قالب لارج پنل چیست و چه کاربردهایی دارد؟

این پوسته که به صورت غیر پیوسته در مقطع عرضی می باشد توسط خرپا و اعضای دیگر به هم متصل می گردد و امکان مال کشی پرداخت و کار بر روی بتن ریخته شده را نیز به وجود می آورد. یکی از این ابزار آلاتی که شاید کمتر با اسم آن روبرو شده باشیم و بسیار مهم می باشد قالب مدولار است ؛ این قالب مدولار یک نوع قالب فلزی است که برای بتن ریزی از آن در ساختمان سازی استفاده می کنیم . برای پیاده کردن سیستم مدولار در ساختمان سازی به قالب هایی نیاز است که از آنها برای بتن ریزی استفاده می شود. البته باید گفت که برای بتن ریزی به غیر از قالب به وسایل دیگری چون : سولجر ، گیره ، کلمپس یا پین و گوه ، بلت و مهره و میان بلت نیز نیاز می باشد .

قالب تونل فرم

سرعت در نصب و برچیدن قالب، اجرای همزمان تاسیسات الکتریکی و مکانیکی، محکم و بادوام با ضریب تکرار بالا، صرفه جویی در هزینه ساخت، افزایش ایمنی در کارگاه، اجرای همزمان دیوار ودال. این سیستم به طور معمول از شالوده بتنی ، دیوارها و سقف های بتنی اجرا شده در محل کارگاه، قاب ها یا پیش قاب های درها و پنجره ها که قبل از بتن ریزی در دیوارها نصب می شود و تاسیسات مکانیکی و الکتریکی کار گذاشته شده در دیوار و سقف، تشکیل می شود. برای بستن قالب بتن ستون از قالبندی مدولار استفاده می شود به طوری قالب بندی مدلار باعث می شود ستون ها در قطرها و مقطع مختلف بدون نیاز به هزینه اضافه ای قالب بندی کرد.

همچنین نوع چیدمان واحد های داربست در میزان تحمل فشار بسیار حائز اهمیت است که پس از انجام محاسبات مربوطه نوع چیدمان حاصل می گردد. برای اینکه قالب بتواند مقاومت کافی در مقابل این فشار را داشته باشد از میان بولت ها استفاده می شود میان بولت ها برجست نوع استفاده به دو تیپ تقسیم می شود، میان بولت مدفون شونده و میان بولت تکرار شونده که در زیر جزئیات و توضیحات هر یک ارائه شده است. و وزن سازه های لارج پنل به روشی که ساختمان را به عناصر پیش ساخته تقسیم کرده اند بستگی دارد. سیستم موسوم به تونلی ،یکی از روشهای مورد استفاده برای اجرای ساختمانهای با سیستم باربر دیوارو سقف بتنی است .از آنجایی که اجرای قالب بندی سقف و دیوار به صورت سلولی و همزمان اجرا میگردد به نام تونلی موسوم است .در سیستم اجرای تونلی،دیوارها و سقفهای بتن مسلح به صورت همزمان آرماتور بندی،قالب بندی و بتن ریزی میشوند .این روش ضمن افزایش سرعت و کیفیت اجرا ،عملکرد سازه ای و رفتار لرزه ای سازه را به لحاظ یکپارچگی اعضا و اتصالات آنها به نو چشمگیری بهبود میبخشد .

مخلوط سیمان ماسه و آب به وسیله پمپ های بادی با فشار به سطح جداره تونل ها پاشیده می شود و لایه را به ضخامت 5 تا 30 سانتی متر بر اساس شرایط مکانیک سنگی تونل به وجود می آورد. سطح داخلی آستر بتنی در تونل های مخصوص انتقال آب میبایستی به صورت صاف و هموار ای آماده گردد در صورتی که سطح بتن ناهموار باشد سیال بتن را از جای کنده و با خود حمل می کند. از آنجایی که روش لغزنده به صورت پیوسته انجام میشود برای استفاده هر چه بهتر و اقتصادیتر از قالب و جلوگیری از وقفه کار نیاز به برنامه ریزی دقیق و آماده کردن وسایل و امکانات لازم نظیر، تعیین ساعات کار کارگران در مراحل مختلف، فراهم کردن نور مصنوعی کافی برای کار در شب و تهیه و حمل و ریختن به موقع بتن دارد. این قالب ها در طول های 4.5 , 6 , 9 , تولید قالب فلزی بتن و یا 12 متر به منظور بتن ریزی آماده می شود.

