تفاوت استراتژی محتوا با استراتژی بازاریابی محتوایی

بسیاری از مفاهیم مورد استفاده در بازاریابی محتوا و بازاریابی رسانههای اجتماعی بر اساس اصول SEO است. قراردادن کامنتهای دستی در زیر نوشتهها سبب میشود که اولا صفحات همیشه به روز شوند و در ضمن میتوانید از کامنت در جهت قرار دادن برخی از کلماتی که امکان قرار دادن آنها محتوا نیست استفاده نمایید. ایمیل مارکتینگ از جمله روشهای دیجیتال مارکتینگ است که هیچگونه هزینهای برای کسبوکارها نداشته و از طرفی میتوانید ایمیلها را به صورت کاملاً شخصیسازی شده ارسال کنید. جواب کوتاه به سوالی که در بالا مطرح کردیم آسان است؛ چون دیجیتال مارکتینگ باعث میشود که تبلیغات ما نتیجه بهتری داشته باشد؛ اما اگر به دنبال جواب کامل هستید، ادامه مقاله را با ما بخوانید.

اخیراً روش PPC در پلتفرمهای مختلف شبکههای اجتماعی مانند اینستاگرام نیز در حال اجرا است. در فضای دیجیتال نیز محتوا نقشی کلیدی در تمامی فعالیتها ایفا میکند. با تغییر الگوریتمهای موتورهای جستجو، الزامات دستیابی به سئوی بهتر نیز تغییر میکنند. گوگل در این مرحله به کمکتان میآید و با الگوریتمهای خاص خود، سرنخهای لازم برای تولید محتوای محبوب را در اختیارتان قرار میدهد. بعد از اسکیما این روزها در On Page Seo بحث AMP برای سایت ها مطرح شده که در اون نسخه موبایل به طور کل جدا برای کاربران طراحی میشه و این نسخه با نسخه اصلی سایت کاملا متفاوت بوده و باعث میشه که خیلی سریع تر برای کاربران موبایلی لود بشه. در جستجوی ارگانیک، محتوای تولیدی شما بدون پرداخت هیچ هزینهای برای کاربران در «صفحه نتایج موتورهای جستجو» (Search Engine Results Page) یا «SERP» به نمایش درمیآید. مشکل این است که شما هیچ نظری ندارید که چند نفر بروشور خود را باز کرده اند یا چند نفر آن را مستقیم به سطل زباله انداخته اند.

بازاریابی محتوا

اگر به خاطر داشته باشید، در فصل اول راجع به بوم دیجیتال مارکتینگ (Digital Marketing Canvas) صحبت کردیم. همچنین، اگر میخواهید اطلاع دقیقی از نحوه تولید محتوای سئو داشته باشید، مطالعه مطالب زیر پیشنهاد میشود. اگر مطالب و کتابهای معرفی شده را تا اینجا دنبال کرده باشید، اطلاعات مناسبی از دیجیتال مارکتینگ بدست آوردهاید. بازاریابی محتوا، نوع دیگر دیجیتال مارکتینگ است که هدف آن تولید محتوای عالی و درگیر کردن کاربر نه با هدف فروش محصولات، بلکه کسب اعتماد بیشتر است. به عنوان نمونه در اینجا، SEM با بازاریابی شبکههای اجتماعی همپوشانی پیدا کرده است.

با این وجود، نکته اساسی در بهرهگیری صحیح از شبکههای اجتماعی، شناخت کافی ورودیها و خروجیهای بازاریابی در این روش است. به این ترتیب کاربران مجبور نیستند برای بارگیری فیلمها بیشتر صبر کنند. درس پنجم به بهینهسازی برای موتورهای جستجو اختصاص دارد و سرویس گوگل ترندز و سئو «Off-page» و «On-page» در همین درس آموزش داده میشود. همانگونه که در ابتدای مقاله اشاره شد ربات گوگل دائماً در فضای وب جستجو میکند، در صفحات جدید و بروز شده میچرخد و رفتار کاربران را شانار گروپ شبیهسازی میکند. وقتی که این اتفاق می افتد ترافیک طبیعی برای سایت شما ایجاد شده و می توانید به یک وضعیت ایده آ در بازدهی دست پیدا کنید، اما در مورد اینکه چطور می توان به این وضعیت رسید، باید گفت که روند کار پیچیدگی های خاص خود را دارد و شما نیازمند بهینه سازی هایی هستید که برای موتور های جست و جو نیاز است. با توجه به این مسئله باید به خاطر داشت که مقصود از سئو، ساخت وبسایتی با قرارگیری در رتبه اول نتایج نیست بلکه هدف نهایی، ایجاد بهترین وبسایت ممکن برای کاربران مد نظر شما است.

