دیزل ژنراتور – لیست قیمت ، خرید و فروش دیزل ژنراتور

هیدروژن بسیار زیاد بوده (به ویژه از منابع آب) ، غیر سمی ، تمیز و ارزان است و انرژی بیشتری را نسبت به هر منبع سوخت دیگری تولید می کند. ژنراتور دیزل امولسیون شده مخلوطی از سوخت دیزل و آب است که با یک مخلوط کننده ترکیب می شود. همچنین برخی فیلترهای سوخت وجود دارد و شاید یک جداکننده آب از آسیب رساندن سوخت بی کیفیت به موتور دیزل شما جلوگیری کند. به دلیل استفاده از کلیدهای الکترونیک قدرت (تریستورها) در راه اندازها، ولتاژ با شیب کاملا نرمی افزایش می یابد، این در حالی است که در راه اندازهای قدیمی الکترومکانیکی، ولتاژ به صورت پله ای افزایش می یابد. جوانب مثبت و منفی بیو دیزل شبیه به سوخت های دیزل معمولی بوده و تنها فواید زیست محیطی آن بیشتر است. وجود جریان برق دائم مهم است و قطع آن موجب بروز خسارت می شود. بعضی از مصرف کننده ها (مصرف کننده های القایی مانند موتور های الکتریکی – الکتروموتور ها) بطور موقت و در لحظه استارت، مقدار آمپری که مصرف میکنند (جریان راه اندازی) چند برابر مقدار آمپر نامی آنهاست که بر روی پلاک مشخصات فنی آنها درج شده است و این افزایش آمپر آنها در محاسبات باید لحاظ شود.

تنظیم کننده ولتاژ: تبدیل ولتاژ AC به جریان DC – تنظیم کننده ولتاژ را از بخش کوچکی از خروجی ولتاژ AC ژنراتور است و به جریان DC تبدیل می کند. این دستگاه مستقل خود از دو بخش موتور دیزلی و ژنراتور تشکیل شده است. هر دیزل ژنراتور از 4 عضو اصلی و مهم تشکیل شده است که در ادامه به شرح این 4 بخش خواهیم پرداخت و مشخصات هر یک را توضیح خواهیم داد. یکی از اجزای اصلی تشکیل دهنده دیزل ژنراتور ، موتور ژنراتور است که از ترکیب ژنراتور و موتور آن ایجاد شده و قطعه ای به نام موتور ژنراتور را به وجود آورده است. مهمترین و اصلیترین بخش در این دستگاه، موتور است و انرژی مکانیکی که برای حرکت ژنراتور نیاز است توسط این قطعه تامین میشود. یک محفظه ضد صدا که معمولا از جنس استیل، فولاد ضد زنگ یا آلومینیوم می­باشد و از طرفی با توجه به طراحی مؤثر در خصوص جریان هوا باعث خنک شدن موتور می­شود.

شرکت توسعه نیروگاه های دیزلی پارسیان با چهار دهه تجربه و با 5700 پروژه ملی و فراملی و با بهره گیری از دانش سازندگان برتر دیزل ژنراتور جهان ، توانسته است با ارتباطی سازنده ، نمایندگی انحصاری دیزل های دوسان کره و محصولات الیتک پاور انگلستان را کسب نموده و به عنوان بزرگترین عرضه کننده محصولات کامینز در ایران ، تمامی دستگاه های اورجینال را با 15 سال پشتیبانی قطعات و خدمات ارائه نماید. از دهه 1800 ، کمپانی ها بر روی تولید ژنراتورهایی کار می کنند که می تواند از هیدروژن نیرو تولید کند. توربوشارژها هم در موتورهای بنزینی و دیزلی استفاه میشود که بدون تغییر دادن وزن موتور انرژی زیادی میتوان تولید و از اتلاف انرژی جلوگیری کرد. مکان هایی مانند نیروگاه های کوچک گزینه مناسبی برای استفاده از این ژنراتورها محسوب می شوند.

دیزل ژنراتور را برندهای مختلفی در جهان تولید و طراحی می کنند مانند دیزل ژنراتور ولوو که یک برند خیلی مطرح در این زمینه می باشد این شرکت دیزل هایی با توان ۱۱۰ تا ۸۰۰ کاوا تولید می کند. موتورهای دیزلی با مصرف سوخت گازوئیل خود اقدام به تولید انرژی مکانیکی میکنند که با اتصال این موتور به ژنراتور ، نیروی مکانیکی تولید شده بوسیله نیروی القایی الکترومغناطیسی تبدیل به انرژی الکتریکی میشود که امروزه غالبا برای مصارف گوناگون در سایزها و قدرت ها و با کاربردهای مختلف مورد استفاده قرار میگیرد. این به این معنی است که در هنگام بیرون رفتن به دو نوع سوخت مختلف نیاز ندارید.

