گران‌ترین خودروهای بازار ایران را بشناسید

۳۲۰ کیلومتر برساعت

شماره یک| بی‌ام‌و i8

چهار سیلندر توربوشارژ

پیشرانه

۳۵۰ نیوتن‌متر

سه سیلندر توربوشارژ با موتورالکتریکی

۳۷۵ ،‌بخار


پیشرانه شش سیلندر تخت

۴.۴ ث،ه




۴.۴ ث،ه

شماره پنج| پورشه 911 توربو S

سال ۲۰۲۰ از خط تولید خارج شد، اما پنج سال قبل از این اتفاق مدل‌های محدودی از آن به شکل شخصی به ایران رسید. همان زمان ی،ی در سال‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ قیمت ۱.۵ میلیاردی آن شگفت‌انگیز بود و الان ارزش همین مدل‌ها به حدود ۱۰ میلیارد تومان رسیده است که براساس آمار معادل ۲۲۷ متر آپارتمان مس، در تهران است. کروز کنترل هوشمند، امکان انتخاب حالت رانندگی و دوربین ۳۶۰ درجه تنها بخشی از آپشن‌های این خودرو ۱۴۰ هزار دلاری به‌شمار می‌رود و مصرف سوخت پایین (۲.۱ لیتر به ازای ۱۰۰ کیلومتر) و شتاب خیره‌کننده ۴.۴ ث،ه‌ای آن جزو مهمترین مشخصات فنی بی‌ام‌و i۸ به‌شمار می‌رود.

 

۱.۷۵ لیتر

۵۷۰ ، بخار

آلفارومئو ۴C در سال ۲۰۱۵ وارد ایران شد. با این حال مثل بی‌ام‌و i۸ فقط شاهد واردات چند مدل محدود از آلفارومئو ۴C بودیم و الان آگهی‌های مربوط به فروش آن به تعداد انگشتان یک دست هم نمی‌رسد. در همین آگهی‌ها هم خبری از قیمت نیست و فروشنده‌ها به نوشتن عبارت توافقی بسنده ،د، اما بررسی‌ها نشان می‌دهد قیمت منصفانه آلفارومئو ۴C در ایران نزدیک کمی بیش از پنج میلیارد تومان است که باعث می‌شود جزو گران‌ترین خودروهای فعلی قرار بگیرد. موتور ۱.۷۵ لیتری آلفارومئو ۴C می‌تواند حدا،ر ۳۵۰ نیوتن‌متر گشتاور ،وجی داشته باشد و حدا،ر توان آن به ۲۴۰ ، بخار می‌رسد. مصرف سوخت ،یبی ۶.۸ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر و شتاب ۱.۴ ث،ه‌ای بخشی از مشخصات فنی آلفارومئو ۴C است.

مشخصات فنی خودروهای لو، در ایران








مرسدس بنز GLA۴۵ یکی دیگر از قرب،ان ماجرای ممنوعیت واردات خوردوهای بالای دو هزار و ۵۰۰ سی‌سی بود. با اینکه مرسدس بنز GLA۴۵ فروش نسبتا خوبی در ایران داشت، اما روند واردات آن تداوم پیدا نکرد. درحال حاضر سایت‌های تخصصی ارزش‌گذاری خودرو، قیمت منصفانه مدل‌های ۲۰۱۴ مرسدس بنز GLK۴۵ را نزدیک چهار میلیارد تومان ،ن می‌زنند و بین آگهی‌های مربوط به فروش آن، مدل ۲۰۱۵ با ۲۰ هزارکیلومتر را حدود سه میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان می‌فروشند.

پورشه ۹۱۱ توربو S

حدا،ر توان ،وجی

۱.۵ لیتر

۵۴۰ نیوتن‌متر

۳۵۷ ،‌بخار

چهار سیلندر

پیشرانه هشت سیلندر

شتاب

مشخصات

مرسدس بنز GLA۴۵

۵۷۰ نیوتن‌متر

۷۰۰ نیوتن‌متر

۴.۱ ث،ه

۴۷۵ نیوتن‌متر

۵۶۰ ، بخار

فراری ۴۵۸ سال ۹۳ وارد ایران شد و گفته می‌شود فقط یک نمونه از آن در خیابان‌ها وجود دارد. پس بدون اینکه درباره قیمت آن بتو،م صحبت کنیم، سراغ مشخصات فنی خاص آن می‌رویم. پیشرانه هشت سیلندر ۴.۵ لیتری فراری ۴۵۸ می‌تواند قدرتی معادل ۵۷۰ ،‌بخار و حدا،ر گشتاور ۵۴۰ نیوتن‌متر را تولید کند و نهایتا شتاب خیره‌کننده ۳.۴ ث،ه‌ای داشته باشد.

شماره دو| آلفارومئو 4C

حدا،ر گشتاور ،وجی

۲۴۰ ،‌بخار

آلفارومئو ۴C

۳۲۵ کیلومتر برساعت

۲۵۰ کیلومتر برساعت

به گزارش فرتاک نیوز،

بی‌ام‌و i۸

فراری ۴۵۸

حجم موتور

۷.۴ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر

دو لیتر

حدا،ر سرعت

شماره سه| فراری 458

۳.۱ ث،ه

۲۵۸ کیلومتر برساعت

۴.۵ لیتر

شماره چهار| مرسدس بنز GLA45

 


منبع: https://www.ghatreh.com/news/nn65716855/%DA%AF%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%A7%D8%B1-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D8%B1%D8%A7-%D8%A8%D8%B4%D9%86%D8%A7%D8%B3%DB%8C%D8%AF

۲.۱ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر

۲۵۰ کیلومتر بر ساعت

مصرف سوخت

پورشه ۹۱۱ ذاتا یکی از گران‌ترین خودروهای جهان است که ابتدا نسخه‌های کررا چهار و کررا S آن وارد ایران شد و بعدها ،ت به نسخه توربو S رسید. گفته می‌شود فقط دو دستگاه از پورشه ۹۱۱ توربو S وارد ایران شده و به این راحتی‌ها نمی‌شود درباره قیمت آن صحبت کرد. احتمالا مهمترین جذابیت پورشه ۹۱۱ توربو S برای خوره‌های ماشین‌باز، شتاب ۳.۱ ث،ه‌ای آن باشد. کنار آن حدا،ر سرعت ۳۲۰ کیلومتری بخشی از توانایی‌های فنی پورشه ۹۱۱ توربو S به‌شمار می‌رود.

 

۳.۸ لیتر

۳.۴ ث،ه

۶.۸ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر