تابلو برق plc چیست و چه کارایی دارد؟ قیمت و سفارش خرید تابلو برق اتوماسیون ساتل تابلو آسیا

تابلو برق plc چیست و چه کارایی دارد؟ قیمت و سفارش خرید تابلو برق اتوماسیون ساتل تابلو آسیا

صرف نظر از پیچیدگی سیستم موجود، افرادی که در این مرکز کار می‌کنند آشنایی و همچنین دانش سیستم را دارا می‌باشند. حرکت به سمت راه‌حل‌های متفاوت علاوه بر هزینه، نیاز به سرمایه‌گذاری در آموزش نیز plc زیمنس دارد. شمارنده تایمر و مقایسه‌کننده را می‌توان به راحتی در آن برنامه‌نویسی کرد.

  • در این گونه مدارها از انواع پلاتین به صورت نرمال باز و نرمال بسته جهت ساخت گیت های منطقی استفاده می شود.
  • این شرکت فعالیت های خود را در زمینه برند های زیر در قالب فروش، خدمات پس از فروش، آموزش و اجرای پروژه های صنعتی ارائه می نماید.
  • به این نکته توجه کنید که پیش از مطالعه این مقاله لازم است اطلاعاتی در زمینه برق صنعتی داشته باشید.
  • برندهایی مثل زیمنس، میتسوبیشی، ABB و اشنایدر را می‌توانیم از این دست بدانیم.
  • در نتیجه با استفاده از این کامپیوتر داخلی می توان پروژه موفق را راه اندازی نمود.

این برنامه می‌تواند در منطق لدر باشد و یا با هر زبان برنامه‌نویسی دیگر که مبتنی بر PLC است، باشد. به شما گفته شده است که کاری کنید تا وقتی کلید در حال وصل قرار گرفت، پس از 30 ثانیه لامپ روشن شود. مسلماً در این ساختار سیمی، پیاده سازی چنین چیزی بسیار دشوار است. برنامه نویسی نردبانی، بر این اساس است که آیا جریان برق از یک پله وجود دارد یا نه؛ زمانی که جریان وجود داشته باشد، RLO نتیجه عملیات منطقی را مثبت یا روشن (مقدار 1) نشان می‌دهد.

پی ال سی(PLC) چیست؟

به عنوان مثال، اگر قرار باشد روشن و خاموش شدن یک موتور الکتریکی را کنترل کنیم، کافی است یک رله در مسیر منبع تغذیه تا موتور قرار دهیم. حال تصور کنید قرار باشد فقط روشن و خاموش شدن چندین موتور را در یک کارخانه کنترل کنیم. از طرفی، حالا نیاز به رله‌های جدیدی داریم که قبل از روشن شدن موتور، بوبین رله‌های توان را برق‌دار کند. پس از آن، برای کنترل این بوبین‌ها به رله‌های دیگری (رله کنترل) احتیاج است.

فیوز کاردی چیست ؟

شیرِ آب، بسته و جریان آب قطع می‌شود (فعال‌سازی و سپس غیرفعال‌سازی خروجی). شیرِ آب باز می‌شود تا محفظه ماشین ظرف‌شویی از آب پر شود (فعال‌سازی خروجی). معمولا در برنامه‌نویسی‌های PLC از منطق نربان استفاده می‌شود.

تعداد ورودی ها و خروجی های این پی ال سی ها از پی ال سی های مینی بیشتر است و برای پروژه های متوسط استفاده می شود. مثلاً در شرکت امرون با نام زِن و در مدل زیمنس به PLC LOGO معروف هستند. اغلب مینی پی ال سی ها یک صفحه گوچک با تعدادی دکمه دارند که با استفاده از همین صفحه و بدون استفاده از کامپیوتر می توان آن ها را برنامه نویسی کرد. تعداد ورودی ها و خروجی های این نوع پی ال سی کم است و برای پروژه های کوچک استفاده می شوند.

میتوان گفت این دستگاه وسیله‌ای برای اعمال کردن دستورات به ماشین آلات و دریافت بازخورد در مورد وضعیت آنها است. همانطور که در دو تصویر فوق نیز مشاهده می‌کنید، ماژول ورودی دو بخش اصلی دارد. یک بخش تبدیل ولتاژ و یک بخش مدارات منطقی؛ که این دو بخش از یکدیگر ایزوله شده‌اند. CPU شروع به خواندن داده‌ها از ماژول ورودی می‌کند و وضعیت تمام ورودی‌ها را بررسی می‌کند. •ضریب اطمینان و درجه حفاظت این سیستم‌ها بسیار بالا تر از ماشین‌های رله‌ای است.