دیزل ژنراتور چیست

خاصیت دیزل ژنراتور ها به گونه ای می باشد که در دمای 75 درجه سانتی گراد موتور به بهترین نحو کار می کند و در صورت افزایش دمای موتور ، دیزل ژنراتور دست دوم کارکرده آسیب خواهد دید. با استفاده از روش هایی همچون شیب جریان یا جریان ثابت، راه انداز نرم ولتاژ را به صورت پویا کنترل می کند تا جریان مورد نظر حاصل شود. نیروی انقال یافته از میل لنگ موتور دیزلی به قسمت متحرک آلترناتور انقال می یابد و در آلتراناتور به وسیله گردش یک میدان مغناطیسی درحال حرکت حول یک میدان مغناطیسی ثابت طبق قانون القای الکترومغناطیسی نیروی الکتریسیته یا برق تولید می گردد . القای الکترومغناطیسی بیان می کند که اگر در میدان مغناطیسی یکنواخت بچرخد ، نیروی الکتریکی ناشی از چرخش آرماتور القا می شود.

قیمت دیزل ژنراتور

از جمله این شرکتها میتوان به شرکت زرآب اشاره کرد که پس از تأسیس در سال ۱۳۵۱ تاکنون توانسته است خدمات ارزندهای را به مصرف کنندگان دیزل ژنراتورها ارائه کند. در این بخش از مقاله دو شرکت معروف که در زمینه طراحی، تولید و عرضه دیزل ژنراتور مشغول فعالیت هستند، معرفی میشوند. این دستگاه به عنوان یکی تاثیرگذارترین اختراعات بشر در صنایع مختلف در انواع، مدلها، اندازهها و طرحهای متنوعی توسط برندهای گوناگون تولید و در بازار عرضه میشود. این دیزل ژنراتور از منازل مسکونی تا انواع صنایع سنگین، کاربرد دارد. البته فیلتر ها در انواع دیگر مانند پنبه ای نمدی و یا پارچه ای نیز وجود دارند که امروز ساخت و استفاده از آنها بسیار کم می باشد.

هزینه های نصب آن ها نیز بالاتر است، زیرا یک تکنسین واجد شرایط باید خطوط گاز را نصب کند. با این حال ، مشکلی که ممکن است وجود داشته باشد این است که بنزین معمولاً در هنگام قطع برق در دسترس نیست، زیرا برای پمپاژ به برق نیاز دارد. دیزل ژنراتور (Diesel generator) یا موتور برق دستگاهی است که از دو قسمت ژنراتور و موتور دیزل تشکیل شده است و انرژی شیمیایی سوخت فسیلی گازوئیل را ابتدا به انرژی مکانیکی و سپس به انرژی الکتریکی تبدیل میکند. موتورهای الکتریکی اغلب بخش قابل توجهی از بارگیری ژنراتور را تشکیل می دهند. در نتیجه، استفاده از آن ها مناسب برای کاهش جریان راه اندازی می تواند به بهره بردار کمک کند تا یک دیزل ژنراتور کوچک تر خریداری کند و در نتیجه از لحاظ اقتصادی صرفه جویی قابل توجهی در پی داشته باشد. همانطور که در مقاله موتور برق بنزینی چیست و چه کاربردهایی دارد ذکر کردیم، موتور برق های بنزینی با سوخت بنزین کار میکنند و موتورهای دیزلی از سوختهای دیزلی استفاده کرده و از نظر اقتصادی به صرفهتر میباشند.

علاوه بر این ، دیزل ژنراتورها نسبتاً به راحتی در محیط های سرد شروع به کار می کنند. این باعث می شود در مقایسه با دیزل معمولی گزینه ای سازگارتر با محیط زیست باشد. همانطور که هر وسیله ای نیاز به سرویس و تعمیر دارد دیزل ژنراتورها هم از این قضیه مستثنا نیستند. 3. سیستم خنک کننده:انتقال گرمای حاصل از دیزل ژنراتور به خارج از دستگاه را برعهده دارد. جهت افزایش اطلاعات درباره لیست قیمت دیزل ژنراتور برق میتوانید با کارشناسان ما تماس حاصل نمایید. این افزایش زمانی حاصل می شود که شوک های ناگهانی حذف شوند و افزایش ولتاژ به نرمی و با یک شیب مشخص اعمال گردد. این پدیده زمانی تاثیر بیشتری می یابد که منحنی سرعت-گشتاور یک بار با منحنی سرعت-گشتاور موتور در زمان راه اندازی با روش کاهش ولتاژ یکسان گردد.