بازاریابی شبکه های اجتماعی چیست و چگونه انجام می شود؟ افرادی با کسب و کارهایی هستند که حتی بدون داشتن سایت و به صورت کاملا رایگان توسط شبکه های اجتماعی محبوب، کسب درآمد های بالایی را برای خود رقم می زنند. این روش دارای کارایی بسیار خوبی است چراکه محتوای شما را با روشهای دیگری از قبیل بازاریابی سئو و شبکههای اجتماعی ادغام میکند و در نتیجه، بهرهوری کار افزایش مییابد. از اینرو، اهمیت و تأثیر بازاریابی دیجیتال روز به روز افزایش مییابد.

با این وجود، اگر بخواهید به شکلی تخصصی مبحث سئو را دنبال کنید، مطالعه کتاب «The Art of SEO» گزینه مناسبی به شمار میآید. به همین دلیل ممکن است تمایل زیادی به تمرکز بر «مشتریان راغب» نداشته باشید و بیشتر بخواهید بر ایجاد یک مسیر سریع برای خرید از لحظه ورود شخص به وبسایت تا لحظه خرید او تمرکز کنید. «بازاریابی موتور جستجو» (Search Engine Marketing) یا اصطلاحاً «SEM»، یکی از موارد نادیده گرفته شده در سئو، یعنی خرید ترافیک اختصاصی از موتورهای جستجو را پوشش میدهد. در صورتی که این موارد فقط بخشی از بازاریابی دیجیتال به حساب میآیند و تمامی زیرمجموعههای این حوزه را دربر نمیگیرند. در انتهای این مقاله، روشهای اشارهای به بازاریابی آفلاین خواهیم داشت اما در بیشتر موارد به انواع بازاریابی آنلاین خواهیم پرداخت زیرا بازاریابی آنلاین، بخش گستردهای از بازاریابی دیجیتال در بر میگیرد. در این روش بازاریابی، کسب و کارها به ازای هر کلیک بر روی آگهی تبلیغاتی باید مبلغ مشخصی را پرداخت کنند.

متخصص دیجیتال مارکتینگ

در این مرحله باید اصول کار موتورهای جستجو را فرا بگیرید، اینکه رباتهای موتور جستجو چه چیزهایی هستند و چگونه کار میکنند. همچنین، اگر به منابع فارسی برای یادگیری این تخصص نیاز دارید، مطالعه مطالب زیر پیشنهاد میشود. با این وجود، استفاده از آموزشهای ویدویی هم نقش مهمی در یادگیری این تخصص خواهد داشت. به این ترتیب، با شناخت بیشتری حوزه تخصصی خود را انتخاب و در رابطه با آن مطالعه میکنید. در آیندهای نزدیک، استفاده از این وسایل در تمام فعالیتهای روزانه انسان نقش خواهد داشت. دلایل متعددی هستند که نقش استفاده از دیجیتال مارکتینگ در توسعه کسبوکار را مهم و حیاتی میکنند. در دنیای دیجیتالی امروزی، شبکههای اجتماعی نقش مهمی را در بازاریابی کسب و کارهای مختلف بازی میکنند و اهمیت آنها در ایجاد یک استراتژی بازاریابی مناسب بر کسی پوشیده نیست. برای درک بهتر اهمیت موبایل ها در سئو و بهینه سازی سایت تنها به این نکته توجه کنید که بسیاری از کاربران ثابت اینترنت یا به طور محدودتر شبکه های اجتماعی ، حتی دارای یک PC با تعریف های مرسوم آن نیستند ، اما دارای بسته های اینترنتی یا اینترنت پرسرعت ثابت بوده و بواسطه تلفن های همراهشان است که به این دنیا پا می گذارند ، در نتیجه اینکه توجه ویژه به کاربران موبایلی و برآورده کردن نیازهای آن ها برای بالا رفتن رتبه سایت خودمان هم که شده از اهمیت بالایی برخوردار است .

