تمرکز سایپا در طراحی و تولید خودرو برقی روی خودروهای کار است

محمدعلی تیموری، مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا گفت: طراحی خودروهای برقی یکی از اقدامات مهم در آینده است ولی نباید فراموش کرد طراحی و تولید خودروهای لیتیومی در جهان تهدید بزرگی برای خودروهای برقی محسوب می شود.

مدیرعامل گروه سایپا تصریح کرد: تلاش داریم تا از خودروهای جاری الگوبرداری کنیم تا خودروهای آینده با کیفیت تر تولید و عرضه شوند و در این مسیر از تمامی ظرفیت های گروه سایپا و کشور در راستای بهبود فرایند ساخت و افزایش کیفیت بهره خواهیم برد.


منبع: https://www.ghatreh.com/news/nn65330258/%D8%AA%D9%85%D8%B1%DA%A9%D8%B2-%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D9%BE%D8%A7-%D8%AF%D8%B1-%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C-%D9%88-%D8%AA%D9%88%D9%84%DB%8C%D8%AF-%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88-%D8%A8%D8%B1%D9%82%DB%8C-%D8%B1%D9%88%DB%8C-%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88%D9%87%D8%A7%DB%8C

تیموری خاطرنشان کرد: باید در فرایند ساخت، ابتدا طراحی اصلاح شود تا ایرادات به حداقل برسد. هدف گروه سایپا با همکاری شرکت های دانش بنیان این است که در فرایند طراحی، کیفیت را افزایش دهیم تا به سطح مطلوب در فرایند ساخت برسیم.

مدیرعامل سایپا گفت: در آینده به سمت تولید محصولات مش، با رویکرد تحقیق و توسعه می رویم که در این مسیر با حمایت و، صمت، اتحاد استراتژیک سایپا و ایران خودرو شکل گرفته است و همه برنامه ها به صورت مش، جهت افزایش کیفیت، کاهش قیمت و تولید در زمان من، صورت می پذیرد.

به گزارش بازار به نقل از سایپا، دومین رویداد فناورانه خودروهای آینده با حضور معاون صنایع حمل و نقل و، صمت، مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا، مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو، مدیران ارشد صنعت خودرو و مدیران عامل شرکت های دانش بنیان در مرکز تحقیقات و نوآوری صنایع خودرو سایپا برگزار شد.

او از راه اندازی پروژه تست عابر پیاده در مرکز تحقیقات و نوآوری گروه سایپا خبر داد و افزود: با راه اندازی و قابلیت تست خودرو در این مرکز، امکان استفاده و تست محصولات سایر شرکت های داخلی در مرکز تحقیقات و نوآوری سایپا مهیا است و همه شرکت ها می توانند از این پتانسیل استفاده کنند.

تیموری از تولید خودرو هیب، شاهین با همکاری دانشگاه نوشیرو، بابل خبرداد و گفت: این محصول نمونه ای از محصولات با تکنولوژی روز دنیا است که خوشبختانه با استفاده از توان متخصصان دانشگاهی صورت پذیرفته است.

او افزود: در گروه سایپا سیستم ناوبری ملی طراحی و ساخته شده که این موضوع به لحاظ عملیاتی در دنیا بی نظیر است، به نحوی که در این محصول با همکاری سیستم مخابراتی در هر شرایطی قابلیت رهگیری وجود دارد و از ویژگی مهم ناوبری ملی وصل بودن به سیستم برقی خودرو است که رهگیری را در هر شرایطی امکان پذیر می کند.

او خاطر نشان کرد: در طراحی و تولید خودروهای برقی تمرکز و اولویت سایپا روی خودروهای کار مانند اتوبوس شهری و بین شهری است و اولویت دوم گروه سایپا که در حال حاضر در مرکز تحقیقات و نوآوری شروع شده است، تولید خودروهای برقی بدون وابستگی به سایر کشورها است.

مدیرعامل گروه سایپا افزود: در این مرکز تولید موتور سیکلت های خودشارژ برقی در دست اجراست که این پروژه در صورتی که به نتیجه برسد می تواند در صنعت حمل و نقل به ویژه موتورسیکلت تحول بزرگی ایجاد کند.