خنک سازی به دو صورت با استفاده از مایع یا گاز هیدروژن انجام میشود. و هر وقت که لازم شد آنها را به صورت دستی به خانه یا کاروان وصل کنید یا کلید قطع و وصل را بزنید. ژنراتورهای اکسایتری: در این ژنراتورها انتهای ژنراتور همانند یک ترانسفورماتور به صورت القایی ولتاژ بر روی رتور القا می شود و از این رو برد کنترل ولتاژ به سیم پیچ اولیه تحریک در استاتور وصل و به صورت القایی ولتاژ در رتور القا می شود. اگرچه دسترسی به این نوع سوخت نسبت به برخی از ژنراتورهای دیگر آسان نیست ، اما ژنراتورهای هیدروژن برای بسیاری از محیط ها از جمله آزمایشگاه ها، قابل حمل و مفید هستند.

5- تابلو کنترل و قطعات جانبی بازه قیمتی بین 10-15% قیمت دیزل ژنراتور را به خود اختصاص می دهند. کوپله کردن دیزل ژنراتور به وصل کردن موتور، آلترناتور و یک تابلو کنترل وسوار کردنشان روی شاسی اصلی گفته می شود. کوپله دیزل ژنراتور چیست؟ این موضوع در بحث کوپله مفصل شرح داده شده است. پروپان از ماندگاری بیشتری نسبت به بنزین یا سوخت های دیزل برخوردار است و به مراتب تمیزتر می سوزد. این دستگاه جهت تامین جریان الکتریکی است، که در هنگام قطع برق و جلوگیری از انقطاع از فعالیت های روزانه یا اخلال در فعالیت های کسب و کار مورد استفاده قرار می گیرد. البته در این حالت باید در نظر داشت که اگر با روش هایی غیر از راه انداز نرم اقدام به کاهش ولتاژ کنیم، تلفات عموما بالا خواهد بود که خود مجددا بر فشار وارده به دیزل ژنراتور می افزاید. محصولات این کمپانی عموما با رنگ زرد و با علامت اختصاری CAT در بازار یافت میشود.

انواع دیزل ژنراتور

اندازه کوچک آنها به این معنی است که این ژنراتورها به راحتی در یک وسیله نقلیه قرار داده می شوند یا تا زمانی که مورد نیاز باشند، در سوله یا گاراژ نگهداری خواهند شد. ژنراتور یا آلترناتیو یکی دیگر از اجزای مهم این دستگاه است که انرژی مورد نیازش به وسیله موتور دیزل تامین میشود و موظف است که انرژی الکتریکی و برق تولید کند. گروه خودروسازی بنز در کنار تولید موتورهای سبک از سال های دور حدود جنگ جهانی اول به تولید موتور های سنگین دیزلی با بهترین کیفیت ممکن و بالاترین عمر مفید پرداخته است. شرکت استمفورد، بیش از یک قرن است که در انگلیس به وجود آمده است. این شرکت که با ترکیب دو بخش مهم زیمنس یعنی Gas و Power ایجاد شده است، ۶۷ درصد سهام زیمنس را در اختیار دارد.

قطع ناگهانی برق در این واحدها عملکرد کارکنان را مختل میکند و در صورت نبود برق اضطراری ضررهای اقتصادی زیادی را متحمل میشوند. بیمارستانها یکی دیگر از اماکنی هستند که در صورت نیاز به برق اضطرای در شرایط خاصی مانند زلزله یا سیل و حوادث غیرمترقبه از این دستگاه بهره میگیرند. موتور ژنراتور سنکرون همیشه با سرعت ثابت یا سرعت سنکرون کار می کند. رگولاتور قطعهای است که ولتاژ خروجی ژنراتور را تنظیم میکند و در صورتی که در این دستگاه مورد استفاده قرار نگیرد، ولتاژ خروجی نیز با تغییر کردن سرعت موتور، تغییر میکند. مهمترین نکته در هنگام انتخاب ژنراتور ، نوع محیطی است که تجهیزات در آن قرار می گیرند. از آنجا که مخلوط دیزل به روغن باید با نسبت 80:20 نگه داشته شود ، کار با آن دشوارتر تلقی می شود. در برخی سازمانها و نهادها وجود جریان برق امری مهم و حیاتی تلقی میشود. تابلو دیزل ژنراتور، تابلویی است که کنترل بسیاری از فعالیت های ژنراتور از قبیل ، خاموش و روشن کردن ژنراتور، کنترل دمای آب و فشار روغن، کنترل میزان سوخت و ولتاژ، فرکانس و جریان خروجی ژنراتور را بر عهده دارد.

