تفاوت بروکرها با یکدیگر در چیست؟

اینک همان میزان طلا را دارید بعلاوه مبلغی پول که به اندازه اختلاف فروش و خرید مجددتان است. البته فعالیت در هر بازار مالی به مهارت و تجربه و البته زمان نیاز دارد اما از آنجایی که بسیاری از افراد چنین موقعیتهایی ندارند میتوانند به راحتی با خرید انواع صندوقهای سرمایهگذاری از این بازار به سود برسند. اگر مجموع زیان معامله گر به گونه ای باشد که فقط مبلغ مارجین در حساب او مانده باشد موقعیت معاملاتی معامله گر بصورت خودکار بسته می شود و در اصطلاح مارجین کال یا کال مارجین (Margin Call) شده است. اینک شما می توانید با یک خرید (Long Position)، موقعیت باز فروش تان را بسته و به میزان اختلاف خرید و فروش سود کسب کنید. یک موقعیت فروش (Short Position) باز می کنید. فرض کنید با اهرم 1:30 یک موقیعت خرید روی جفت ارز دلار/ین (USD/JPY) باز کرده اید. فرض کنید شما یک مینی لات روی جفت ارز یورو/دلار (EUR/USD) موقعیت خرید باز کرده اید.

برای درک بهتر موضوع به این مثال توجه کنید. با توجه به ذات بازار، این احتمال وجود دارد که یک موقعیت باز وارد زیان شده و مجموع ضرر بیش از سرمایه اولیه معامله گر شود. مرکز آموزش عالی سهامیر از سال ۲۰۱۳ به مدت ۷ سال ممتد به­ عنوان واحد نمونه کیفی در بخش آموزش و توسعه علوم مدیریت معاملات بازار بورس و سرمایه در ۳۴ کشور انتخاب شده است و موفق به کسب رتبه نخست در زمینه تولید علوم معامله­ گری در بازار بورس و سرمایه از مجمع بین المللی کامفو اروپا شده است. آرون گروپس پس از تأسیس به عنوان یک کارگزاری فعال در حوزه معاملات آنلاین طلا، از همه امکانات خود بهره برده تا بتواند در عرصه بین المللی نیز فعالیت کند. آدرس دفتر اصلی این بروکر در امارات است و رگولاتوری های مختلفی مانند رگولاتوری FSA را نیز در اختیار دارد.

این بروکر به عنوان یک بروکر NDD شناخته شده است که حسابهای ECN نیز ارائه میکند. ارزش لات توسط صرافی یا تنظیمکننده بازار تعیین میشود تا این اطمینان در معاملهگران ایجاد شود که همه افراد با توجه به میزان نرخ معینی معامله میکنند. بد نیست بدانید که در برخی پلتفرم های معاملاتی، نرخ جفت ارزها تا پنج رقم اعشار اعلام می شوند که به آن پیپت (pipette) می گویند. آمارکتس نیز جزو معدود بروکر های معتبری می باشد که خدمات رسانی به معامله گران ایرانی نیز دارد . این معامله گران، موقعیت های معاملاتی خود را نهایتا تا پایان همان روز می بندند. در استراتژی اسکالپ، معامله گران، پوزیشن های معاملاتی خود را با کمترین سود و زیان می بندند. Gapping: در گپینگ، قیمت افتتاحیه یک روز، به طور قابل توجهای بالاتر یا پایینتر از قیمت روز قبل بدون داشتن فعالیت تجاری در بین این دو قیمت میباشد. اگر اختلالی در ارتباط اینترنتی شما بوجود بیاید یا امکانات سخت افزاری مناسب نداشته باشید ممکن است زیان قابل توجهی را تجربه کنید.

