به شرح ذیل است

از آن جایی که نصب و سرویس آسانسور با امنیت افراد و تمام کالاهایی که حمل می شوند در ارتباط است، یک فرایند مهم در امورجای ساختمان محسوب می شود. با کمک این وزنه، نیروی کشش لازم برای حرکت کابین کم میشود بخاطر اینکه بر فرض رعایت ظرفیت کابین، اختلاف وزن بین کادر وزنه و کابین تحت هر شرایطی از نصف ظرفیت کابین بیشتر نخواهد شد و در حرکت به سمت بالا یا پایین ;سیستم کشش آسانسور حداکثر برای جابه جایی جرمی به اندازه نصف ظرفیت کابین توان مصرف می کند. نیروی محرکه در این نوع از یک موتورالکتریکی که عموما در بالای چاه آسانسور و در برخی طراحیها درپایین کنار چاهک و در جایی به نام موتورخانه نصب گردیده، تأمین میشود. در این آسانسورها یک موتور سه فاز غوطه ور در روغن به همراه یک شیرالکتریکی مخصوص که اصطلاحاً پاور یونیت نامیده میشوند وظیفه تأمین فشار روغن برای جک هیدرولیک را دارد.

همچنین آدرس شرکت پارسیان صنعت پدیده فجر قم جهت خرید آنلاین و دریافت لیست قیمت قطعات و اجزای اسانسور نظیر ریل ، گاورنر ، پاراشوت ، ضربه گیر ، تابلو فرمان ، سیم بکسل ، زنجیر جبران ، انواع کفشک ، یوک ، فلکه هرزگرد و … همچنین آدرس شرکت ماد آسانبر غرب جهت خرید آنلاین و دریافت لیست قیمت قطعات و اجزای اسانسور نظیر ریل ، گاورنر ، پاراشوت ، ضربه گیر ، تابلو فرمان ، سیم بکسل ، زنجیر جبران ، انواع کفشک ، یوک ، فلکه هرزگرد و … ایجاد حفره جک در انواع آسانسور هیدرولیک با جک در زیر مستقیم همیشه کار آسانی نیست. دمای اتاق آسانسور همیشه باید بین ۱۵ الی ۳۲ درجه باشد.

در این بخش انواع آسانسور هیدرولیک شامل چهار نوع معروف و نسبتا متداول بطور کامل مورد بررسی قرار گرفته اند. شیرهای کنترل بطور کلی به دو گروه شیرهای مکانیکی و الکترونیکی تقسیم میشوند. تا به حال فکر کردهاید که زندگی ما بدون آسانسور چه شکلی خواهد بود؟ در اینجا مقصود ما از ساختار جک تعداد مراحل آن است و پیکربندی اجزای آن مورد نظر نیست. لازم به یادآوری است که نصب این گونه از آسانسورها معمولا در مراحل پایانی ساخت ساختمان انجام میشود و نیاز است تا فضایی به عنوان موتورخانه برای آن در نظر گرفته شود. اگر برای نصب آسانسور در نمای ساختمان تصمیم گیری کرده اید، پیشنهاد می کنیم بهترین شرکت آسانسور را برای این خدمات پیدا کنید. آسانسورهایی که ایده آل و استاندارد طراحی شده اند، هم نمای زیباتری دارند و هم یک فضای امن را در ساختمان ایجاد می کنند. به طور مثال اگر یک ساختمان نیاز به نصب بالابر صنعتی داشته باشد، باید از الزامات و استانداردهای همان شرایط پیروی کنند.

قطعات اسانسور

۱-ورق کشی که به تناسب فضا از ورقهای فلزی – یا پانلهای گچی استفاده میشود. در برخی پروژه ها که طول مسیر حرکتی طولانی می باشدُ بعلت محدودیت های ناشی از حمل و نقل و جایگذاری جک در چاهک آسانسور، جکهای یک مرحله ای به صورت دو تیکه تولید و در محل پروژه نصب می گردند. شایان توجه است که جک های تلسکوپی نسبت به جک های تک مرحله ای از نظر طراحی، محاسبات، ساخت و متریال پیچیده تر هستند. مکانی که آسانسور در آن نصب می شود قبل از شروع به کار آسانسور باید از نظر ایمنی بررسی گردد، خصوصاً در ساختمان های قدیمی که مقاومت آن ها نسبت به ساختمان های نوساز کمتر است. چاهک آسانسور، بر اساس اصول ایمنی باید بنحوی احداث شود که سرویسکار در صورت سقوط کابین روی ضربه گیر چاهک محافظت شود. پاراشوت باید در شرایطی که سیم بکسل دچار گسست میشود، مانع سقوط کابین آسانسور شود.