برای ژنراتوری که برای تأمین جریان الکتریکی در فرکانس پایدار تنظیم شده است، موتور باید با سرعت سایت کاراسهند ثابت بچرخد. ژنراتوری که به صورت آماده باش یا برق اضطراری یا منبع برق پشتیبان استفاده شده است، اغلب تعمیر و نگهداری بهتری خواهد داشت و فرسودگی بسیار کمتری نسبت به ژنراتوری که به عنوان منبع برق اصلی استفاده شده است دارد. دورههای کوتاه مدت بار کم در حال اجرا هستند و این اجازه را میدهد تا مجموعه با بار کامل یا نزدیک به بار کامل بر یک مبنای منظم آماده شود. برای تامین انرژی کابین های کوچک یا سیستم های اضطراری پشتیبان، ژنراتورهای آماده به کار، گاهی اوقات به اتصال WiFi مجهز میشوند که به کاربر اجازه میدهد وضعیت ژنراتور را از طریق یک برنامه تلفن همراه نظارت کند. مجموعه جامع ما راهحلهای انرژی متمرکز و همچنین توزیعشده را برای نیاز انرژی منحصر به فرد شما – تجاری، صنعتی، دریایی، معدنی، تفریحی، اضطراری و مسکونی ارائه میدهد.

گاز طبیعی تقریباً در هر محلی موجود است، از آنجایی که خطوط گاز طبیعی به محل کار منتهی می شوند، این ژنراتور ها هرگز بدون سوخت نمانده و یا نیاز به سوختگیری مجدد ندارند، درنتیجه قابل حمل نیستند. هر یک از این دو بخش دارای اجزای مختلفی هستند که در ادامه به طور کامل توضیح خواهیم داد. توجه داشته باشید که رطوبت موجود در سوخت آن را خراب می کند (مگر اینکه دیزل امولسیون شده باشد)، بنابراین این موتورهای مولد برق، برای محیط های مرطوب مناسب نیستند، ژنراتورهای دیزل نیاز به تعمیر و نگهداری منظم توسط یک مکانیک واجد شرایط دارند و از این رو موتورهای سنگین تری هستند ، بنابراین قابل حمل نیستند. همچنین در صورت موجود بودن یک دیزل ژنراتور، می توان موتورهای بزرگ تری را با استفاده از آن ها بدون افت ولتاژ و نوسانات فرکانسی راه اندازی کرد. 1. در وهله اول، باعث افت ولتاژ در منبع تغذیه خواهد شد كه بزرگی آن به امپدانس تأمین بستگی دارد.

کاربرد دیزل ژنراتور

قیمت دیزل ژنراتورها بسیار متنوع است. پیشرفتهتر بودن کنترل پنل هر ژنراتور و امکانات مختلف آن هم در قیمت یک دیزل ژنراتور موثر است. 2. علاوه بر این، راه انداز های نرم مدرن می توانند جریان را به صورت مستقیم کنترل کنند، این در حالی است که راه اندازهای قدیمی الکترومکانیکی تنها می توانند ولتاژ را کاهش دهند. ژنراتورهای گاز طبیعی با تولید زباله های بسیار کمی، تمیز می سوزند و حتی در صورت عدم وجود منبع تغذیه ، گاز به راحتی در دسترس است. در صورت مجهز بودن به مشخصات ایمنی مناسب ، ژنراتورهای هیدروژن نیز ایمن و قابل حمل هستند. فرآیند همگام سازی یا سنکرون پارالل می تواند به صورت خودکار توسط یک ماژول سنکرون سازی خودکار یا به صورت دستی توسط اپراتور آموزش داده شده انجام شود. از نظر کاربردی، معمولاً از ژنراتورها می­توان به عنوان منبع اصلی تولید برق یا به عنوان منبع کمکی در این زمینه به روشی معتبر و کارآمد استفاده کرد.