فروشندگان بزرگ و ماهر هرگز به نظر نمیرسند که چیزی میفروشند. آنها آموزش میدهند، ایمان و اعتماد به نفس را القا میکنند. و بی سر و صدا و نامرئی نشان میدهند که چرا مشتریان باید به آنها اعتقاد داشته باشند و به ،ه خود از آنها ،ید کنند.
ویژگیهای فروشندگان موفق؛ پیگیری میکنند
یک فروشنده خوب همیشه از شرایط و محیط اطراف خود آگاه است، میتواند ببیند که چگونه محصول یا خدمات او ممکن است تاثیر مثبتی بر محیط خود داشته باشد و هر لحظه آماده ارائه جدیدترین و بروز ترین محصولات است.
طبق گفته رهبران ،ب و کار، فروشندگان خوب اغلب دارای ،یبی از هر سه تیپ شخصیتی فروشندهها هستند.
افرادی که موفق به فروش میشوند، توانایی منحصر به فردی برای کنار آمدن با مشکلات، مق، با موانع، بهینه سازی عملکرد در مواجهه با ناملایمات دارند. آنها رد شدن از سوی یک مشتری را به ،وان یک چالش برای موفقیت با مشتری بعدی میدانند.
کلام پای،
فروشندگان موفق جهان بینی و درک فرهنگی گسترده ای دارند
فروشندگان موفق آگاهی کامل دارند
با تیپ شخصیتی ارتباطی یا دوست داشتنی:
با این ۱۴ ویژگی میتو،د فروشنده موفق را شناسایی کنید یا جز فروشندگان موفق باشید! کافی است همه این موارد را دوباره مرور کنید، آنها را تمرین کنید و در مسیر کاری خود پیاده کنید تا به نتیجه مطلوبی دست پیدا کنید.
منبع: https://www.ghatreh.com/news/nn65659438/%D9%87%D9%85%D9%87-%D9%81%D8%B1%D9%88%D8%B4%D9%86%D8%AF%DA%AF%D8%A7%D9%86-%D9%85%D9%88%D9%81%D9%82-%D8%A7%DB%8C%D9%86-%D8%AE%D8%B5%D9%88%D8%B5%DB%8C%D8%A7%D8%AA-%D8%B1%D8%A7-%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D9%86%D8%AF%21
متوجه باشید که فرد احتمالا تحقیقات مقدماتی را از قبل انجام داده استدادهها و اعداد دقیق را به جای ادعاهای بزرگ و غیرقابل اثبات ارائه دهیدباید به حقایق توجه کنید و صبور باشید.۱۴ ویژگی مهم فروشندگان موفق
یک فرد برون گرا عموما اجتماعی است، با گذراندن وقت با افراد دیگر انرژی میگیرد، دوست دارد صحبت کند و آغازگر یک مکالمه باشد و به راحتی دوست پیدا میکند. او همچنین تمایل به انجام کارهای مورد علاقه شان دارد. این ویژگی به فروشنده امکان این را میدهد که مایل به ملاقات با مردم، لذت بردن از تعامل و صحبت در مورد بسیاری از چیزها باشد. هرچه در مورد موضوعات بیشتری صحبت کنند، بهتر میتوانند با مشتری ارتباط برقرار کنند.
چگونه به هر یک از تیپهای شخصیتی بفروشیم؟
آنها چند کار را هم زمان انجام میدهند
وقتی صحبت از فروشنده میشود، چهار تیپ شخصیتی ارتباطی، وادار کننده، اطمینان دهنده و تحلیلی مطرح میشوند:
آنها صادق هستند
تحلیلی:
فروشندگان حرفه ای دائما شاد هستند و حس شوخ طبعی، سرگرمی و مثبت اندیشی را در خود ایجاد میکنند. بر آنچه میتوانند انجام دهند، کنترل دارند و تمرکز میکنند، با خوش بینی در مورد محصولات خود صحبت میکنند، دل سرد نمیشوند و به حرفهای که میگویند ایمان دارند.
