براساس این گزارش، مقرر شد ج، کف عرضه خودرو و برنامه تولید ماهانه به تفکیک مدل، توسط و، صمت به بورس کالا اعلام شود و مبنای تایید عرضهها و معاملات قرار گیرد. همچنین بورس کالا میزان عرضهها را به صورت هفتگی، دوهفتهای و ماهانه به گونهای تایید کند تا کف عرضههای ماهانه رعایت شود. درخصوص نحوه عرضهها نیز قرار شد تجمیع عرضهها براساس ک، خودروها، پرتیراژها و کمتیراژها و خودروهای تجاری انجام شود.
اما یک شرط دیگر نیز برای ،یداران خودرو از بورس کالا در نظر گرفته شده است. در این بند نیز قید شده آن دسته از کدهای ملی در بورس کالا امکان ،ید خودرو دارند که از ابتدای سال ۹۸ از بورس کالا یا سامانههای و، صمت ،ید نداشتهاند.
دیگنینی پرستیژ خودرویی بود که روز چهارشنبه معامله آن تایید نشد. رشد ۱۱۶درصدی قیمت فروش این خودرو نسبت به قیمت پایه یکی از دلایل لغو معامله این خودرو خوانده شده است. قیمت درنظرگرفتهشده برای «دیگنیتی پرستیژ»، ۸۰۰میلیون تومان بود، اما در نهایت این خودرو بین ۲میلیارد تا ۲میلیارد و ۴۷۳میلیون تومان در بورس کالا معامله شد.
بدین ترتیب با توجه به حواشی شکلگرفته و همچنین عدم تکرار آن در عرضههای بعدی روز گذشته، جلسه مش،ی میان و، صمت و بورس کالا با محوریت عرضه خودرو در بورس کالا برگزار شد.
هفته گذشته بورس کالا سه بار شاهد عرضه محصولات گروه بهمن بود که از این میان برای دوبار عرضه این خودروها حواشی به وجود آمد و بورس کالا معاملات انجامشده در یکی از این عرضهها را تایید نکرد.
این بند در شرایطی در ا،امات و، صمت قرار گرفته که تیراژ بخش خصوصی نسبت به سه خودروساز بزرگ کشور قابلمقایسه نیست؛ ضمن آنکه بخشی از محصولات نیز طبق مصوبه مجلس به طرح جو، و اسقاط خودرو اختصاص پیدا میکند.
همچنین مقرر شد شرایط ضمانت خودروسازان برای عرضه در بورس به منظور رشد عرضهها تسهیل شود.