعال صنعتی، اکنون بخش عمده قطعات مورد نیاز خودروهای تولیدی پرتیراژ، داخلی سازی شده و خودکفایی وجود دارد، اما همچنان در قطعات دیجیتالی، الکترونیکی، بخشی از قطعات جعبهدنده و تعداد کمی از سایر قطعات وابستگیهایی به خارج وجود دارد.
به گزارش بازار، رضا رضایی افزود: بهطور معمول خودروسازان در ماههای پای، سال بهمنظور جبران کاستیهای طول سال در اجرای برنامهها، به همت و ت، مضاعف میپردازند که از آن جمله برنامهریزی برای دستیابی به میزان تولید (تیراژ) ماهانه ۶۰ تا ۷۰ هزار دستگاهی ایرانخودرو است.
رضایی افزود: خودروسازان در سالهای گذشته بخشی از مطالبات قطعه سازان را به صورت نقدی پرداخت می،د، اما امروز به صورت تفاهمنامه سهجانبه، اوراق گام، ،ید دین و … پرداختیها انجام میشود که در زمان نقد ، این ابزارها بهناچار باید بخشی از آنها را در بانک به صورت سپرده قرار دهیم، اما امروز حتی جلوی همین رویه نیز گرفته شده است.
منبع: https://www.ghatreh.com/news/nn66078540/%D9%82%D8%B7%D8%B9%D9%87-%D8%B3%D8%A7%D8%B2%D8%A7%D9%86-%D9%86%DB%8C%D8%A7%D8%B2-%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88%D8%B3%D8%A7%D8%B2%D8%A7%D9%86-%D8%B1%D8%A7-%D8%AA%D8%A7%D9%85%DB%8C%D9%86-%D9%85%DB%8C-%DA%A9%D9%86%D9%86%D8%AF
وی اضافه کرد: برای تحقق این مهم باید زیرساختهای مورد نیاز که مهمترین آن تامین قطعات است مهیا باشد.