پیش از این با توجه به تصمیمات پنجاه و دومین نشست کمیته خودرو و، صنعت، معدن و تجارت، مشتریان حدا،ر ظرف مدت پنج ماه از تاریخ تحویل و با حداقل یک هزار کیلومتر کارکرد خودرو، برای سرویس اولیه باید به نمایندگی شرکتهای خودروساز مراجعه می،د و در غیر این صورت، شرکتهای خودروساز مکلف به ابطال گارانتی خودروی مذکور بودند.
انتهای پیام /
منبع: https://www.ghatreh.com/news/nn66046533/%D9%86%D9%82%D9%84-%D9%88-%D8%A7%D9%86%D8%AA%D9%82%D8%A7%D9%84-%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88-%D8%AA%D8%B3%D9%87%DB%8C%D9%84-%D8%B4%D8%AF
بر همین اساس، پیرو بخشنامه جدید معاونت صنایع حمل و نقل و، صنعت، معدن و تجارت، سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان نیز با توجه به تغییر شرایط عرضه خودرو در ماههای اخیر و در راستای رفع مشکلات و کاهش شکوائیههای متعدد مصرف کنندگان خودروهای مذکور که با ابطال گارانتی مواجه شدهاند، از شرکتهای خودروساز خواسته است در چارچوب آئین نامه رعایت حقوق مصرف کنندگان خودرو، سازوکار اجرایی لازم را تهیه و موضوع در اطلاعیههای فروش و قراردادهای تنظیمی درج شود.
به گزارش گروه اقتصادی یکتا ، به نقل از و، صمت، معاونت صنایع حمل و نقل و، صنعت، معدن و تجارت با توجه به اتخاذ سیاستهای اخیر در زمینه توسعه روشهای فروش خودرو از قبیل طرح حمایت از خانواده و جو، جمعیت، جایگزینی خودرو فرسوده، فروش فوری، فروش فوق العاده (سه ماهه)، پیش فروش حدا،ر ۱۲ ماهه و بهویژه عرضه خودرو در بازار سرمایه (بورس کالا) که موجب تقلیل فاصله قیمت کارخانه تا بازار شده است، ضابطه ا،ام مراجعه مشتری به نمایندگی شرکت عرضه کننده خودرو حدا،ر ظرف مدت پنج ماه از تاریخ تحویل و با حداقل یک هزار کیلومتر کارکرد به منظور فعال سازی گارانتی را حذف کرد.
تعلیق این ضابطه که به منظور برون رفت از ایجاد فضای دلالی و قیمت گذاری کاذب در سال ۱۳۹۹ از سوی کمیته خودرو و، صنعت، معدن و تجارت به اجرا گذاشته شده بود، با هدف پر، از بروز اختلاف فی مابین اشخاصی که قبل از سررسید سرویس اولیه، نسبت به نقل و انتقال خودرو اقدام میکنند، انجام شده است.