سیم بکسل کابلی فیبری یا فولادی میباشد که برای تعلیق کابین و وزنه تعادل در آسانسور ها استفاده می شوند. در این نوع کارگذاری جک، وزنه تعادل بخشی از این نیروی لازم را تامین نموده و بهره وری سیستم افزایش مییابد.در انواع آسانسور هیدرولیک کششی هوپاد لیفت، جرم وزنه تعادل، در حدود دو سوم جرم کابین خالی درنظرگرفته میشود. اما انواع آسانسور ها از لحاظ نحوه اعمال نیروی محرکه به کابین فرق داشته و ان را به چهار دسته آسانسورهای کششی، هیدرولیک، وینچی و مغناطیسی تقسیم میکنند. همانگونه که بسیاری از شما می دانید آسانسور کارگاهی از قسمتهای مختلفی تشکیل شده است که به صورت اختصار به ان قسمتها اشاراتی خواهیم کرد .

بسیاری از افراد بر این عقیده و باورند که با تخریب بخشی از ساختمان و تهیه چاه آسانسور می توانند آسانسور را در محل مناسب خود قراردهند . 2. در مرحله دوم، متخصصان و کارگران می بایست چاه و زیر زمین آسانسور را آماده سازی نمایند. محل فرود باید با ایجاد حفره هایی در دیوار آماده شود که در آن آسانسور متوقف می شود. هر کار حفره جک آماده شده باشد. ناودانی ها هم سطح طبقه در هر چهار طرف چاه و در نیم طبقه در سه طرف چاه اجرا می شود. بر روی فلکه این موتور تعدادی کابل فولادی (اصطلاحاً سیم بکسل)هست که از یک طرف به کابین آسانسور و از طرف دیگر به وزنههای آسانسور که درون قابی فلزی به نام قاب وزنه قرار دارند، اتصال دارد. اجرای حفره جک و اندازه های آن باید مطابق روش های اجرایی ارائه شده از طرف تولیدکننده جک صورت گیرد. در حالیکه در جک های تلکسکوپی دو یا سه شفت داخل سیلندر مانند آنتن حرکت می کنند.

جالب است بدانید که برای نصب آسانسور، می توانید از قطعاتی که قیمت مناسب تری نسبت به دیگری دارند استفاده نمایید تا قیمت را کاهش دهید. انرژی که شما در این فرآیند صرف میکنید، اغلب به انرژی پتانسیل تبدیل میشود، بنابراین بالا رفتن از پلهها باعث افزایش انرژی پتانسیل و پایین آمدن از پلهها باعث کاهش انرژی پتانسیل شما میشود. بنابراین همانطور که عنوان شد، انواع آسانسور هیدرولیک بر اساس تفاوت هایی که میان انواع جک و پاوریونیت وجود دارد دسته بندی میشوند. انواع آسانسور هیدرولیک با جک کنار مستقیم، در مقایسه با انواعی که پیشتر مورد بحث قرار گرفت رواج کمتری دارند. آسانسورهای با عملکرد هیدرولیکی، انواعی از آسانسور هستند که با جک و پاوریونیت هیدرولیک عمل می کنند. آسانسورها باید مجهز به سیستم هشدار عملکرد باشند تا در مواقع خطر با اعلام هشدار از ایجاد خطر جلوگیری کنند. یک سیستم از کابلهای فلزی قوی و قرقرهها که بین اتاقکهای آسانسور و موتورها حرکت میکنند.

برای اینکه از طریق راه پله از همکف به طبقه 18 بروید، شما باید وزن بدن خود را در خلاف جهت نیروی رو به پایین گرانش حرکت دهید. در شرایط شدیدتر شاید نیاز باشد که چند روزی آسانسور را ازکار یندازید ودرهای آن را مسدود کنید تا قطعات آسیب دیده تعویض شوند. همچنین، بیرون آوردن جک از حفره برای تعویض یا تعمیرات فرایندی دشوار است. تنها مواردی از انواع آسانسور می باشند که روند جابه جایی را برای انسان به امری آسان تبدیل کرده است. شما میتوانید به راحتی استعلام قیمت انواع قطعات و لوازم آسانسور را بگیزید . انواع آسانسور هیدرولیک را میتوان بر اساس شاخص های گوناگونی دسته بندی کرد.