دیجیتال مارکتینگ چیست

اگر قصد دارید به یک متخصص بازاریابی شبکههای اجتماعی تبدیل شوید، پیشنهاد میکنیم در مرحله بعد، کتاب «Social Media Marketing All-in-One For Dummies» را مطالعه کنید. اگر با یک کارشناس و متخصص سئو و بهینه سازی سایت صحبت کنید، اولین کاری که برای شما انجام می دهد، این است که با استفاده از ابزارهای مخصوص اقدام به پیدا کردن تعداد جستجوی کلیدواژه برای هر عبارت می کند. اگر قصد که در کسب و کار خود به یک بازده فوقالعاده بالا دست پیدا کنید، باید هر دو روش آفلاین و آنلاین را مد نظر قرار دهید.

همچین فرصت این رو دارید که با افراد زیادی از تخصصهای مختلف در ارتباط باشید. بسیاری از افراد نمیتوانند یک تعریف صحیح و کامل از اصطلاح دیجیتال مارکتینگ ارائه دهند. این تاکتیک های غیراخلاقی نمیتوانند به بهبود رتبه کمک نمایند و اغلب به جریمه سایت توسطموتورهای جستجو ختم می شود. در این روش، بازاریاب باید مبلغ از پیش تعیین شدهای را به موتورهای جستجو پرداخت کند. نکته دیگری که باید در نظر بگیرید این است که مشتریان بالقوه شما از چه دستگاهی استفاده میکنند. یکی از خدمات مهم آپسئو ، عیب یابی و بررسی سئو سایت هایی می باشد که دچار تغییر جایگاه در نتایج و افت جایگاه در گوگل شده اند ، این اتفاق ناگوار ممکن است کسب و کار شما را تحت تاثیر قرار دهد ، ما تجربه بسیار زیادی در نجات سایت هایی داریم که رتبه بندی آن ها دچار مشکل شده است. این سیستم، مثال بسیار خوبی از ترکیب روشهای مختلف بازاریابی دیجیتال و به کارگیری آنها برای رسیدن به یک استراتژی کامل بازاریابی است.

این روش، رابطه مستقیمی با فروش ندارد بلکه هدف اصلی آن، تعامل و آموزش به مشتریان به منظور ایجاد اعتماد، شناخت و ارزش برند است. با استفاده از SEM، میتوان در SERP کاربران، فضایی را به منظور تبلیغات وبسایت خریداری کرد. در نتیجه مخاطبان آنها را میبینند، سوالهای خود را از آنها میپرسند و با محصولات و خدماتشان آشنا میشوند. شما باید به نظرات مخاطبان گوش دهید، در بحثها شرکت کنید و با استفاده از بازاریابی شبکههای اجتماعی، میزان جذابیت هر مطلب را بر اساس تعداد لایک و به اشتراکگذاری آن مورد ارزیابی قرار دهید. مرحله بعدی، تمرکز بر روی سئو است. این کاربر هست که تصمیم می گیرد روی کدام گزینه کلیک کند. دیجیتال مارکتینگ و inbound مارکتینگ به راحتی با یکدیگر اشتباه گرفته میشوند و دلیل آن این است که هر دو از ابزار مشابه استفاده میکنند و تلاش میکنند تا کاربر را به مشتری تبدیل کنند؛ اما در این دو شیوه، دیدگاه مختلفی از رابطه بین هدف و ابزار وجود دارد.

این تغییرات به منظور تطبیق نتایج با نیازهای کاربر صورت میگیرند. میتوان مطالب قدیمی را با اندکی تغییر بهروزرسانی کرد. معمولا کاربران و مشتریان برای آشنایی با شما و برند شما در ابتدا سایت شما را بررسی میکنند. هر کاربر، با توجه به کلمات کلیدی مورد استفاده، موقعیت مکانی و تاریخچه جستجوی خود، نتایج منحصر به فردی را مشاهده خواهد کرد. بنابراین هیچ مشاغلی ، صرف نظر از موقعیت جغرافیایی ، از تأثیر انقلاب وب و نیاز به بررسی مجدد مفاهیم بنیادی ، مدلهای تجاری و نحوه عملکرد مصون نیستند. شرکتهایی با مدل کسب و کار B2C، محصولات یا خدمات خود را بدون هیچ واسطهای به دست مشتری نهایی یا هدف میرسانند. هیچ عاملی وجود ندارد که مهمترین باشد زیرا همه آنها مهم هستند. تمام اقداماتی که به منظور افزایش ترافیک یا مبادلات تجاری در شبکههای اجتماعی انجام میشوند، در حوزه بازاریابی شبکههای اجتماعی قرار میگیرند.

