هزینه ساخت هر متر مربع استخر + هزینه های ساخت استخر !!

در تصویر زیر می توانید عکس قالب بتن با ورق فولاد مبارکه و یا ورق دیگر شرکت ها را مشاهده کنید تا از لحاظ ظاهری آشنایی بیشتری با این دو مدل قالب قالب بتن بتون داشته باشید. تمامی قالب فلزی بتن هایی که از شرکت بوذرجمهر خریداری میکنید تولید شده با ورق فولاد مبارکه و جوشکاری شده با جوش co2 می باشد. تفاوت اصلی آن ها این است که آلومینیوم چگالی کمتری نسبت به فولاد دارد و همین عامل باعث سبک تر شدن قالب می گردد. برای تولید قالب فلزی معمولا از ورق کارخانه فولاد مبارکه استفاده می شود که کیفیت این ورق نسبت به ورق کارخانه های دیگر خیلی بهتر و مناسب برای تولید و ساخت قالب بتن است. قالب بتنی چوبی از نظر قیمت، مقرون به صرفه است، اما در عوض به دلیل اینکه باید ابعاد مشخص سازه به نجار داده شود تا قالب را آماده کند، می تواند زمان بر باشد و به همین دلیل در مرکژه های عمرانی بزرگ استفاده از این قالب ها مناسب نیست.

مناسب برای سازه های منحنی هستند. در سازه های بتنی ابتدا قالب بندی انجام می شود و سپس ملاتی که با ترکیب سیمان، ماسه و آب آماده میشود، داخل قالب ها ریخته می شود. قالب بتن وسیله ای است که در داخل آن بتن و موادی مشابه بتن ریخته شده است.قالب بتن در واقع نوعی قالب است که دارای انواع مختلف است و به دو صورت موقت و ثابت وجود دارد. برخی استخرها دو سطح دارند؛ ابتدای آن کم عمق و انتهای آن عمق بیشتری می گیرد که در مرحله طراحی آن را مشخص کرده ایم. لیست قیمت قالب بتن در جداول مشخص برای راحتی مشتریان مرتب شده تا شما هر آنچه که نیاز دارید را به راحتی تهیه کنید. هر چه قالب با کیفیت تر باشد، نتیجه کار نیز بهتر خواهد بود. مورد مهم دیگر، فشار وارد بر قالب است که اهمیت جنس به کار رفته در قالب را پر رنگ می کند.

با توجه به اینکه ورق اصلی ترین مواد اولیه قالب فلزی بتن است به این نتیجه میرسیم که هر چقدر کیفیت ورق استفاده شده بهتر باشد محصول نهایی با کیفیت تر خواهد بود. هر کدام از این قالب ها مزایا و معایب خود را دارند و می توانند با توجه به پروژه از هر کدام از آنها استفاده کرد. بدون شک برای تمام پروژه ها یک قالب بتنی یکسانی نمی توان پیشنهاد داد و باید نسبت به پروژه، قالب های مشخصی را تهیه کرد. در برخی از پروژه ها که نمی توان از قالب پیش ساخته و یا دیگر گالپا استفاده کرد مجبورید از قالب خاص بتن استفاده نمایید.

قالب های فولادی عمدتاً در پروژه های بزرگ یا در شرایطی که امکان استفاده مجدد از قالب وجود دارد، گزینه ای مناسبی هستند. هانطور که به دستگاه های قالب سازی پرداخته شد،دستگاه دیگری هم استفاده میشود که بستگی به نوع وتوانایی کارخانه مورد استفاده قرار میگیرد.این دستگاه رول باز کن نام دارد و کارخانه جاتی از آن استفاده می کنند که توان مالی خرید رول ورق فولادی در تولید انبوه را دارا میباشند که این امر میتواند باعث کاهش قیمت چشم گیری در قیمت گذاری شود.معیارهای دیگری که در قیمت گذاری میتوان به آنها پرداخت نیروی انسانی ، فضا مورد نیاز، اقلام مصرفی ماهانه مثل آب،برق و… با توجه به پرکاربرد بودن مقاطع فولادی در صنایع مختلف و نوسان قیمت جهانی فولاد، نیاز است قیمت این محصولات به صورت روزانه استعلام شود. قیمت انواع آهن آلات به نرخ ارز و دلار و میزان عرضه و تقاضا وابسته است و دائم دچار نوسان می شود.

