ساختار 10 نوع از انواع سیستم های گرمایشی و سرمایشی ساختمان-اخگرتابش

مزایای عمده کولرهای آبی هزینه کم، انرژی مصرفی پایین، بازدهی به نسبت بالا و تعمیر و نگهداری آسان آنهاست. اما این نوع تجهیزات به دلایل مختلفی امروزه در سطح بین المللی کنار گذاشته می شوند که مهمترین آنها قابلیت کنترل پذیری ضعیف، نفوذ آلودگی به داخل دستگاه و همان مشکل رطوبتی مذکور است. اگر می توانید بیشتر هزینه کنید، گزینه های بهتری در بازار وجود دارد.

در مدل سنتی اغلب مواقع رادیاتورها را در زیر پنجره نصب می‌کردند که این امر باعث هدر رفتن انرژی گرمایی می‌شد، اما درطراحی مدرن امروزی سعی در بهینه‌سازی انرژی با استفاده از رادیاتورهای لوکس در سایزهای ایده‌آل داشته است. اگر قرار باشد سیستم خنک سازی یک بخش از خانه با دیگر بخش‌ها جدا شود باید از ترموستات جداگانه‌ای استفاده شود. سیستم های تک واحدی به انضمام تجهیزات سیستم های مرکزی دارای قطعات جانبی دیگری هستند.

اجزای تشکیل‌دهنده‌ی یک سیستم تهویه‌ی مطبوع

وقتی فن کولر آبی از طریق روشن شدن الکتروموتور دستگاه به کار می افتد، هوا از روی پوشال های مرطوب عبور کرده و به داخل کانال کولر مرتبط به داخل ساختمان هدایت می شود. میتوانیم برای نمونه از سیستم تهویه مطبوع مرکزی گازسوز GHP، سیستم تهویه مطبوع الکتریکی VRF یاد کنیم . شما چطور فکر می‌کنید؟ از چه سیستم سرمایشی و گرمایشی برای خانه‌تان استفاده می‌کنید؟ در بخش نظرات برای ما بنویسید. شرکت تهویه رویا نوین ایرانیان با استفاده از دانش امروزی و تجربیات گذشته خود توانسته تا در عرضه و فروش سیستم های تهویه ( سیستم های سرمایشی و گرمایشی ) با لطف ایزد منان بسیار موفق باشد. این سیستم سرمایش را طبق جریان سیال در مداری بسته بر اساس سیکل تبرید صورت می دهد و با فشرده سازی بخار سبب خنک شدن سیال گردیده و توسط مبدل حرارتی، جریان هوای خنک تولید می کند. این سیستم ها از نظر قطعات و تجهیزات شامل دو دسته سیستم های مرکزی و سیستم های تک واحدی می باشند.

داکت اسپلیت به منظور تامین هوای مطبوع مورد نیاز از هوای برگشت استفاده می کند که این کار کمک می کند تا مصرف سوخت و اکسیژن نیز کاهش یابند. در واقع گرمای محیط به وسیله یونیت داخلی جذب می شود و توسط گاز و با استفاده از دیگر اجزای به کار رفته در آن از قبیل کمپرسور، کندانسور، شیر انبساط هوا خنک خواهد شد. گفتنی است که داکت اسپلیت از ظرفیت تا ظرفیت تولید و به بازار عرضه می گردد تا مشتریان بتوانند با توجه مشخصات مکان خود بهترین مدل را انتخاب و خریداری نمایند. در زمینه مزایای داکت اسپلیت نیز می توان به عملکرد قدرتمند آن، عدم اشغال فضای محیط، پاکسازی هوا به وسیله فیلترها، هزینه راه اندازی پایین و تعمیر و نگهداری آسان اشاره داشت. کولر گازی ها از دیگر تجهیزاتی هستند که در لیست بهترین سیستم سرمایشی ساختمان به شمار می روند. به طور کلی اسپلیت دستگاهی است که مایع مبرد را به گاز تبدیل کرده و گرمای محیط را جذب می کند.

مینی چیلرها

ساختار 10 نوع از انواع سیستم های گرمایشی و سرمایشی ساختمان-اخگرتابش

علاوه بر توجه به موارد فوق لازم است تا شما در صورت آن که برای مثال قصد خرید سیستم مطبوع برای بُرج و یا ساختمان را دارید؛ بدانید که یک بُرج برای آن که بتواند نیاز ساکنین را برآورده سازد می‌بایست بیشتر از یک سیستم در آن akhgartabesh.com وجود داشته باشد. انتخاب یک سیستم تهویه مطبوع دارای محدودیت‌هایی نیز هست که از جمله، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد. شاید تا به حال شنیده باشید که بسیاری از سیستمها متناسب با شرایط محیطی و یا جَوی ساخته می‌شوند. برای نمونه در مناطق جنوبی کشور خودمان نیاز به سیستم‌های گرمایشی پر قدرت جهت مقابله و مهار کردن گرما است به همین خاطر بیشتر از فن کویل و یا اسپلیت در محل‌های سکونت استفاه می‌شود؛ زیرا کولر جوابگوی نیازهای مردم این منطقه نیست.

  • بعد از ثبت سفارش، از متخصصین مورد اعتماد شهرتان چند پیشنهاد قیمت بگیرید و بهترین را انتخاب کنید.
  • بقیه محصولات مانند اکونوپک، چیلر، هواساز و … نیز در محل کارخانه شرکت ما طراحی و تولید شده و به طور مستقیم از کارخانه به فروش می رسند.
  • این سیستم مانند کولرهای گازی تنها هوای موجود در محیط داخلی را پاکسازی کرده و قابلیت افزودن هوای تازه را ندارند.
  • بدین طریق نسبت زیادی از گرما به وسیله تبخیر آب جذب میشود و این امر به خنک نگه داشتن هوای داخل کولر منجر می شود.

نصب این دستگاه در فضای باز، باعث ایجاد مشکل در شرایط آب و هوایی متفاوت می گردد. مصرف برق کمپرسور کولر گازی به خصوص در حالت گرمایش تقریبا بالا می باشد، در نتیجه مقرون به صرفه نیست. امکان کنترل مصرف سیستم سرمایش و گرمایش مستقل برای هر بخش از واحدهای ساختمان. سیستم تهویه مطبوع GHP را نمی توان در واحدهای آپارتمانی با متراژ کمتر از 400 متر مربع راه اندازی کرد، زیرا حداقل ظرفیت این دستگاه همین مقدار است.

انواع سیستم های تهویه مطبوع و نحوه عملکرد آن ها