قالب تونل در گلبرگ دیواره برای دریچه های بتن ریزی خاصی می باشد در قالب تاج نیز محل اتصال لوله پمپ تعبیه می گردد و از این صورت امکان بتن ریزی دیواره ها و سقف قوسی تونل را فراهم میآورد. این قالب ها که در ابعاد و اندازه های متنوعی تولید می گردند ، بیشترین کاربرد را در قالب بندی سازه های بتنی پروژه های ملی و عمرانی دارند. قالب های فلزی مدولار به این دلیل که بارها مورد استفاده قرار می گیرند بسیار با صرفه هستند و قالب های همه کاره نام دارند. بدین ترتیب تمام کسانی که میخواهند یک مکانی با کیفیت فوق العاده بالا و مقاومت بسیار بالا و همچنین هزینه مناسب را پیاده کنند، به راحتی میتوانند از قالب لارج پنل استفاده نمایند که خوشبختانه مزیت های خاص این متد سبب شده است تا در تمام پروژههای کوچک و بزرگ مورد استفاده قرار گیرد.

این قالب فلزی از فولاد کربن برای مقاومت و دوام چندبرابر ساخته شده است. مزایای قابل توجه استفاده از این روش مانند سازگاری با محیط زیست، تقلیل میزان ضایعات ساختمانی، امکان استفاده مجدد از قطعات به کار رفته در ساخت و امکان بازیافت قطعات به کار رفته با هزینه مناسب، سرعت بالای ساخت و اقتصادی بودن؛ فولاد را به عنوان عنصر اصلی ساخت و ساز در آمریکا مطرح نمود به طوری که امروزه سهم قابل توجهی از ساختمان های مسکونی ساخته شده در آمریکا با استفاده از سیستم قاب فولادی سبک ساخته می شود. 6- اهرم ها و هوک را چک کنید و قبل از کار با جک، محیط اطراف را بررسی نمایید.

بهترین شرکت قالب بتن

به این ترتیب، پلان ستون گذاری مانند تصویر زیر به دست میآید. در صورت اجراي نامناسب يا اتصال ناكافي عناصر غيرسازهاي مانند ديوارهاي جداكننده، پلهها و پانلهاي نما، پايداري آنها به هنگام وقوع زلزله تهديد ميشود و عليرغم پايداري سازه اصلي ساختمان، ناپايداري اين عناصر ميتواند عملكرد و كارايي ساختمان را دچار اشكال كند. به قالب فلزی بتن در زبان فنی قالب مدولار میگوند. پس از عملآوري اوليه بتن ديوار، سقف با روشهاي مختلفي اجرا ميشود كه در ادامه توضيح داده شده است.

قالب بتن تونل فرم

استفاده از سازه LSF در ساخت انواع ساختمان های ۱ و ۲ طبقه مسکونی، ویلایی، اداری، دفاتر تجاری کوچک، آموزشی و واحدهای صنعتی به دلیل مزایای فراوان از جمله سبک بودن، اقتصادی بودن، مصرف کم مصالح ساختمانی، افزایش فضای مفید داخلی، عملکرد صوتی مطلوب و اتلاف کم انرژی در بسیاری از کشورهای دنیا مرسوم می باشد. در سازه فولادی مهاربند ضربدری و در دو انتهای قالبها متصل میشود، این در صورتی است که برای سازه lsf علاوه بر اینکه مهاربند در انتها متصل میشود، با کمک پیچ به تمام استادهای میانی نیز متصل میشود. یکی که بالاتر از طوقهها و در ارتفاعی در حدود دو متر و بالاتر از انتهای دیوار قرار گرفته و برای استفاده از بستهای فلزی ثابتکننده به کار میروند. به منظور جبران خسارات ناشی از جنگ در بخش مسکن نیاز به ساخت سریع چهار میلیون واحد مسکونی بود که بازسازی مجدد خانه های ویران شده با روش سنتی معادل با صرف زمانی در حدود ۱۵۰ سال برای تولید الوارهای چوبی لازم جهت ساخت بود.

کیفیت سطحی بتن دارای اهمیت زیادی در رویارویی با شرایط محیط های خورنده می باشد . شباهت زیادی به روش تونلی متعارف دارند و امکان بتن ریزی همزمان دیوار و سقف در آن میباشد. قالب تونل فرم سیستمی است که به شما اجازه میدهد تا بتن ریزی دیوار ها و سقف را در یک مرحله یک روزه انجام دهید.سیستم قالب تونل فرم برای شما سرعت،کیفیت،دقت ساخت و ساز بتنی را به ارمغان می آوردو صرفه جویی بزرگ در مراحل نازک کاری ،تاسیسات و برق کاری فراهم می آورد.

خرید جک سقفی

سه روش ديگر قالب صنعتي براي اجراي ساختمان بتن مسلح با ديوار برشي مطرح شده است كه در حقيقت، گونههاي ديگر روشهاي دستيابي به سيستم يكپارچه ديوار و سقف بتني هستند. بنا بر آنچه از مزایا و معایب این نوع از قالب ها مطرح کردیم، امروزه شایع ترین جور قالب ها، قالب فلزی بتن می باشند؛ به دلیل آنکه آن ها در مجموعه خود تحت عنوان شایسته ترین نوع شناخته گردیده اند. انکر بولت های دفنی نیز در این مرحله در بتن کار گذاشته شده و سپس در مرحله اجرایی دیوار و سقف قوسی شکل مورد استفاده قرار می گیرد. لازم به ذکر است بتن ریزی سیستم قالب تونلی نیز باید به گونهای صورت گیرد که در محل اتصال دیوار به سقف، درزهای سرد ایجاد نشود؛ بدین ترتیب که پس از اتمام بتن ریزی دیوار، در لایه نهایی آن ویبره مجدد ایجاد شود و یک فرصت کوتاهی داده شود تا بتن دیوار، نشست خود را انجام دهد ولی به گیرش اولیه نرسد، سپس بتن ریزی دال اجرا میگردد.

سیستمی به نام قالب تونل فرم، یکی از روشهایی است که برای اجرای ساختمانهایی با سیستم دیوارهای باربر و سقفهای بتنی استفاده میشود. بعد از گذارندن این دوره ها قادر به انجام برش، خم، کشش، فرم، پروگراسیو و غیره هستید. ساختار قالب تونلی فرم، به اندازه تقریبی ابعاد فضاها مثلا ابعاد یک اتاق طبق نقشه معماری طراحی می شود. قالب های تونلی طوری طراحی شده اند که با دو قالب نصف هر دال ودیوار مجاور آن با دو قالب یکپارچه به شکل L همزمان قالب بندی می شوند و پس از فولادگذاری، بتن ریزی انجام میگردد. مهم ترین مزایای مجموعه قالب بتن در مقایسه با قالب چوبی سننتی بررسی می کنیم.

در روشي كه به ميز پرنده نامگذاري شده است، قالبهاي بزرگي به صورت ميز، با پايههاي مستقر روي چرخ يا غلتك، كل سقف يك فضا را ميپوشانند و روي آنها آرماتوربندي سقف انجام و سپس بتنريزي ميشود. براي قالببندي يا قالببرداري، نياز به خرد كردن قالبها و تبديل آنها به ابعاد كوچك نيست و با همان ابعاد اوليه و به صورت يكپارچه از فضا خارج ميشوند. پوسته های قالب به وسیله کالاسکه حامل قالب که بر روی ریل در حرکت می باشد امکان بتن ریزی کف تونل را فراهم میسازد.

مزایای استفاده از قالب بتن

دیوارهای دو طرفه بتنی را به راحتی می توان در ارتفاعات بلند با کمک براکت، پاگرد بتن ریزی و داربست آویز اجرا نمود.. به همين خاطر بايد مجري سازه بتني كاملاً در جريان امور مربوط به قالب بندي، از تجهیزات قالب بتن فلزی تا مشخصات و جزئیات ابعاد و روشهاي اجرا … چگونگی قالب بندی بتن ها یکی از اصلی ترین و مهم ترین مراحل در ساخت سازه های بتنی به شمار می رود. شاتکریت یا بتن پاشی لایه بتنی مسلح و یا غیر مسلح را بر روی سنگ های حفاری شده ایجاد می نماید.

لازم به ذکر است انکر بولت های مذبور به صورت عمود بر پوسته قالب کفساز تحت زاویه و فاصله دلخواه در مرحله اجرای دیوار و سقف قوسی شکل به طور دقیق در بتن کف اجرا میشود. همچنین کف تونل را به صورت سنتی میتوان با استفاده از شابلون اجرا نمود. پس از آن میتوانند میزان آسیب وارد شده به بتون را با استفاده از سیلندر مدرج دستگاه اندازه بگیرند. در همین راستا نیز در این بخش به معرفی و بررسی ویژگی های قالب های فلزی بتنی می پردازیم. به همین خاطر باید اجرا کننده سازههای بتنی کاملاً در جریان امور مربوط به قالب بندی، از تجهیزات قالب بتن تا مشخصات و جزئیات ابعاد و روشهای اجرا قرار داشته باشد که از دیر باز در مدلهای مختلفی از قبیل چوبی ، فلزی و…

در این روش قالب به صورت یکپارچه توسط دکل جرثقیل در طبقه مورد نظر منتقل شده و پس از نصب و انجام تنظیمات لازم بتن ریزی انجام می گیرد. قالب بندی با جرثقیل در کمترین مدت انجام می گیرد. مرحله سوم : در این مرحله پس از آرماتور بندی، قالب ها توسط تاور (جرثقیل) به طبقه دوم منتقل شده و سقف اجرا شده قبلی به عنوان نشیمنگاه براکت نگهدارنده قالب می باشد و براکت دیوار خارجی در قسمت سوراخ های بوجود آمده از محل بلت های مرحله قبل مونتاژ شده و حکم نشیمنگاه براکت نگهدارنده قالب می باشند این سیکل تا اجرای آخرین طبقه تکرار می شود.