ساخت و نصب پلنیوم باکس و کانال فلکسیبل تهویه مطبوع

دریچه پلنیوم باکس دیواری، برای هوادهی یکنواخت در دریچه‌های خطی به کار برده می‌شود. این باکس‌ها نوعی وسیله انتقال هوا محسوب می‌گردند که برای انتقال هوا به دریچه‌هایی با طول بلند به‌صورت کاملا لایه‌ای و آرام استفاده می‌شود. دریچه‌های اسلوت در اغلب موارد به همراه یک پلنیوم باکس در پانل‌های سقف کاذب نصب می‌گردند. جهت هوارسانی در سقف فضاهایی مانند لابی‌های ساختمان‌های مسکونی، سالن‌های ساختمان‌های اداری، تجاری و هتل‌ها از دریچه‌های اسلوت استفاده می‌گردد.

مزایای استفاده از پلنیوم باکس

گروه صنعتی شیراز اسپیرال اولین و بزرگترین تولید کننده کانال های گرد اسپیرال با استفاده از دستگاه های روز دنیا در جنوب کشور تولید کانال های چهارگوش. لوله خرطومی در سه لایه متفاوت موجود هست تک لایه آلومینیومی ، دولایه کومبی و سه لایه IFD لوله خرطومی برای خروج هوای هود ، ماینر و … کیت های عایق پلی یورتان برای پرکردن درزها و شکاف ها سیستم های گرمایشی و تهویه مطبوع بکار میرود. ☆ به دلیل داشتن فضای مناسب برای گسترش هوای خروجی، دریچه‌ها صداگیر بوده و ریزش هوای مطلوب‌تری دارند.

  • همچنین از بست فلزی برای اتصال مناسب تر لایه داخلی به پلنیوم باکس استفاده می شود.
  • جهت جلوگیری از هرگونه نشت هوا و افت فشار و جلوگیری از تبادل دمایی بین دمای فضای سقف کاذب و بدنه پلنیوم باکس و همچنین جلوگیری از انتشار صدای هوای شناور در داخل پلنیوم باکس، در بدنه داخلی یا خارجی آن از عایق الاستومری استفاده می‌شود.
  • با متغییر بودن این فاکتورهای بیان شده، شاهد تمایز در سیستم‌های هوارسانی و اندازه تجهیزات آن خواهید بود.
  • دریچه‌های اسلوت در اغلب موارد به همراه یک پلنیوم باکس در پانل‌های سقف کاذب نصب می‌گردند.
به عبارتی این وسیله برای تجمع هوا در پشت دریچه استفاده می‌شود که در نهایت هوا را به‌ صورت یکنواخت منتشر می‌کند. از پلنیوم باکس ها در سیستم های تهویه مختلف مثل سیستم تهویه نساجی استفاده می شود. هنگام استفاده از پلنیوم باکس‌ ها با توجه به طولی که دارند به‌راحتی می‌ توان چند ورودی هوا را روی آن‌ ها قرار داد.

ساخت و نصب پلنیوم باکس و کانال فلکسیبل تهویه مطبوع

در صورتی که به زیباسازی محیط اطراف خود اهمیت می دهید، استفاده از این محصول می تواند نقش بسزایی در نمای کار شما داشته باشد. دریچه هایی که بر روی آن نصب شده اند این امکان را به شما می دهند که دیگر نگران سوراخ کردن قاب نداشته باشید. پلنیوم باکس یک محصول نسبتا جدید است که به سبب ساخت منحصر به فردی که دارد برای هوادهی یکنواخت و استاندارد استفاده می شود. این محصول با توجه به روش ساختی که دارد کاربرد تزئیناتی پیدا کرده و سبب زیباسازی فضاهای داخلی نظیر ساختمان های مسکونی، ادارات، هتل ها و مکان های تجاری می شود.

شرکت تهویه فراز تولید کننده و طراح انواع کانال های خرطومی و فلکسیبل، دریچه تنظیم هوا، کانال هواساز، دودکش صنعتی و هود صنعتی ، دمپر کانال، عایق الاستومری می باشد. بر روی هر کدام از کانال باکس‌ها امکان ایجاد یک تا چند دریچه هوای وجود دارد. از این رو جهت زیبایی بیشتر محیط داخلی از حالت سفارش‌سازی شده جعبه توزیع هوا بهره ببرید. درواقع هنگام نصب کانال باکس با سه روش رو به رو هستید که شامل نصب روی دیوار، کنف و سقف کاذب می‌باشد. البته این نکته را به یاد داشته باشید که برای نصب پلنیوم باکس از هیچ‌گونه پیچ و مهره‌ای استفاده نمی‌شود. از طرفی برای وصل کردن کانال باکس از لبه‌های خم‌دار و بست‌های خرچنگی استفاده می‌شود تا بتوانند جعبه توزیع هوا را وصل کنند.

وجود جعبه تنظیم هوا برای ایجاد تعادل در میزان حرارت طبق تنظیمات دستگاه فن کویل امری اساسی و مهم قلم‌داد شده و رابط نهایی فن کویل با دریچه اسلوت و خطی نیز خواهد بود. به صورت خلاصه باید گفت انواع پلنیوم باکس، یا همان باکس توزیع هوا، وسیله ای پرکاربرد برای استفاده در تهویه ساختمان ها می باشد. مدلهای مختلف این تجهیز در اندازه های متفاوت به صورت ساده از جنس گالوانیزه و آلومینیوم هم به صورت پیش عایق تولید می شود. استفاده از پلنیوم باکس ها در ساختمان ها به منظور توزیع و اختلاط یکسان هوا، پخش هوا و تعدیل فشار خروجی هوا در تمام نقاط دریچه های خطی و اسلوت استفاده می شود. پلنیوم باکس در ضخامت های مختلف ورق گالوانیزه تولید می شود و معمولا در فواصل 1.2متر در پشت دریچه های خطی تعبیه می گردد و در حقیقت نقش واسط را بین خط اصلی کانال هوای رفت و دریچه خطی دارد.

تنظیم تهویه یسنا

پلنیوم باکس پیش عایق هشتاد درصد سبک تر از نمونه گالوانیزه آن است و به دلیل عایق بودن از تجمع رطوبت درون آن جلوگیری می شود. پلنیوم باکس های پیش عایق شده قیمتی ارزان تر از نمونه گالوانیزه دارند و سرعت ساختشان بسیار بالاتر می باشد. میتوان در محیط های خیلی بزرگ با توجه به طول پلنیوم باکس چند دریچه ورودی هوا بر روی آن تعبیه کرد. امکان تعبیه ی لبه ی خم دار در قسمت دهانه ی خروجی هوا، که باعث اتصال دریچه هوا بوسیله بست های خرچنگی به باکس می شود. با توجه به میزانِ طول پلنیوم باکس،امکانِ تعبیه ی یک تا چند ورودیِ هوا در بدنه ی آن وجود پلنیوم باکس دارد. از پلنیوم باکس عایق شده برای سینماها، امکان تجاری، بیمارستان‌ها و … می‌توان استفاده کرد.