به گفته این نماینده مجلس؛ معمولاً وقتی خودرو وارد بورس میشود قیمتها بین قیمت دستوری و قیمت بازار آزاد تعیین میشود بنابراین هم تولیدکننده از ورود خودرو به بورس منتفع شده و هم مصرفکننده نهایی قیمت پایینتری نسبت به قیمت بازار پرداخت میکند.
وی در پایان اظهار کرد: با تقویت تولید داخلی و حمایت از تولیدکنندگان و شرکتهای دانش بنیان، شرایطی را فراهم کنیم که تولیدات داخلی با کیفیت بهتر و قیمت من،تر در اختیار مردم قرار بگیرند.
این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس معتقد است که فرآیند عرضه خودرو در بورس، قیمت بازار آزاد را پایین میآورد و دلالیها کاملاً از بین خواهد رفت.
وی افزود: در عین رفع انحصار در صنعت خودرو، باید بستر را برای ادغام شرکتهای کوچک و جدید خودروساز فراهم کنیم.
نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه حمایت از صنایع داخلی اهمیت بسیاری دارد اما این روند باید با رقابت همراه باشد، افزود: اگر بتوان قطعههای با کیفیت، قابل عرضه به بازار و همچنین قابل رقابت در بازارهای داخلی و خارجی تولید کرد، میتوان به آینده صنعت خودروسازی در کشور امیدوار بود.
این نماینده مجلس با اعلام اینکه بخش قطعهسازی در صنعت خودرو نیازمند توسعه است، تصریح کرد: از این طریق میتوان در مسیری قرار گرفت که قطعات قابل رقابتی در کشور تولید کرد.
منبع: https://www.ghatreh.com/news/nn65932534/%DA%A9%D8%A7%D9%87%D8%B4-%D9%82%DB%8C%D9%85%D8%AA-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%A7%D8%B1-%D8%A2%D8%B2%D8%A7%D8%AF-%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88-%D8%A8%D8%B9%D8%AF-%D8%A7%D8%B2-%D8%B9%D8%B1%D8%B6%D9%87-%D8%AF%D8%B1-%D8%A8%D9%88%D8%B1%D8%B3
به گزارش بازار به نقل از پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)، جعفر قادری، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به مزیتهای عرضه خودرو در بورس کالا گفت: بهتر است همزمان با سود معقولی که برای تولیدکنندگان خودرو در نظر گرفته میشود، مابهالتفاوت قیمت فروش خودرو در بازار آزاد و درب کارخانه با عرضه در بورس کالا، صرف تحقیق و توسعه شرکت و صنعت شود.