ویژگی های ویدئو وال

در انتخاب چیدمان صحیح باید فضای فیزیکی در دسترس، اندازه مانیتورها و فاصله معمول از ویدئو وال را درنظر گرفت. یک ویدئو وال به طور معمول احتیاج به سرمایهگذاری ویژه دارد، زیرا در واقع گرانترین بخش سیستم AV محسوب میشود. نسبت به مانیتورهای معمول حساسیت کمتری نسبت به فشار و ضربه دارد. پنلهای LCD و LED مانیتورهای ویدئووال به سرعت جایگزین کیوبها و پروژکتورها میشوند. لازم به ذکر است که هر کدام از نمایشگر ها به طور مجزا در همان ابعاد استاندارد مانیتورهای دیگر تولید شده و می توانند در مدل های 2، 4، 8، 9 و یا حتی صد صفحه ای تشکیل یک ویدئو وال بزرگ را بدهند. ویدئو همچنین یکی از گرانترین رسانههای روزنامهنگاری است.

ویدئووال مناسب برای چه محیط هایی است؟ ویدئووال ها به دلیل قرار گرفتن در محیطهای عمومی هر لحظه امکان تابش نور خورشید یا چراغهای سالن بر روی تصاویر آن وجود دارد. نمایشگرهای حرفهای که در فضاهای داخلی و عمومی قرار میگیرند همواره در معرض خطراتی همچون نفوذ آب و گردوغبار هستند. روشنایی بالای پنل نمایشگر به خصوص در فضاهای عمومی کمک میکند تا محتواهای تصویر زیباتر و بهتر دیده شود. کسبوکارها و مالکان اماکن بزرگ عمومی قطعا میتوانند از این مزیت استفاده کنند. اما ویدئو وال ها به دلیل قابلیت پخش نمایش یکپارچه از چندین مانیتور تشکیل شده که یک تصویر عریض واحد را نمایش میدهد، همچنین میتوان از هر مانیتور برای نمایش همزمان چند تصویر یا ویدئو استفاده کرد. علاوه بر این کاربران میتوانند از نرمافزار متخصص رنگ سامسونگ (Samsung Color Expert) که یک نرمافزار قدرتمند و رایگان است برای بهینهسازی تنظیمات نمایشگر استفاده کنند.

پیکسل یکنواخت و کامل: کنترلر دارای سیستم خودکار برای کالیبراسیون رنگ می باشد که به طور مداوم با سنسورهای نصب شده در نمایشگر در زمان بلادرنگ و به طور خودکار اقدام به تنظیم دمای رنگ و روشنایی نمایشگر می کند. همچنین دارای نرم افزار فارسی برای استفاده در ایران بوده و صفحه نمایشهای این ویدئو وال به دو صورت افقی و عمودی قابل نصب است. انتخاب نمایشگرها، می بایست مطابق با توانایی آن ها در نمایش جزئیات یا به زبان ساده رزولوشن و یا نوع سوژه مورد مانیتور باشد تا در کار نظارتی اپراتورها اختلالی ایجاد نگردد. بنابراین این نوع سیستم، می تواند به عنوان یک انتخاب عالی در اتاق های کنترل و مانیتورینگ باشد. تیم ویدیو وال شرکت ویرا سرویس، جزو محدود تیمهایی است که نصب و تعمیر ویدیو وال را به طور استاندارد انجام میدهند و تا به امروز در اکثر پروژههای بزرگ ایران، حضور داشتند. کارتهای کنترلر ویدئو وال سری Mura IPX می توانند دریافت چند کاناله ۴K و کدینگ و دیکدینگ H.264 از IP را انجام دهند.

البته که نیاز است که دوربین های مناسب پلاک خوانی نیز برای این امر در نظر گرفته شود. البته باید در نظر داشت نرمافزارهای مختلف قابلیتها، ویژگیها و کاراییهای متفاوتی دارند. کارتهای سری C با اتصالات Mini HDMI or Mini DisplayPort هر کدام فواید منحصر به فردی از نظر تعداد نمایشگر و رزولوشن دارند. ویدیو والها با توجه به نوع نیاز کاربران در مدلهای مختلفی طبقهبندی میشوند اما درکل در سه نوع LED WALL ،LCD VIDEO WALL و DLP از بقیه معروفتر و مربوط به شبکهی ویدئو وال هستند که در ادامه به معرفی و بررسی هر کدام میپردازیم. نیاز شما هر چه باشد کارتهای سریC می توانند چیدمان های مختلفی از ۲ تا ۱۸ نمایشگر را داشته باشند .

