اصطلاحات حمل و نقل دریایی و مروری بر تعریف و کاربرد آن ها شرکت نمایندگی کشتیرانی ستاره آبی دریا | transemartlogistics

دریافت کننده شخصی است که در هنگام تخلیه در بندر ، بار را تحویل می گیرد . دریافت کننده می تواند خود صاحب کالا باشد یا یک بارفرابر که از سمت صاحب کالا به این کار گمارده می شود. همانطور که از این عبارت مشخص است این روش حمل در مواقعی استفاده می‌شود که محموله مدنظر مشتری، کمتر از یک کانتینر باشد.

حمل و نقل دریایی کالا با کانتینر یخچالی

خطوط منظم کشتیرانی حمل‌کننده عمومی به‌حساب می‌آیند و ممکن است عضو یک کنفرانس یا اتحادیه‌ی کشتیرانی باشند. خط کشتیرانی برنامه‌ی زمانی خود را آگهی می‌کند و به‌طور معمول هر کالای مناسبی را به ‌شرط داشتن فضای خالی، قبول می‌کند. در خطوط منظم باری بیشتر کشتی های رو – رو (RO-RO) کانتینربر و کالای عمومی فعال هستند. این اصطلاح، یکی از اصطلاحاتی است که در به حوزه قیمت در حمل و نقل دریایی اشاره دارد. سی اند اف به معنای ارزش کالا با احتساب کرایه است و یکی از رقم­هایی است که در تصمیم­گیری­ها نقش مهمی دارد.

حمل و نقل هوایی

هزينه‌هاي جاري خطوط كشتي‌راني، به‌مراتب، بيش‌تر از كشتي‌هاي اجاره‌ی سفري و زماني است. خطوط كشتي‌راني بزرگ، به‌منظور كاهش هزينه‌ها، سعي مي‌كنند تا، تعداد بنادر تحت پوشش خود را، كاهش دهند. در خطوط منظم، تمام فضاي بارگيري، به يك صاحب كالا، اختصاص نمي‌يابد، بلكه كالاهاي متفاوت، متعلق به صاحبان مختلف، فضاي انبارهاي كشتي را، پر مي‌كند. خطوط منظم كشتي‌راني، حمل‌كننده عمومي به‌ حساب مي‌آيند، و ممكن است عضو يك كنفرانس، يا اتحاديه‌ی كشتي‌راني باشند. یک ترمینال کانتینری، درون سرزمینی است که، به‌غیر از اسکله و دریا، تمام امکانات یک ترمینال بندری، از قبیل گمرک، محوطه‌ی کانتینری، و مکانی برای باربندی کانتینرها را؛ دارد. گیرنده‌ی کالا، می‌تواند خریدار، کارگزار، یا نماینده‌ی خریدار باشد.

هزینه‌های جاری خطوط کشتیرانی به‌مراتب بیشتر از کشتی های اجاره‌ی سفری و زمانی است. خطوط کشتیرانی بزرگ به‌منظور کاهش هزینه‌ها سعی می‌کنند تا تعداد بنادر تحت پوشش خود را، کاهش دهند. نشان دهنده این است که کالا توسط متصدي حمل تحویل گرفته شده و در کشتی بارگیري شده است.

  • در مواردی استفاده می شود که مشتری خود حمل کانتینر را از محوطه‌ی کانتینری بندر یا خط به انبار خویش و بازگرداندن آن به محل اولیه، برعهده دارد و آن‌را جداگانه پرداخت می‌نماید.
  • جایگاه یا اشکاف به معنای جای معین برای قرارگرفتن یک کانتینر در کشتی است.
  • در واقع شرکت حمل و نقل در این مرحله تعهدات خود را به خوبی انجام داده است.
  • انعقاد قرارداد برای حمل و همچنین صدور راه­ نامه یکی از مهم­ترین وظایف شرکت­های کریر هستند.
اصطلاحات حمل و نقل دریایی و مروری بر تعریف و کاربرد آن ها شرکت نمایندگی کشتیرانی ستاره آبی دریا | transemartlogistics

حمل کننده ی خصوصی حمل کننده ایست که طبق قراردادی که با مشتری خود امضا می کند امکان دارد خود را از انجام برخی مسئولیت ها https://transemartlogistics.com باز دارد . به طور مثال ممکن است این شخص کشتی خود را به شخصی اجاره دهد و در قرارداد مسئولیت هایی را که انجام نمی دهد ذکر کند. این حمل کنندگان خدمات کشتی رانی را بدون داشتن کشتی ، با خریدن قسمتی از یک کشتی از کشتیرانی به مشتریان ارائه می دهند.