چرا از چراغ دوچرخه استفاده کنیم؟

چرا از چراغ دوچرخه استفاده کنیم؟

دوچرخه سواری در شب مورد علاقه بسیاری از افراد، چه در شهر و چه در خارج از شهر است، اما یکی از مهمترین عوامل این است که دوچرخه سواری در شب بسیار خطرناک و دشوار است زیرا دو خطر شما را محدود می کند.

  1. خودروها دوچرخه سوار را در تاریکی نمی بینند و باعث تصادف می شوند.
  2. خود دوچرخه سوار به دلیل تاریکی محیط نمی تواند سطح زمین را به خوبی ببیند و برای او تصادف می کند.

برای حل این مشکل بستن چراغ های جلو و عقب دوچرخه راه حل شناخته شده ای است اما باز هم کافی نیست و باید از رنگ تیره بدنه دوچرخه و بند تیره مچ پا یا لباس هایی که مناسب برای دوچرخه سواری در شب

در این صورت احتمال تصادف در شب بسیار کم است.

هنگام خرید دوچرخه جدید، هیچ یک از این ابزارها روی دوچرخه نیست و از آنجایی که لوازم جانبی هستند، برای نصب روی دوچرخه باید هزینه جداگانه پرداخت کنید و آن ها را خریداری کنید. برای خرید چراغ دوچرخه ارزان به سایت دوچرخستان مراجعه کنید.

نمونه ای از طیف چراغ های دوچرخه در شب

طیف وسیعی از چراغ های دوچرخه

چه نوع چراغ هایی در بازار وجود دارد و تفاوت آنها در چیست؟

چراغ های دوچرخه به طور کلی به دو دسته تقسیم می شوند: چراغ جلو و چراغ عقب:

چراغ های جلو معمولا روشن تر و به رنگ سفید یا زرد هستند و برای دیدن اجسام استفاده می شوند و دید بیشتری برای دوچرخه سواری دارند.

چراغ های عقب معمولا قرمز رنگ هستند، محدوده نور خاصی ندارند و فقط برای اطلاع رانندگان و کسانی که از پشت به سمت شما می آیند در نظر گرفته شده است.

و از نظر نوع منبع تغذیه نیز چراغ ها به 2 دسته تقسیم می شوند:

آنهایی که با باتری کار می کنند و با باتری قلمی کار می کنند و پس از تمام شدن باتری، باید با یک باتری جدید جایگزین شود.

آنهایی که قابل شارژ هستند و با شارژر شارژ می شوند و نیازی به تعویض ندارند.

اگر دوچرخه سوار حرفه ای هستید بهتر است از چراغ های قابل شارژ استفاده کنید اما اگر کمی از دوچرخه خود استفاده می کنید از چراغ های ارزان تری استفاده کنید که باتری دار هستند و از چند ال ای دی کوچک تشکیل شده اند که مصرف کمی دارند.

مدل‌های دیگری نیز وجود دارد که از جمله آنها می‌توان به چراغ‌هایی که ضدآب هستند یا قابلیت چشمک زدن دارند که به شما اجازه می‌دهد بهتر ببینید و همچنین باتری کمتری مصرف کنید.

چراغ دوچرخه ضد آب

و در نهایت این شما هستید که بر اساس نیاز خود تصمیم می گیرید که کدام نوع از این چراغ ها برای شما مناسب است.

فانوس دریایی:

همانطور که از نام این نوع چراغ ها مشخص است، وظیفه اصلی آن نورپردازی جلوی دوچرخه است.

از آنجایی که این نوع چراغ ها باید یک منطقه وسیع را روشن کنند، باید باتری قوی تری داشته باشند تا نیاز راننده به دید کامل رو به جلو در شب را برآورده کنند.

 

 

اجزای اصلی یک چراغ جلو:

لامپ

قاب محافظ لامپ

پایه برای اتصال به فرمان یا کلاه ایمنی

باتری (به طور جداگانه به بدنه متصل می شود یا در قاب محافظ لامپ قرار می گیرد)

لامپ های ال ای دی:

در این نوع چراغ های دوچرخه از LED و باتری استفاده شده است.

این نوع چراغ ها کوچک هستند و به راحتی روی دسته یا دسته نصب می شوند.

پیشرفته ترین چراغ های LED امروزی:

در این نوع لامپ ها از دو نوع لامپ LED و HID و دو نوع باتری Ni-MH (هیدرید فلز نیکل) و لیتیوم یون (لیتیوم یون – همان باتری های مورد استفاده در گوشی های موبایل) استفاده می شود.

اگرچه ترکیب لامپ و باتری HID-NiNH ترکیب بسیار کارآمدی است، اما نسل جدیدی از لامپ های LED با فناوری بهتر وارد رقابت با آنها شده است. تکنولوژی بهتر به این معنی است که چراغ های LED با تعداد یکسان و در بازه زمانی یکسان دوام بیشتری دارند و نور خروجی بیشتری دارند، در هوای مرطوب و سرد عملکرد خوبی دارند و در صورت آسیب به راحتی قابل تعویض هستند. . به همین دلیل، اکثر موتورسواران از چراغ‌های LED/Li-ion برای تعادل بهینه عملکرد، دوام و سهولت شارژ استفاده می‌کنند.

نوع دیگری از چراغ های جلو آن هایی هستند که بر روی کلاه ایمنی دوچرخه سوار نصب می شوند و مزایای خاص خود را دارند.

از آنجایی که چراغ‌هایی که روی فرمان نصب می‌شوند، ثابت هستند، در موارد خاص مانند دوچرخه‌سواری در جاده‌هایی با پیچ‌های زیاد یا شیب‌های تند، کارایی چندانی ندارند.

چون یک نفر ناخودآگاه سرش را می چرخاند تا قبل از اینکه فرمان دوچرخه را حرکت دهد و بپیچد جزئیات جاده را بهتر ببیند تا بتواند جاده را بفهمد. چراغی داشته باشد تا وقتی سر را بچرخانید. ، نور در همان مستقیم می افتد.