ارتباطی: صبور، رفتاری دوستانه، پذیرای چالشها، آرام، غیر رسمی. این فروشندگان اغلب شنوندگان خوبی هستند که سوالات زیادی میپرسند و سعی میکند با مشتری رفتاری خودم، و صمیمیداشته باشد.اطمینان دهنده: مردم پسند، متقاعد کننده، برون گرا، خلاق، شهودی، وفادار، مشتاق. همچنین این فروشندگان همه جزئیات عملکردی و ارزشهای پیشنهادی محصولات را میشناسند، و میتوانند ارتباط خوبی با مشتری برقرار کنند.وادار کننده: جدی، بی صبر و رقابت جو است. چنین فروشندههایی مذاکره فروش را به انجام میرساند و برای شرکت پول میآورد. این افراد با بیان قوی و اعتماد به نفس با مشتری برخورد میکند و او را متقاعد به ،ید میکند.تحلیلی: غیرشخصی، واقعیت محور، رسمی، جدی، روراست، صبور، آماده. احتمالاً سؤالات زیادی را مطرح میکند اما به دنبال روابط فروش شخصی نیست.
ویژگیهای فروشندگان موفق؛ متمرکز عمل میکند
اگر از کیفیت محصول خود آگاه نباشید، مشتری نیز به محصول شما باور نمیکند. اگر بتو،د با اطمینان توضیح دهید که چگونه محصول یا خدمات شما مشکل مشتری را حل میکند، پس مشتری برای شما و در کف دست شما است.
تیپهای شخصیتی فروش یا فروشنده فقط برای دانستن این که آیا میتو،د یک فروشنده خوب شوید مهم نیستند – شما همچنین باید روشهای فروش خود را بر اساس تیپ شخصیتی شخصی که به او میفروشید تغییر دهید. هر یک از سه تیپ شخصیتی به روش مجزای خود به سبکهای مختلف فروش واکنش نشان میدهند. کارشناسان پیشنهاد میکنند هنگام فروش به تیپهای شخصیتی مختلف، رویکردهای زیر را در نظر بگیرید:
آن چه برای همه مهم است، تمرکز است. یک فروشنده موفق به دنبال پیام و ایمیلهای منحرف کننده نیست، از شایعات اداری دوری میکنند. او درک میکند که برای موفقیت باید چه کاری انجام دهد و به تعیین اه، میپردازد تا به موفقیت برسد. از طرفی در کارهای روزمره خود با هدف عمل میکند و تمرکز عمیقی روی تمام جنبههای کاری خود دارند.
چند وظیفه ای عمل ، یک اتفاق طبیعی در محیط فروش است. فروشندگ، که میخواهند تعطیل کنند، باز هم به دنبال سرنخهایی پرورش ،ب و کار و پیگیری از مشتریانش است. او با تماس یا ارسال ایمیل از تجربه استفاده محصول خود از مشتریان میپرسد. سپس با نتیجه نظر آنها برای بهینه سازی کار تلاش میکند. یک فروشنده چند وظیفه ای میتواند همه چیز را مرتب نگه دارد.
آنها زیرک هستند
برونگرا هستند
یک فروشنده موفق نمیخواهد از معامله ، فرار کند، زیرا او میداند نباید پلهای ارتباطی بین فروشنده و مشتری را ازبین برد.
آنها خوش بین هستند
مشتریان شما میخواهند شما را بشناسند…! پس چالشها، رویاها و اه، آنها را درک کنید. زیرا آنها شما را به دقت در نظر گرفته اند تا بدانند چرا راه حل شما برای آنها من، و منطقی است. مشتریان شما میخواهند مطمئن باشند که شما منافع آنها را نیز در نظر دارید یا خیر.
زمان بندی، معیارهای تصمیم گیری، توجیههای مالی، رسمیبودن و حتی انتظارات برای پشتیب، در حین و پس از معامله ممکن است در سایر بازارها کاملا متفاوت باشد، بنابراین موفقیت در فروش بینالمللی نیاز به همدلی و همچنین صبر دارد. علاوه بر این، در بسیاری از بازارهای سراسر جهان، تجارت مبتنی بر روابط است که در توسعه آن هنگام کار با مشتریان بین المللی به زمان بیشتری نیاز دارد.
