راهنمای خرید لپتاپ دانشجویی : بهترین لپتاپ ارزان خرداد ۱۴۰۱ فارنت

در مورد این که قابلیت ارتقا در این لپ تاپ ها وجود دارد یا خیر باید گفت کاملا بسته به دستگاهی است که شما انتخاب می کنید. اما می توانید در زمان خرید لپ تاپ در مورد این موضوع اطلاعات کامل را کسب کنید. اچ پی هم مانند دل کمتر مدل‌های اقتصادی را وارد بازار می‌کند و بیشتر روی سری اسپکتر تمرکز دارد. اما با این حال مدل‌های EF2126WM و HP 255 G8 از لپ‌تاپ‌های این شرکت می‌تواند بهترین لپ تاپ آن‌ها برای دانشجویان باشد.

آیا همه لپ تاپ های دانشجویی ارزان هستند ؟

این لپ تاپ بهترین پردازنده مرکزی محدوده قیمت 25 میلیون را دارد و پردازنده گرافیکی آن هم قدرت بسیار بالایی دارد. لپ تاپ Gaming 3-LB یک انتخاب عالی برای دانشجویان فنی است که نیاز به توان گرافیکی و پردازشی بالایی دارند. در جایگاه دوم بهترین لپ تاپ دانشجویی تا 15 میلیون، لپ تاپ IdeaPad 3 14IML05-AB قرار گرفته که مشابه لپ تاپ Lenovo V15، مجهز به کارت گرافیک مستقل و صفحه نمایش فول اچ دی است ولی حافظه پرسرعت SSD ندارد.

البته به خاطر این بودجه پایین نباید انتظار بالایی داشته باشید و با این لپ تاپ‌ها فقط میتوانید کارهای سبک مرتبط با تحصیل و دانشگاه را انجام دهید. میزان فرکانس پایه در این پردازنده ۲.۱ گیگاهرتز است که در صورت نیاز این مقدار به حداکثر ۴.۱ گیگاهرتز خواهد رسید. این پردازنده دارای دو هسته و چهار رشته بوده که مقدار نسبتا مناسبی برای انجام کارهای روزانه است. بدنه‌ی مقاوم در برابر خط و خشاگر جز آن دسته از کاربرانی هستید که غالبا کارشان تایپ کردن است، این دو لپ تاپ بهترین گزینه به عنوان یک محصول دانشجویی به حساب می‌آیند.

برند محصول

مدل های قبلی که معرفی شد هیچ کدام به تنهایی کارت گرافیک مجزا نداشتند، اما این لپ تاپ از کارت گرافیک GeForce MX 330 2GB اطلاعات استفاده می‌کند. اگر که شما حوصله خواندن این مقاله طولانی بیشتر از 2000 کلمه را ندارید می‌توانید ویدیوی زیر را ببینید. در این ویدیو به تک به تک نکاتی که شما باید در خرید لپ تاپ دانشجویی به آن توجه کنید اشاره کردیم.

  • تا زمانی که سطح انتظار دانش آموز جوان‌تر یا حتی دانشجوی با تجربه‌تر تا همین اندازه باشد، این لپ تاپ‌ها می‌توانند به خوبی نیازهای کاربر را برطرف نمایند.
  • پردازنده Intel Celeron N4000 ، رم 4 گیگابایتی DDR4 و 1 ترابایت حافظه داخلی از جمله اجزای سخت افزاری این لپ تاپ لنوو است.
  • صفحه نمایش این مدل یک مدل کاملاً معمولی و اساسی است اما در این دسته نباید انتظار بیش از این را داشته باشید.
  • همچنین اگر مدل اصلی معرفی شده (یعنی مدل IdeaPad 3 – JE) ناموجود بود می‌توانید از سایر لپ تاپ‌های سری IdeaPad 3 هم انتخاب‌های خوبی داشته باشید که در ادامه بهترین‌ها را معرفی می‌کنیم.
  • از نقاط ضعف این لپ‌تاپ می‌توان به وزن زیاد و طراحی نسبتا حجیم اشاره کرد.

راهنمای خرید لپتاپ دانشجویی : بهترین لپتاپ ارزان خرداد ۱۴۰۱ فارنت

برای محتوای گرافیکی نیز پردازشگرUHD 620 با امکان استفاده تا 6 گیگابایت حافظه به صورت اشتراکی در خدمت شما خواهد بود. آخرین لپ تاپ لیست ما با قیمت بالای ۱۲ میلیون تومان، یک سر و گردن از چیزهایی که یک دانشجو می‌خواهد بالاتر است. ولی اگر به دنبال یک لپ تاپ هستید که هم در دانشگاه و هم در خانه کم نیاورد و با خیال راحت چند سال از آن استفاده کنید، این Laptop انتخاب مناسبی خواهد بود. پردازنده ۲ هسته‌ای اینتل می‌تواند مانند لپ‌تاپ‌های قبلی از پس اجرای چندین نرم افزار به صورت همزمان بر بیاید ولی نقطه قوت این لپ تاپ، داشتن هارد SSD با ظرفیت ۱۲۸ گیگابایت است. با توجه به بالا بودن سرعت SSD، سرعت اجرای نرم افزارها و بالا آمدن ویندوز به صورت محسوسی افزایش پیدا می‌کند و شما با خیال راحت می‌توانید کارهای مختلفی را انجام دهید. با اینکه پردازنده این دستگاه برای کارهای ویرایش ویدیو مثل Premiere یا After Effect طراحی نشده است ولی با توجه به داشتن هارد SSD شما می‌توانید کارهای سبکی را انجام دهید.

بهترین لپ تاپ دانشجویی