این نمایشگر شامل ۱۶ پنل مستطیلی است. در این روش پایه مستقیم به سقف یا کف نصب میشود. نصب کلید و پریز روی کف. علت آنکه این دستگاه ها عموما در اماکنی با دسترسی مشکل نصب می شوند. و هدف از این کار به وجود آوردن صفحه های نمایشگر ویدئو وال صنعتی بزرگ و یکپارچه در ابعاد نامحمدود که به برخی از این امکانات در ادامه اشاره می کنیم . زندگی آنلاین یکی از تفریحات من در زمانیست که از ترافیک و شلوغی و هیاهو در فرار هستم.

برای رسیدن به این هدف نیاز است تا بینندگان صرفنظر از مکانی که قرار گرفتهاند بتوانند محتواها را از زوایای متفاوت مشاهده کنند. البته به دلیل هزینه های زیاد تولید، پخش گستردهای از تلویزیون های رنگی صورت نگرفت تا اینکه در سال ۱۱۲۵ تولید و عرضه ی گسترده تلویزیون های رنگی در بازار شروع شد. در سال ۲۹۲۵ شانزده شرکت در آمریکا شروع به ساخت و طراحی برای ساخت تلویزیون های الکترونیکی کردند. این ویژگی برای اماکنی که مدام از چند طرح ثابت استفاده میکنند بسیار مفید است. نرم افزارها و سخت افزارهای این سیستم مستقل از نوع نمایشگر بوده و قابلیت نمایش تصاویر بر روی انواع نمایشگرهای دیتا پروژکتوری یا انواع LCD و … یکی از پر کاربرد ترین انواع نمایشگر ها مانیتور های صنعتی و ویدئو وال ها می باشند. این مانیتورها دارای قاب باریک هستند و تقریبا تصویر یکپارچه ارائه میدهند؛ به همین جهت از لحاظ نمایش تصویر با کیوبها قابل مقایسه هستند.

در یک اتاق جلسه شرکت، ویدئو وال مترادف با حرفهای بودن است و مشتریان و شرکای بالقوه را تحت تاثیر قرار میدهد. این کار بسیار اشتباه است زیرا جزئی ترین ویژگی و کاربرد مانیتورهای صنعتی یعنی امکان روشن بودن 24 ساعته در مانیتورهای خانگی وجود ندارد. با این کار تعداد مانیتورهای لازم برای ایجاد ویدئو وال مشخص میشود که بخش عمده هزینه آن را تشکیل میدهد. برای این کار معمولا از نمایشگرهای TFT یا IPS با حاشیه بسیار باریک استفاده میشود تا فاصله بین نمایشگرها ایجاد نشود و یکپارچگی تصویر برای بیننده حفظ شود. با زمان بندی مناسب می توان بین چیدمان های مختلف انتخاب انجام داد تا در زمانهای بخصوصی از روز چیدمان ها تغییر کنند. با ابزارهای آسان آن می توان کنترل محتوای ورودی و خروجی، شخصی نمودن طرح های چیدمان، ایجاد، ذخیره، ورود و حذف چیدمان ها و پیش تنظیمات را انجام داد. می توان متن ها را به صورت خیره کننده ای روی تصویر قرار داد.

هر لامپ دیود، حداقل ۵۰ هزار ساعت کار میکند و در انتهای عمر خود کاهش کیفیت بسیار کمی دارد، و این عدد در مانیتورهای صنعتی که تشکیل دهنده ویدئو والها هستند بعضا بیشتر هم هست. برای مثال در پروژههای دیسپچینگ یا فرودگاهی که نیاز هست اعداد و نمودارها بصورت کامل نمایش داده شوند، بسیار کارایی دارد. به عنوان مثال می توان به مانیتور کردن و نظارت بر تردد خودروها اشاره کرد، در این شرایط نیاز است که پلاک ها، به صورت واضح، قابل دیدن و قابل ثبت برای اپراتورها باشند. توانایی ارائه تصاویر واضح، با کیفیت بالا، و در اندازه های بزرگ از کارایی های عمده ویدئو وال هاست. ویدئو وال ها در مراکز تجاری، اداری، سالن های جلسات و نمایشگاهها امکانات زیادی برای نمایش ویدئو و تصاویر خیره کننده ای از محصولات و ایده های شما فراهم می کنند.