۴ تیپ شخصیتی فروشنده
یک چشم انداز مطرح کنید، نه یک محصولقبل از شروع فروش خود، ارتباط برقرار کنیددرباره سایر مشتریان و تجربه آنها از استفاده محصول خود بگویید، این که چرا آنها به دنبال محصول شما بودند و چگونه مشکلات آنها را حل کرده است.بهجای بمباران اطلاعات، فرد را به آرامیدر فرآیند فروش راهنمایی کنید.ضمانتهای شخصی مانند سیاستهای بازپرداخت را ارائه دهید.تیپ شخصیتی اطمینان دهنده:مطالعات موردی و سایر اطلاعات مبتنی بر واقعیت و داده را نشان دهیددر مسیر یک رابطه قوی و حرفه ای کار کنید و رابطه خوبی ایجاد کنیدبه جای توصیف کمی، بر توصیفهای کیفی تمرکز کنیداغلب با آن شخص تماس بگیرید تا همیشه در ارتباط باشیدتیپ شخصیتی وادار کننده:مطالعات موردی و سایر اطلاعات مبتنی بر واقعیت و داده را نشان دهید.به سمت یک رابطه قوی و حرفهای حرکت کنید و رابطه خوبی ایجاد کنید.به جای توصیف کمی، بر توصیفهای کیفی تمرکز کنید.
شما باید قبل از شروع فروش محصول یا خدمات خود به درد مشتری گوش دهید. فروشندگان بزرگ راه حل برای مشکلات میسنجد و این کار را با درک و گوش دادن به مشتری انجام میدهند.
اظهار نظر کنید، حرفه ای باشید و پذیرای مشتری. باید پاسخهای کاملا دقیق و واضح بدهید. اگر قادر به این طور پاسخ دادن نیستید، به آن شخص بگویید که در مورد آن تحقیق خواهید کرد و نتیجه را به او خواهید گفت. جملات را کوتاه بیان کنید و روی موضوع اصلی تمرکز کنید. نمونههایی از مزایای محصول خود را ارائه دهید. نشان دهید که محصول شما چگونه فرد را از رقبایش متمایز میکند. از معیارهای تجاری به جای توصیفات ذهنی استفاده کنید.
ویژگیهای فروشندگان موفق: چه در حال معرفی یک استارت آپ به سرمایه گذاران باشید و چه در یک نمایندگی فروش خودرو، مهارتهای فروش برای همه سرمایه گذاریهای تجاری حیاتی است. شناسایی ویژگیهای اصلی مورد نیاز برای موفقیت در فروش میتواند به شما کمک کند تا بد،د که آیا برای فروشندگی من، هستید یا خیر. همچنین میتواند به صاحبان ،ب و کار کمک کند تا نماینده فروش یا فروشنده خود را شناسایی و استخدام کنند تا برای ،ب درآمدشان بهترین عملکرد را داشته باشند. اگر میخواهید در فروش موفق شوید، مهم است که از ویژگیهای ،، که قبل از شما آمده اند الگوبرداری کنید. در این مطلب به برخی از مهم ترین ویژگیهای فروشنده موفق پرداخته ایم که میتوانند شما را در دنیای ،ب و کار کمک کنند.
در بازار امروزی، بیشتر مشتریان قبل از تماس با فروشنده، اطلاعات کاهی در مورد محصولات دارند. بنابراین فقط ارائه مشخصات و دادههای محصول کافی نیست. یک متخصص فروش با ذهنیت مشاوره ای نیازهای مشتری را شناسایی میکند و به دنبال راه حلهای سفارشی متن، با آن نیازها قدم بر میدارد.
مهم نیست که به کدام تیپ شخصیتی میفروشید یا از کدام تیپ شخصیتی برخوردار هستید، بهترین روشها و ویژگیهای برای برخورد با مشتری وجود دارد که میتو،د از آن بهره ببرید. بیایید در مورد ویژگیهای یک فروشنده موفق بیشتر بد،م!
یک فروشنده موفق شنونده خوبی است
ویژگیهای فروشندگان موفق؛ آنها اعتماد به نفس دارند
ویژگیهای فروشندگان موفق؛ انعطاف پذیر هستند
اصرار، وقتی با احترام و پیگیری انجام شود، هیچ وقت بی تاثیر نمیماند. این نکته به مشتریان یادآوری میکند که شما با راه حلی برای مشکلات آنها به سراغشان رفته اید. این شرایط به آنها فرصتهای متعددی برای اتصال و مراجعه به شما میدهد. و اگرچه ممکن است کمیطول بکشد اما در نهایت نتیجه قانع کننده ای خواهد داشت.
فروشنده موفق بینش خوبی در مشتری ایجاد میکند
فروشندگان موفق به منافع مشتری اهمیت میدهند