معاملات اسکالپینگ از چند ثانیه تا چند دقیقه طول می کشد. این اهرم می تواند سرمایه شما را تا هزار برابر نیز افزایش دهد. برای ایجاد این کسب و کار هم مانند اکثر کسب و کارهای اینترنتی نیاز به سرمایه زیادی ندارید و با حدود ۱۰ میلیون تومان میتوانید این کسب و کار را با قدرت شروع کنید. هر یک واحد حرکت قیمت به انداره سی واحد محاسبه می شود و سود و زیان آن بر روی سرمایه شما اعمال می شود. در این استراتژی شما میتوانید برای به دست آوردن سود و سوددهی موثر از مومنتوم جهتدار در بازارها استفاده کنید. همچنین شناخت اندیکاتورهای مهم فارکس به شما کمک زیادی در آشنایی با این بازار میکند. 5- ابزارهای موثر بعدی، استفاده از نوسان گرها و اندیکاتورهای مختلف است. زمان ورود به فارکس و افتتاح حساب در بروکر آمارکتس رسیده است.

مسلما هر تجارتی دارای ریسک است. خوشبختانه بروکر آلپاری دارای این پشتیبانیها بوده و شما میتوانید در تلگرام، چت زنده، تماس تلفنی و ایمیل با این بروکر ارتباط برقرار کنید. برای کسب درآمد از یوتیوب شما باید 1000 سابسکرایبر که چیزی شبیه به دنبالکننده در اینستاگرام است داشته باشید و 4000 ساعت نمایش ویدئو برای شما ثبت شده باشد. در بازار ارز، نرخ جفت ارزها تا چهار رقم اعشار نمایش داده می شوند. همانطور که در بخش تیک سایز گفته شد هر جفت ارز تا چهار رقم اعشار نمایش داده می شود که به آن یک پیپ می گوییم. نوع دیگر تحلیل که محبوبیت بیشتری در بین معامله گران بازار فارکس دارد، تحلیل تکنیکال است.

یک موقعیت فروش (Short Position) باز می کنید.

در ادامه با ما همراه باشید تا آنچه لازم است درباره بروکر RoboForex بدانید را با هم بررسی کنیم. سابقه فعالیت: تازه تاسیس و یا تازه کار بودن یک بروکر، دلیل بر کلاهبردار بودن آن نیست اما کمی ریسک سرمایهگذاری ما را افزایش میدهد. از دیگر جذابیت های این بازار می توان به اهرمی بودن معاملات اشاره کرد. از جمله می توان به دوطرفه بودن بازار فارکس اشاره کرد. برای آشنایی بیشتر با لوریج میتوانید به مقاله آشنایی با مفهوم لوریج (اهرم) در بازار فارکس مراجعه کنید. در صورتی که فرد تازه کاری باشید و از بروکرهای قابل اعتماد بازار اطلاعی نداشته باشید، امکان قربانی شدن شما در دنیای فارکس زیاد است. استراتژی آخر مخصوص افراد یا موسساتی است که با سرمایه کلان وارد بازار فارکس شده اند. بنابراین اهرم مانند تیغ دولبه عمل می کند و هر چه از اهرم بالاتری استفاده کنید سرمایه خود را در معرض ریسک بیشتری قرار داده اید.

تعداد کاربرانی که در بازار فارکس از این بروکر استفاده میکنند به حدی زیاد است که امروزه یک فضای رقابتی برای استفاده از بروکر روبوفارکس به وجود آمده است. در واقع مارجین، وجه تضمین معامله است که معامله گر آن را به میان می گذارد. معاملهگران فارکس بسته به نوع کارگزار میتوانند از مقادیر مختلفی از اهرم های 50 الی 100 برابر، که در این میان برخی از بروکر ها اجازه استفاده از اهرم های فوق العاده بالایی تا حد یک به سه هزار ( 3 هزار برابر سرمایه) را می دهند اما باید توجه خاصی به این موضوع داشت که مدیریت سرمایه یکی از مهمترین اصل در این بازار است. در میان بروکرهای فارکس در ایران، کارگزاری فارکسر را می توان به عنوان بهترین بروکر فارکس در ایران دانست. در غیر اینصورت بایستی حداقل به مدت یک سال بطور جدی خود را آموزش داده و مطالعه کنید. بطور کلی سفارش ها را می توان به دو دسته سفارش به قیمت بازار (Market Order) و سفارش های در حال انتظار (Pending Orders) تقسیم کرد.