با توجه به ساختار میتوان بصورت یکپارچه نصب کرد. ویدئو وال مدل Planar Leyard TVF 2.5 معنی جدیدی را برای قابلیت های چندگانه و نصب سریع را ارائه می دهد. نمایشگری 24 ساعته برای استفاده در 7 روز هفته است. این نوع نمایشگرها قابلیت استفاده بصورت ۲۴ ساعته را دارا میباشند، ولی به دلیل عمر نسبتا پایین لامپهای تصویر پروژکتور، هزینه نگهداری بالایی جهت تعویض لامپهای تصویر دارند. این سری محصولات برای اتاقهای کنترل، تبلیغات دیجیتال روی صفحات نمایشی بزرگ، نمایش برنامه های ویدئویی وسایر کاربردهایی که نیاز به دریافت، کد کردن، ارسال روی شبکه، ضبط، دیکد کردن، نمایش و کنترل دارند به کار ویدئو وال می روند.

با کارت C-680 تا ۶ نمایشگر ۴K با حداکثر رزولوشن ۴۰۹۶×۲۱۶۰ را می توانید راه اندازی کنید. طراحی کم عمق نمایشگر نمایی زیبا به این مدل از نمایشگرهای ویدئووال بخشیده و انتقال بیواسطه پیامها را در تمامی مکانها از فروشگاههای خردهفروشی گرفته تا هتلها و… صفحه های نمایش تکی از نظر اندازه و رزولوشن کافی محدودیت ایجاد می کنند در حالیکه استفاده از چند مانیتور انعطاف وتغییر رزولوشن را برای هر نصبی ممکن می سازد. با استفاده از این قابلیت کاربران می توانند بدون نیاز به تجهیزات اضافی، تراز سفیدی صفحه نمایش را تنظیم کرده و از کابینتهای شخصی برای ارائه تصاویر مورد نظر خود استفاده کنند.

و در جک پارکینگی خارجی (جک برقی وی تو، پروتکو، نایس، زومر، سه آ و غیره را پیدا کنید که خرید جک پارکینگی را برای شما به کاری آسان و سریع تبدیل میکند. این سیستم کار نظارت را برای اپراتورها آسان می سازد و خطاهای ناشی از خستگی مکرر چشم آن ها را به حداقل می رساند. او برای سازمانهای خبری از جمله CBC، BBC Worldwide و Al Jazeera کار میکند اما تغییرات فناوری را پذیرفته است. مجموع این ویژگیها موجب شده تا نمایشگرهای ویدئو وال برای حضور در تمامی فضاها از جمله استودیوهای تلویزیونی مناسب باشند. نمایش محتوا با رنگهای طبیعی و وضوح و شفافیت بالای تصاویر به همراه کنتراست بهینه پنل نمایشگر از جمله ویژگیهایی است که انتظار میرود نمایشگرهای موجود در سالنهای هنری داشته باشند. از آنجا که این ویدیو والها میتوانند تصاویر زنده را در کنار تصاویر ضبط شده پخش نمایند، در شمار پرفروش ترین و بهترین ویدئووالها قرار میگیرند.

کروماکی و ترکیب تصاویر امکانات مختلفی برای نیازهای کاربر فراهم می کند. اما یک مانیتور صنعتی با روشنایی ۲۴ ساعته بهترین گزینه برای آنهاست. ویدئو وال امکان استفاده 24 ساعته دارد (بدون نیاز به خاموشی). چنانچه در تازهترین اتفاق رسانهایی نمایشگرهای ویدئو وال در استودیو برنامه «فوتبال ۱۲۰» شبکه ورزش صداوسیما به کار گرفته شد که زيبايى را در کنار کارآمدی در معرض دید بینندگان این برنامه قرار میدهد. نمایشگرهای VHR-R همچنین از نظر سازگاری با اختلالات الکترومغناطیسی (EMC) در سطح بسیار مطلوبی قرار دارند. انواع ویدئو وال ها را با توجه به نیاز می توان با استفاده از یک کارت تا ترکیبی از چندین کارت، توسط محصولات Matrox ساخت.

