الزامات تحقق تولید 1.6 میلیون خودرو در سال 1402 / تولید و تیراژ دستوری نیست

6 میلیون دستگاهی در این سال گفت: – باید پیش نیازها و ا،امات این برنامه فراهم شود زیرا زیرا تولید، تیراژ و کیفیت دستوری نیست.

وی ادامه داد: با رصد بسیار خوب وضعیت صنایع خودروسازی و قطعه سازی از سوی و، صمت، همچنین تعامل بسیار خوب مسوولان وزرات


منبع: https://www.ghatreh.com/news/nn14011213398370174976/%D8%A7%D9%84%D8%B2%D8%A7%D9%85%D8%A7%D8%AA-%D8%AA%D8%AD%D9%82%D9%82-%D8%AA%D9%88%D9%84%DB%8C%D8%AF-%D9%85%DB%8C%D9%84%DB%8C%D9%88%D9%86-%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88-%D8%AF%D8%B1-%D8%B3%D8%A7%D9%84-%D8%AA%D9%88%D9%84%DB%8C%D8%AF-%D9%88-%D8%AA%DB%8C%D8%B1%D8%A7%DA%98

6 میلیون دستگاهی، کمی بیش از یک میلیون دستگاه خودرو تولید شد، اما نسبت به سال 1400 رشد حدود 25 درصدی در شمارگان تولید خودرو محقق شد.

محبی نژاد در ادامه به برخی مشکلات موجود اشاره کرد و گفت: هر برنامه پیش نیازها و م،وماتی دارد که از جمله مهمترین آنها تامین نقدینگی، اصلاح به موقع قیمت ها و قراردادها، قراردادهای هوشمند زنجیره تامین و بهینه سازی شیوه های فروش قابل اشاره است، اما هیچ یک از آنها در سال 1401 محقق نشد.

دبیر انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه سازان کشور با اشاره به برنامه های سال 1402 تولید خودرو و مطرح شدن تیراژ دست کم 1.

وی خاطرنشان کرد: این رشد در خودروسازان بخش خصوصی چشمگیرتر هم بود و با وجود مشکلات موجود و تنگناها، در مجموع عملکرد قابل قبولی از بخش خودرو و قطعه سازی کشور شاهد بودیم.

، آرش محبی نژاد درخصوص صنعت قطعه سازی و فراز و نشیب های این صنعت در سال 1401 اظهار داشت: سالی که گذشت شاید از نظر تحقق برنامه ها و تیراژ مد نظر خودرو توفیق زیادی حاصل نشد، زیرا با وجود برنامه ریزی تولید 1.