به گزارش سایت قطره و به نقل ازآنا، کمیسیون اروپا روز 12 اکتبر 2022 از ارائه طرحی زیست محیطی خبر داد که طبق آن فروش خودرو های بنزینی و دیزلی در تمامی کشور های عضو این اتحادیه از سال 2035 ممنوع می شود.
تولید خودرو های با سوخت بنزین و دیزل متوقف نخواهد شد، اما جریان بازار به سمتی نو خواهد رفت.
ریاست باید یک واحد منحصر به فردی باشد که بتواند امکانات را از ،ت بگیرد و حمایت ،ت را داشته باشد.
کلید واژه ها: خودرو – شرکت های دانش بنیان – الکتریکی – تولید خودرو – دانش بنیان – تولید – شرکت های دانش – تولیدکننده – شرکت – بنیان – خودروی الکتریکی – شرکت دانش بنیان – انقلابی – دانش – فاصله – ادغام – رمز موفقیت – بین المللی – صنعت خودرو – خودروساز – گروه – مدیرعامل – صنعت – خبرگزاری – خبرنگار – زیرساخت – گفت وگو – موفقیت – علیرضا – فناوری
منبع: https://www.ghatreh.com/news/nn65445247/%DA%A9%D9%88%D8%AA%D8%A7%D9%87-%DA%A9%D8%B1%D8%AF%D9%86-%D8%AF%D8%B3%D8%AA-%D8%AF%D9%88%D9%84%D8%AA-%D8%A7%D8%B2-%D8%B4%D8%B1%DA%A9%D8%AA-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%AF%D8%A7%D9%86%D8%B4-%D8%A8%D9%86%DB%8C%D8%A7%D9%86%D8%9B-%D8%B1%D9%85%D8%B2
اگر ما هم به سمت مونتاژ و واردات برویم سرنوشت ما مانند خودروسازان داخلی خواهد شد.
اتفاقات بین المللی نیز این جهش تکنولوژیک را سرعت داده اند.
اختصاص یک میلیارد یورو برای واردات خودرو کاری از پیش نخواهد برد وی ادامه داد: اختصاص یک میلیارد یورو برای واردات خودرو کاری از پیش نخواهد برد.
شرکت ها فقط از تکنولوژی هایی که به آن ها داده می شود استفاده می کنند.
،ایتی اشاره کرد: حمایت از خودروساز داخلی هم باید در یک بازه زم، محدود باشد و بعد از پایان زمان داده شده باید این حمایت ها باید برداشته شود تا خودروساز روی پای خودش بایستد.
اروپا به دنبال این است که انتشار گاز دی ا،ید کربن را به صفر برساند و میزان مصرف انرژی را با این حرکت کاهش دهد.
اگر مسئله دانش در قطب سوم خودروسازی هم اساس کار نباشد مانند رویه تولید کنندگان قبلی شد و اتفاق خاصی در تولیدات ما نخواهد افتاد.
شرکت تاسیس شده باید و بر پایه دانش و سوار بر دانش باشد نه مثل خودروسازان داخلی که به سمت صنعت مونتاژ و واردات رفتند.
این تولیدکننده ادامه داد: ما در حال حاضر در تولید خودرو های فسیلی نیز فاصله زیادی با صنعت بین المللی خودرو داریم چه برسد به خودرو های برقی، اما این اختلاف در سطح علمی جبران پذیر خواهد بود.
مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان حوزه خودرو با بیان اینکه حرکتی انقلابی برای ادغام شرکت های دانش بنیان در یک گروه مش، برای تولید خودروی الکتریکی آینده خوبی را برای کشور رقم خواهد زد، – علیرضا ،ایتی در گفت وگو با خبرنگار گروه اقتصادوکارآفرینی خبرگزاری آنا، با اشاره به پارادایم شیفت فناوری شرکت های تولیدکننده خودرو به سمت الکتریکی شدن، گفت: این امکان بسیار سخت خواهد بود، زیرا زیرساخت های ما آماده نیست، ما فاصله زیادی با خودروساز های خارجی داریم و متاسفانه با الکتریکی شدن خودرو یک وقفه بزرگی در صنعت خودرو ما اتفاق خواهد افتاد.
عوامل زیادی وجود دارد یکی از این موارد سرمایه است، امکانات است، اما از همه مهمتر و فاکتوری که پررنگ است دانش است.
حرکتی انقلابی برای ادغام شرکت های دانش بنیان در یک گروه مش، برای تولید خودروی الکتریکی آینده خوبی را برای کشور رقم خواهد زد.
،ایتی افزود: دو خودروساز داخلی به دلیل حمایت های ،تی بزرگ شدند و بقیه خودروسازان هم همه مونتاژکار شدند.
تفاوت عمده ای بین صنعت ما و کشور های خارجی است، اما یک فرق بزرگ بین صنایع ما و صنایع روز دنیا وجود دارد.
مشکل صنایع ما از سال ها پیش ریشه در ساختار علمی و فرهنگی کشور دارد؛ صنایع ما سوار بر دانش نیستند و مصرف کننده ی دانش هستند.
شرکت های خودروساز ما سوار بر دانش نیستند.
حرکتی انقلابی برای ادغام شرکت های دانش بنیان در یک گروه مش، برای تولید خودروی الکتریکی آینده خوبی را برای کشور رقم خواهد زد ،ایتی تاکید کرد: هر موضوعی که روی آن سرمایه گذاری شود امکان پذیر است و به نظر من تنها راه تولید خودرو های به روز و راهی برای پیدا ، سهم در بازار جه، خودرو شرکت های دانش بنیان هستند.
وی گفت: تکنولوژی قابل انتقال نیست ما فقط در یک صورت می تو،م در بازار های خارجی رقابت کنیم و آن این است که محصول را با دانش تولید کنیم.
پیش از این نیز ایالت کالیفرنیا آمریکا، طبق بی،ه ای که توسط هیئت منابع هوایی کالیفرنیا (CARB) منتشر شد اعلام کرد که تا سال 2035 امکان ،ید و فروش خودرو های بنزینی به جز خودرو های دست دوم را ممنوع خواهد کرد.
یکی از بهترین کار های که تا به امروز در حال پیگیری است شرکت های دانش بنیان است، ولی صنایع ما آنطور که باید از دانش استفاده نمی کنند.
اگر دانش نداشته باشیم توانایی گرفتن سهم خودمون از بازار را نخواهیم داشت.
ما در سال های گذشته تجربه این موضوع را داشتیم آیا واردات خودرو در سال های گذشته به این شکل که محدودیت ارزی هم نداشت باعث افزایش کیفیت خودرو داخلی شد؟ خیر هیچ اتفاقی نیفتاد این موضوعی است که تجربه شده است و جوابی نگرفته ایم.
افزایش توان تولید صرفا در مورد خودرو های الکتریکی صدق نمی کند، بلکه ما می تو،م در خودرو های با سوخت فسیلی نیز از بازار سهم بگیریم.
،ایتی ادامه داد: مدیریت شرکتی که گروه های دانش بنیان را برای تولید خودروالکتریکی بومی هدایت می کند به هیچ وجه نباید ،تی باشد.