همانطور که گفته شد ویدیو وال از کنار هم قرار گرفتن ماژول های ال ای دی و برد کنترلر، منبع تغذیه، و کابینت یا استراکچر و سازه مگنتی (با توجه به نوع ماژول و محل نصب) تشکیل می شود. نرم افزار Powerdesk می تواند مجموعه ای از ابزارهای کنترلی را در اختیار کاربر بگذارد. زمانی که پنجرههای تصاویر در حال نمایش نسبت به نیاز کاربر جابجا میشوند یا اندازه آنها و نحوه چینش آنها در کنارهم تغییر میکند، به طور حتم یک پردازنده ویدئو وال لازم است. بهتر است که سیستم خود را از برندهای مطرح، با دوام و عمر طولانی و در عین حال با قیمت مناسب انتخاب نمایید. آیا تا به حال به فناوری پشت ویدئو وال فکر کرده اید؟ خرد فروشان و کسبوکارهای غیرتجاری: آیا بهعنوان صاحب یک فروشگاه کوچک، بهاضافه کردن مانیتورهای صنعتی به داخل فروشگاه یا پشت ویترینهایتان فکر کردهاید؟

در این مقاله قصد داریم به تفاوت های دونسل از این گونه تکنولوژی بپردازیم . با توجه به نوع نمایشگرهای مورد استفاده و ویژگیهای آنها امکان استفاده از پردازنده ویدئو وال یا یکپارچهسازهای صوتیتصویری وجود دارد. از آنجایی که نمایشگرهای صنعتی استفاده شده در ویدیو وال ال سی دی از بروزترین تکنولوژیهای بهره میبرند، فضای کمی را نیز اشغال خواهند کرد. این نوع از سیستم پخش یکپارچه تصاویر از تکنولوژی لامپ تصویر یا پروژکشن بهره میبرد. با کارتهای Mura IPX از طریق اتصالات IP یا دوربین می توان مستقیماً به ویدئووال متصل شد. با کارتهای Mura IPX به راحتی تمام یا قسمتی را ویدئو وال را می توان به محل های دور در محیط شرکت ارسال نمود و بخشها یا تمام ویدئو وال را برای اهداف آرشیوی ضبط کرد. ۱-آماده سازی: شامل تصمیمگیری درمورد متدهای مورد استفاده برای نصب ویدئو وال است.

نصب کلید و پریز روی کف.

این محصول دارای 2 خروجی DVI و رم 32 مگابایتی با پشتیبانی از ویندوز و لینوکس است. C-900 که اولین کارت گرافیک تک شیاری ۹ خروجی است می تواند برای هر خروجی رزولوشنی تا حداکثر ۱۹۲۰×۱۲۰۰ داشته باشد. تا زمانی که یک پردازشگر سیگنال دیجیتال قوی برای اداره کردن ویدئو وال وجود داشته باشد هر تصویر عظیمی را میتوان بدون از بین رفتن جزئیات نمایش داد. نرم افزار MuraControl نرم افزار مدیریت ویدئو وال با عملکردی عالی است که روش آسان و قابل درکی را برای مدیریت ویدئو وال به صورت محلی یا از راه دور فراهم می کند. سالنهای نمایش، گالریها و سالنهای هنری برای معرفی و نمایش محتوا نیازمند نمایشگری هستند که بتواند تصاویر را به شکلی چشمنواز و بینقص پخش کند. مدیریت آفلاین به کاربر امکان می دهد که چیدمان مورد نظر را طرح کند آن را ذخیره سازد و در زمان مناسب به کار برد. واسط گرافیکی کاربری نرم افزار امکان تخصیص سریع و آسان ورودی ها و مدیریت منعطف پنجره ها را میسر می سازد.