از آن طرف نیز داخل قسمت تهویه هوا، سرویس تعمیرات را قرار می دهید. شما می توانید با پیاده سازی استراتژی های مختلف سئو، کسب و کار خود را به کاربرانی معرفی کنید که در گوگل حوزه کاری شما را سرچ می کنند. با تغییر الگوی جستجو از طرف کاربر، تعامل او با محتوای اینترنتی و همچنین انتخاب هر یک از نتایج به دست آمده، الگوریتمها نیز تغییر میکنند. به این ترتیب، احتمال افزایش بازدیدکنندههای منفعل و مشتریان فعال نیز بیشتر میشود. محتوا – باید به این مورد فکر کنیم که چه محتوایی برای چه کاربری قرار است تولید کنیم .

چرا که باید از تولیدات و کمپینهای فروش آگاه شوند و در هر کانال دیجیتال، محتوا تولید کنند. به هر حال او فقط درباره بازاریابی محتوا محور صحبت کرده است. به زبان ساده، سئو به معنای فرآیند بهبود سایت شما برای افزایش بازدیدِ کاربران میباشد. چرا برای کسب جایگاه باید استانداردهای سئو را در سایت خود رعایت کنیم؟ این امر باید شامل این باشد که چگونه از رقبای خود به بهترین نحو متفاوت هستید و به این تفاوت ها تمایل داشته باشید تا خود را از یکدیگر متمایز کنید. زمانی که کاربر کلمات کلیدی مورد نظر خود را در موتورهای جستجو از قبیل گوگل یا بینگ وارد میکند، نتایج مرتبط با این کلمات در SERP ظاهر میشوند. در آن زمان تمامی وب سایتهایی که دارای انبوهی از لینکهای بی کیفیت داشتند، از صفحات نتایج حذف کرد و مطمئناً ضرر بسیار زیادی به آنها وارد شد!

تمرکز صرف بر تولید محتوا و عدم صرف زمان بیشتر برای بازاریابی آن، فایدهای ندارد. یکی از نکات اساسی در بازاریابی شبکههای اجتماعی، دقت بر روی موضوعاتی است که کاربران در مورد آنها گفت و گو میکنند. در این روش، موتورهای جستجو به ازای هر کلیک بر روی تبلیغات یک شرکت، مبالغ مشخصی را دریافت میکند. لازم به ذکر است، اطلاعاتی که بر روی احساسات طرف مقابل اثر میگذارند، میتوانند در زمینه بازاریابی بسیار کارآمد باشند. با توجه به رقابت کلمه کلیدی، این می تواند به طور منطقی مقرون به صرفه و یا بسیار گران قیمت باشد، به همین دلیل است که تمرکز بر بدست آوردن ارگانیک ریچ نیز ایده خوبی است. برای بررسی و بهروزرسانی ساختار پیوند یکتا در سایت مبتنی بر وردپرس خود گامهای زیر را در پیش بگیرید. اغلب شرکتها علاقه زیادی به استفاده از بازاریابی شبکههای اجتماعی دارند اما آنهایی که دارای مدل کسب و کار «شرکت به مشتری» (Business to Consumer) یا اصطلاحاً «B2C» هستند، بیشترین بهره را از این روش میبرند.

دیجیتال مارکتینگ

اگر همیشه در رتبههای بالای سئو قرار داشته باشید، دیده شدن وبسایت شما و ترافیک آن افزایش مییابد. برای آن که یک دیجیتال مارکتینگ خوب داشته باشید، ابتدا اهداف خود را مشخص کنید. این مسئله، حوزه موضوعات انتخابی را برایتان مشخص خواهد کرد. قطعا گوگل وب سایتی را دوس دارد که این پله ها را یکی یکی و قدم قدم طی کند و از سایتی که به یک باره به پله دهم میرود علاقه ای ندارد. این بدان معناست که سایتهای سازمانی میتوانند هزاران صفحه فرود داشته باشند که حتی در فهرست گوگل نیستند. موتورهای جستجو نیز عنوان صفحه را مشاهده کرده و سعی می کنند تا میزان پاسخگویی آنها به پرسش کاربران را ارزیابی کنند.