آموزش ارسال صورت معاملات فصلی صفر تا صد صورت معاملات فصلی گزارش فصلی چیست | تکس مپ

آموزش ارسال صورت معاملات فصلی صفر تا صد صورت معاملات فصلی گزارش فصلی چیست | تکس مپ

کاربران می توانند به سامانه صورت تراکنش فصلی به نشانی وارد شده و از خدمات سامانه بهره مند شوند .  در قسمت نوع کالا یا خدمات باید صورتحساب، فاکتورهای تایید شده اعم از فاکتور رسید خدمات یا فاکتور خرید را به همراه شماره قرارداد تحویل دهید. در ادامه مراحل ثبت گزارشات اصلی زیر را با شکل و به صورت گام‌به‌گام آموزش داده شده است.

منظور از صورت معاملات فصلی چیست؟

در قسمت گزارشات اجاره میتوانید ودیعه رهن دریافتی یا پرداختی را ثبت نمایید . گزارش جدید هم نباید ارسال کنید چون تکراری میشه و بعدا قبول نمیکنن و بیشتر به مشکل میخورید. چون رکورد مدنظر یکبار ویرایش شده مجدد امکان اصلاح ندارد و اگر بخواهید رکورد جدید برای این مورد ثبت کنید چون تکرار میشه ممکنه موقع رسیدگی مشکل دار شود. بهتر است طی یک نامه به حوزه مالیاتی موضوع را گزارش کنید که ممیز در جریان قرار گیرد. در صورتی که قبلا این گزارش ارسال شده باشد نیازی به ثبت نهایی نیست.، نتیجه اصلاح یا حذف قابل رویت است. برای ارسال صورت تراکنش فصلی، افراد پس از پایان هر فصل حداکثر تا 45 روز فرصت دارند تا این گزارش ها را ارسال کنند.

ساعت آموزش + آپدیت‌های مستمر رایگان

این نرم‌افزار که با عنوان ارسال صورت معاملات فصلی شناخته می‌شود، برای مودیانی است که از ارائه اطلاعات به فروشنده در زمان خرید کالا خودداری کرده‌اند. برای اطلاعات بیشتر به لینک tax.gov.ir/action/do/show/8 مراجعه کنید. در سال ۱۳۸۰ دستور العمل اجرایی ماده ۱۶۹ قانون مالیات های مستقیم به تصویب رسید. در نهایت در سال ۱۳۹۱ پس از گذشت ۱۱ سال قانون ارسال معاملات فصلی رسما به اجرا گذشته شد و مودیان مالیاتی ملزم به دریافت کد اقتصادی، درج کد اقتصادی خریدار و فروشنده و ارسال معاملات فصلی خود شدند.

برای پر کردن این سامانه، دستورالعمل ماده ۱۹۶ مکرر قانون مالیات های مستقیم را که در سال ۱۳۹۵ منتشر شد در نظر بگیرید. پیمانکاران و کسانی که خدمات ارائه می دهند هیچگونه تکلیفی درباره ارسال اطلاعات هنگام عقد قرارداد نخواهند داشت. فقط کافی است هنگام صدور فاکتور در قسمت نوع کالا و خدمات صورت وضعیت های تایید شده، فاکتورهای خرید و دریافت خدمات با شماره قرارداد ذکر گردند. گروه پرشین حساب در سال ۱۳۹۱ با کمک پروردگار، با هدف افزایش سطح آگاهی مجریان و مدیران در بازار کار مالی و مالیاتی کشور فعالیت خود را آغاز نمود تا به‌ عنوان یک مرجع تخصصی در این حوزه شناخته شود.

دیدگاه برای ”سامانه ارسال معاملات فصلی؛ آموزش ثبت نام، ارسال و مشاهده سوابق“

در این صفحه، نام کاربری و کلمه عبوری را که در هنگام ثبت نام در سایت عملیات الکترونیک مالیاتی دریافت کرده اید را در کادر های مربوطه وارد کرده و پس از وارد کردن عبارت امنیتی، دکمه ورود را بزنید. در آیین نامه ماده 95 قانون مالیات های مستقیم مشاغل را به سه گروه تقسیم بندی کرده است که هر کدام براساس حجم فروش یا نوع فعالیت تکالیف متفاوتی برای آنها در نظر گرفته است. ارسال درست و دقیق صورت معاملات فصلی نیاز به حسابدار یا مدیر مالی دارد، در صورت عدم استفاده از حسابدار باید در ارسال صورت حساب فصلی خود دقت لازم را بخرج دهید تا مشمول جریمه های مالیاتی نشوید. اگر ارسال صورت معملات فصلی با ارسال عملکرد مالی در پایان سال تداخل پیدا کند ارسال یکی به معنی عدم ارسال دیگری نخواهد بود و مودیان باید هر دو صورت را به صورت جداگانه به سازمان امور مالیاتی ارسال نمایند .

  • اگر در تکمیل اطلاعات مربوط به سامانه معاملات فصلی با سوالی روبرو شدید، مراتب را از طریق بخش کامنت با کارشناسان شرکت «محاسبان تلاشگر خبره» به اشتراک بگذارید.
  • با این وجود در صورت عدم صدور این صورت حساب و یا عدم درج شماره اقتصادی خود یا طرف معامله و یا استفاده از شماره اقتصادی دیگران، مؤدیان حسب مورد مشمول پرداخت جریمه‌ای معادل 10 درصد مبلغ مورد معامله می‌شوند.
  • در حقیقت همان‌گونه که از نام آن پیداست، این مدت‌زمان معین به‌صورت سه‌ماهه بوده و آغاز هر فصل خورشیدی، آغاز دوره سه‌ماهه است.
  • در صورتی که کارت اقتصادی دریافت نگردد، مدارک ارسال شده توسط مودی از طرف سازمان امور مالیاتی مورد پذیرش قرار نخواهند گرد.
  • بنابراین در این مقاله با بیان یک آموزش جامع درمورد نحوه ارسال گزارشات فصلی آنلاینتلاش کرده‌ایم که از برخی اشتباهات رایج در ارسال این گزارشات پیش‌گیری کنیم.