رییس فرا،یون محیط زیست مجلس با طرح این سوال که چرا قانون ساماندهی صنعت خودرو که همین امسال به تصویب رسیده تنها چند ماه بعد نیاز به اصلاحیه داشته است افزود: مگر کارشناسی لازم برای اجرای این قانون صورت نگرفته بود؟
رفیعی با تقدیر از درایت ریاست مجلس برای بازگرداندن این لایحه به کمیسیون تخصصی مربوطه گفت: باید نظرات فرا،یون محیط زیست نیز در این خصوص لحاظ شود تا فرآیند ،وج خودروهای فرسوده که چند سالی است کند و متوقف شده مجددا سرعت یابد.
نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس یازدهم با اشاره به این که بر اساس آمارهای موجود هم اکنون بیش از ۵۰ هزار گواهی استقاط خودرو در مراکز اسقاط وجود دارد که هیچ ، متقاضی دریافت آن نیست افزود: این در حالی است که تولیدکنندگان خودرو و موتورسیکلت به جای اجرای وظایفی که بر عهدهشان است به بهانههای مختلف و با لابیگری قصد دارند تا چرخه ،وج خودروهای فرسوده را دور بزنند و عملا آنرا متوقف کنند.
به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، سمیه رفیعی با اشاره به مطرح شدن لایحه دوفوریتی الحاق یک تبصره به ماده ۱۰ قانون ساماندهی صنعت خودرو گفت: متاسفانه لابی خودروسازان با و، صمت عملا در برهههای مختلف موجب دور زدن قانون و ابطال مصوبات برای کاهش آلودگی هوا شده است که به ،وان نمونه میتوان به ابطال مصوبه ا،ام تولیدکنندگان خودرو داخلی به ازرده خارج ، خودروهای فرسوده به ازای تولیداتشان، تغییر در زمان ارتقای استانداردهای زیست محیطی و اخیرا هم همین پیشنهاد لایحه دوفوریتی الحاق یک تبصره به ماده ۱۰ قانون ساماندهی صنعت خودرو اشاره کرد.
وی در پایان خاطرنشان کرد: هفته جاری جلسهای در خصوص بررسی وضعیت خودروهای فرسوده نیز در فرا،یون محیط زیست مجلس برگزار میشود.