نوع تراکم و میزان بتن باقیمانده از دیگر عوامل موثر در انتخاب قالب بتن است. نوع کارخانه تنها یکی از عوامل موثر در قیمت قالب بتن است و از عوامل دیگر می توان به ابعاد، وزن، جنس، نوع و … استفاده کرد.از تجهیزات دیگر می توان از گیرها و نبشی های پانچ شده یا سوراخ دار،انواع قالب واسطه کنج داخلی و خارجی،کلاهک ها،قیدها و دستک تیر نام برد. انواع قالب بندی بتن به جنس و نوع سازه بستگی دارد، مانند: قالب سقف برای استفاده در سقف، قالب تیر و ستون برای بتن ریزی در تیرها و ستون ها. اشاره کرد. به عنوان مثال قیمت قالب بتن سقف با دیگر انواع متفاوت است.

تمام موارد ذکر در صورت استفاده از قالب مدولار می باشد که در صورت استفاده از قالب لارج پنل سرعت اجرا بالاست ( هر نفر حدود 25 متر مربع در روز) و کیفیت بتن اجرا شده هم به مراتب بالاتر از قالب مدولار خواهد بود. هر نفر قالب بند حرفه ای قادر است روزانه 20 متر مربع قالب بتن را جهت قالب بندی فونداسیون و و قالب بندی ستون ها مونتاژ نمایید .در حالیکه این مقدار در قالب بندی دیوار یکطرفه در حالت ایده آل ( بدلیل سختی کار در مهار قالب بتن ) حداکثر 10 متر مربع میباشد .

در اجرای قالب بندی دیوار دوطرفه سرعت قالب بندی نسبت به دیوار یکطرفه 1.5 برابر افزایش می یابد ( یعنی روزانه 15 متر مربع بازای هر نفر قالب بند حرفه ای ) و در قالب بندی سرستون ها و خاص این رقم به روزانه تا 1.5 مترمربع هم میرسد . کاربرد دارند. قالب بتن کمانی فاقد تسمه می باشد برای اجرای قالب بندی مدور با قوس بالا مورد استفاده قرار می گیرد. همانطور که از نامش پیدا است، ظاهری مدور و نیم دایره ای دارد و در بسیاری از سازه ها استفاده از آنها ضرورت دارد. به دلیل اهمیت و پرکاربرد بودن این قالب ها بسیاری از کارخانه ها از این قالب ها تولید می کنند. پايداری از مهمترين خصوصياتی است که بايد در قالب بندی رعايت شود.

پايههاي اطمينان بايد به نحوي قرار گيرند که پايداري مجموعه قالب بتن ها کاملا تأمين گردد. تمام قطعاتی که به قالب بتن بسته میشوند بايد کاملا محکم شوند تا لرزاندن بتن باعث شل شدن قالب بتون نشود. که در دو طرف دیوار قرار گرفته به وسیله اتصالاتی به یکدیگر وصل میشوند. از دیگر عواملی که در کیفیت قالب فلزی بتن تاثیر دارد جوش قالب بتنی است جوش کاری معمولی در اثر ضربه میشکند و به همین دلیل بعضی از پیمانکاران ترجیح می دهند قالب های لبه خم خریداری کنند بهترین روش برای جوشکاری و جلوگیری از شکستن جوش ها استفاده از جوشکاری co2 است این نوع جوش میزان شکنندگی جوش را در حد خیلی خیلی زیاد پایین می آورد.

قیمت آن ها از چوب بیشتر است.

برای مقایسه این دو مدل جوشکاری این جمله را بیان میکنیم که خال جوش co2 خیلی بهتر از جوش جوشکاری شده با دستگاه جوش معمولی است. با اطلاع از این امر باید به مشخصات قالب بتن ریزی توجه ویژه ای داشته باشید و محصول مناسبی انتخاب کنید. در خرید قالب بتن باید به این مورد توجه داشت. چوب خشک، رطوبت را از بتن مرطوب جذب می کند که ممکن است سازه بتنی را ضعیف کند. قیمت آن ها از چوب بیشتر است. با توجه به ابعاد قالب، وزن آن نیز تغییر می کند، به این معنا که هر چه قالب ابعاد کمتری داشته باشد، وزن کمتری نیز خواهد داشت. پس علاوه بر مناطق سردسیر قالب پلیمری آرکا (قالب بتن پلاستیکی) در مناطق گرمسیر نیز طرفداران زیادی را به خود اختصاص داده است.