مهدی سوری در گفت و گو با ایسنا، با تاکید بر اینکه عرضه خودرو در بورس کالا در مقابل سایر روش های عرضه به ویژه آنهایی که به واسطه اختلاف قیمت کارخانه و بازار آزاد در طول سالیان اخیر، توزیع رانت کرده اند، قطعا بهترین راهکار به شمار می رود، اظهار کرد: به صورت مطلق می توان گفت بهترین روش برای صنعت خودرو، دست برداشتن از حمایت بی دلیل از این صنعت و تسهیل شرایط واردات خودرو است تا در یک فضای رقابتی، پولی که از فروش خودرو به دست کارخانه می آید مستقیما به تولید باز گردد.
|
افرادی که بعد از سال ها از دلالی خودرو تا 100 هزار میلیارد تومان سود برده اند، می توانند برخی مسئولان را تحت تاثیر قرار دهند و در مقابل شفافیت مق، کنند؛ – یک کارشناس ارشد بازار سرمایه گفت: افرادی که بعد از سال ها از دلالی خودرو تا 100 هزار میلیارد تومان سود برده اند، می توانند برخی مسئولان را تحت تاثیر قرار دهند و در مقابل شفافیت مق، کنند؛ به عبارتی هیچ دلالی در مقابل کاهش سود خود سکوت نمی کند اما منطق حذف رانت و قیمت گذاری به واسطه عرضه در بورس، قوی تر از قدرت دلالان خواهد بود. سوری ادامه داد: در لاتاری یا قرعه کشی و سهمیه بندی ها اختلاف قیمت قابل توجه و بعضا 100 درصدی میان قیمت کارخانه و بازار آزاد اتفاق می افتاد، ی،ی میزان درآمد یک خودروساز از فروش خودرو با سودی بر،ب ها: میلیارد تومان – عرضه خودرو در بورس کالا – میلیارد – خودرو – عرضه خودرو در بورس – دلالی – مسئولان |
آ،ین اخبار سرویس: |
تلاش دلالان برای بازگشت رانت 100 هزار میلیاردی خودرو
تلاش دلالان برای بازگشت رانت 100 هزار میلیاردی خودرو