بروکر فارسی ایرانی

زمانیکه یک معامله گر می خواهد یک موقعیت معاملاتی خرید یا فروش باز کند می بایستی حجمی را که می خواهد بخرید یا بفروش مشخص کند. طبیعتا هر چه میزان حجم معامله در حال اجرا بیشتر باشد و یا تعداد روزی که معامله فعال است افزایش یابد، در این صورت میزان بهره شبانه هم افزایش خواهد یافت. برای مطالعه بیشتر در این باره پیشنهاد می کنیم کتاب “مبانی اصول امواج الیوت بر مبنای سبک رابرت پریچر” را مطالعه کنید. اما اگر تمایل دارید اطلاعات خود را در این زمینه افزایش دهید، کتاب “تجارت در بازار جهانی فارکس” می تواند یک کتاب خوب برای شروع باشد. اگر در سفرهتان نان نداشته باشید، نمیتوانید در بازا فارکس پول درآورید. اگر بروکر فارکس شما از اجرای بازار یا Market Execution برای پردازش سفارشات استفاده می کند (اکثر بروکرهای ECN)، سفارش شما موقعیتی را با آخرین قیمت کارگزار باز می کند، حتی زمانی که با قیمتی که در پلتفرم خود می بینید متفاوت باشد.

توجه داشته باشید به دلیل محدودیتها و تحریمهای موجود تعداد بروکرهای فعال در ایران محدود است. آنچه که در معرفی بهترین بروکر فارکس برای ایران بسیار حائز اهمیت تلقی می شود آن است که در کنار دارا بودن ویژگی هایی مانند ارائه سطوح مختلف لوریج، پشتیبانی منحصر به فرد و 24 ساعته، ارائه خدمات بدون بهره، بتواند نگرانی های ایرانیان در مقابل تحریمهای موجود و دغدغه استفاده از وجوه رایج این کشور برای واریز و برداشت ها را تا حدودی متعادل سازد.

همانگونه که می دانید: دانش یعنی قدرت. فارکس یک بازار 24 ساعته است و روزهای شنبه و یک شنبه که تعطیلی آخر هفته اکثر کشورهای جهان است بازار فارکس نیز تعطیل می باشد. در تحلیل بازار به روش تکنیکال، شما به مسائل بنیادی و اقتصادی بی توجه هستید و تنها سعی می کنید تا رفتار بازار را بر اساس سیکل ها و چرخه های تکراری، پیش بینی کنید. یکی از مهم ترین فاکتورها در طرح ریزی استراتژی معاملاتی، تعیین زمان نگهداری یک معامله است. به این نوع معامله، معاملات حفظ موقعیت می گویند و ممکن است پوزیشن های معاملاتی از چند هفته تا چند سال نگهداری شود. اکسپرتهای نیمه اتوماتیک که اکسپرتهای کاربردی نیز نامیده میشوند، به دستهای از رباتهای معاملهگر اطلاق میشوند که تنها بهعنوان یک ابزار کمکی مورد استفاده قرار میگیرند، بهعنوان مثال در مواقعی که معاملهگر به سبب داشتن یک حساب باز، به مدت چند ساعت نیاز به رصد بازار دارد، در این شرایط اکسپرتهای کاربردی، بهعنوان یک ابزار کمکی این کار را انجام میدهند؛ بنابراین در استفاده از این نوع از رباتهای معاملهگر، ترید اصلی بر عهده معاملهگر بوده و مدریت امور دیگر به این اکسپرتها واگذار میشود.

از آنجا که در این بازار معامله گر واقعا دارایی پایه را تملک نمی کند، این امکان برای وی ایجاد می شود که قبل از خرید یک دارایی اقدام به فروش آن نماید. در واقع فارکس برای معامله ارز خارجی است. هنگام انتخاب هر پلتفرم مدیریت مالی، جستجوی ارائه دهندگان قابل اعتماد مسالهای بسیار مهم است. در این حالت، چون ارز کشور، ارز متقابل تمام دارایی ها است، ارزش بسیار مهم و تاثیر بسیار زیادی در جریان دارد. این ویژگی فارکس به شما این امکان را می دهد تا در تعیین زمان معامله گری خود، انعطاف داشته باشید. یعنی یک موسسه مالی معتبر یا یک سازمان یا نهاد حرفه ای آن بروکر یا کارگزار فارکس را رسما تایید کرده و مورد نظارت خود قرار داده باشد.

با این حال، در برخی از تایم های بازار، شرایط مناسب تری برای معامله فراهم می شود. جهت آشنایی بیشتر با این استراتژی ها می توانید به صفحه “انواع استراتژی های معاملاتی در بازار فارکس” مراجعه کنید. 5. دسترسی سریع برای قرض گرفتن سهام در زمانی که قصد فروش استقراضی «در بازار سهام» دارید. مواردی وجود دارند که نشان دهنده سطح بالایی از تخصص در این زمینه هستند و می توانند مستقیماً به بازار دسترسی داشته باشند. در لات استاندارد 100000 دلاری، هر پیپ دارای ارزش 10 دلار خواهد بود.

این موضوع در بازارهای مالی و بخصوص در بازارهای اهرمی مانند بازار فارکس بسیار مشهودتر است. اصطلاح دیگری که برای ورود به بازار فارکس باید یاد بگیرید تیک سایز (tick size) است. همانگونه که قبلا اشاره شد در یک جفت ارز یکی از ارزها، ارز پایه و دیگری ارز قیمت گذاری می باشد. اصطلاح دیگری که شباهت زیادی به کال مارجین دارد، اصطلاح استاپ اوت (Stop out) است. روبو فارکس به جای سواپ کمیسیون بر روی معاملات شارژ می کند که عملا بی فایده است.

تراکنش های کارت از طریق FT Global Services Ltd ، شماره ثبت HE 335426 انجام می شود که به آدرس Ioannis Stylianou ، 6 ، طبقه 2 ، واحد 202 2003 ، نیکوزیا ، قبرس ثبت شده است. فریب آدرس ذکر شده در وب سایت آنها را سایت بروکر فارکس نخورید. اما در این بین یک استثناء وجود دارد و آن هم ین ژاپن(JPY) است که به علت کم ارزش بودن آن تا دو رقم اعشار بیان می شود. اگر بخواهیم یک پیپ را به درصد بیان کنیم هر پیپ برابر است با یک صدم درصد (0.01 %). در واقع یک مینی لات به اندازه 0.1 (یک دهم) لات، یک میکرو لات به اندازه 0.01 (یک صدم) لات و یک نانو لات به اندازه 0.001 (یک هزارم) لات استاندارد است. در هر صورت اگر مشکی برای ما به عنوان یک معامله گر ایرانی رخ دهد به دلیل عدم اعتبار بروکرها در داخل ایران امکان پی گیری قانونی وجود ندارد، به همین دلیل حداقل می توانیم به یک تیم با مدیران حرفه ای و با سابقه اطمینان کنیم.

از جمله می توان به دوطرفه بودن بازار فارکس اشاره کرد.

بروکر یا Broker که در زبان فارسی به شکل «کارگزار» معنا میشود نوعی واسط بین معاملهکنندگان است که سفارشات را دریافت و پردازش میکند. در نتیجه شما باید از شکل و نوع این پلتفرم بعلاوه اینکه از چه نوع ابزارهایی برای تحلیل تکنیکال، بهره مند است مطمئن شوید. در ادامه بیشتر با این بروکر آشنا خواهیم شد و داراییهای مالی ارائه شده در این بروکر را باهم بررسی خواهیم نمود. در این مقاله بطور کامل با بازار فارکس و مفاهیم مرتبط با آن بطورکامل آشنا می شوید. جهت درک کامل این موضوع می توانید صفحه “تفاوت مارجین کال و استاپ اوت” را مطالعه کنید. اما قبل از آن بهتر است تا کتاب های “پیش بینی قیمت سهام در بورس” و “راهنمای کامل اندیکاتورها و نمودارهای رایج در تحلیل تکنیکال” را مطالعه کنید تا با آمادگی بیشتر به سراغ مباحث پیشرفته تر بروید.