در ساختمانهای بلندمرتبه جهت انتقال نفرات و مصالح بعد از اتمام سازه ساختمان و از ابتدای شروع کار در ساختمان از آسانسورهای ویژه بار و نفر استفاده میگردد. ریل آسانسور نیز از ابتدای سال 1399 افزایش قیمت داشت. یکی از مهمترین مسائل در فرایند طراحی انواع آسانسور هیدرولیک، انتخاب جک و پاوریونیت مناسب است. همچنین آدرس شرکت یگانه آسانبر پویان جهت خرید آنلاین و دریافت لیست قیمت قطعات و اجزای اسانسور نظیر ریل ، گاورنر ، پاراشوت ، ضربه گیر ، تابلو فرمان ، سیم بکسل ، زنجیر جبران ، انواع کفشک ، یوک ، فلکه هرزگرد و … همچنین آدرس شرکت اطلس آسانبر شیراز جهت خرید آنلاین و دریافت لیست قیمت قطعات و اجزای اسانسور نظیر ریل ، گاورنر ، پاراشوت ، ضربه گیر ، تابلو فرمان ، سیم بکسل ، زنجیر جبران ، انواع کفشک ، یوک ، فلکه هرزگرد و …

چاهک آسانسور یا همان پیت که در اصطلاح عامیانه به آن چاله آسانسور گفته میشود قسمت انتهایی چاه آسانسور است. از طرفی در صورت وجود تعمیرکار در انتهای چاهک آسانسور ، دچار صدمه و آسیب نمی گردد. هزینه آهنکشی به تعداد طبقات ، طول و عرض چاهک ، سایز آهن آلات ، کیفیت اجرا و نوع اجرا بستگی دارد . این نوع از آسانسورها امنیت بسیار بالایی دارند، ولی قیمت زیاد آنها نیز باعث شده تا بعضی افراد قید خرید آن را بزنند. در این نوع از آسانسور از موتور برای بالا و پایین بردن کابین استفاده میشود و کادر وزنه نیز نقش کاهش فشار بر موتور را دارد. اما با توجه به این که اکثر آپارتمانهای متداول در زمینهایی با متراژ بین ۳۰۰ تا ۵۰۰ متر بنا میشوند و اختصاص اجباری قسمت عمدهای از سطح هر طبقه پارکینگ به سطح شیبدار (رمپ) برای دسترسی و گردش خودروها به طبقات زیرین، راندمان بهرهبرداری طبقات پارکینگ به شدت کاهش یافته و احداث طبقات اضافی پارکینگ را توجیهناپذیر میسازد.

آسانسورهای مسکونی با ظرفیت بین 4 نفر تا 16 نفر قابل سفارش هستند و دارای دو پلان داخلی و خارجی می باشند. تمام ساختمان های مسکونی و تجاری مرتفع که می شناسید به آسانسور نیاز دارند. از آسانسورها در ساختمانهای مسکونی و تجاری، بیمارستانها، مراکز خرید، رستوران ها و حتی کتابخانه ها برای حمل اشیاء مربوطه استفاده میشود. برای آشنایی بیشتر در این زمینه مطالعه مقالات بررسی انواع پاوریونیت آسانسور، و انواع جک آسانسور هیدرولیک که توسط هوپاد لیفت در سایتت قرار گرفته می تواند مفید باشد. همچنین گاهی عنوان میشود که ارتفاع چاله در انواع آسانسور هیدرولیک متفاوت است.

استفاده از وزنه مانعی بزرگی در حرکت آسانسور نیست با وجود مزاحمتی که در پایین رفتن ان دارد.اساس کار این نوع آسانسور انیروی اصطکاک بین سیم بکسلها و فلکه کشش موتور است. شیر کنترل نقشی کلیدی در حرکت و عملکرد آسانسورهای هیدرولیک دارد. یکی از مزایای این نوع شیر کنترل قابلیت تنظیمات خیلی دقیق آنها است. پیش از بررسی انواع آسانسور هیدرولیکی، لازم است شرح خلاصه ای درباره این نوع آسانسور داده شود. انواع آسانسورهای هیدرولیک با جک کششی رواج کمتری دارند و در کاربردهای خاص مورد استفاده قرار می گیرند. در مواردی که در حفر چاه برای نصب جک محدودیت وجود داشته باشد یا طول تراول زیاد باشد از جک های چند مرحله ای استفاده می گردد. در آن صورت قطعا ساختمانهای چند طبقه ساخته نخواهند شد و هیچ وقت از ارتفاع بالا شهر را نخواهیم دید.

انواع اسانسور

بنابراین، برای ارتفاع جابجایی مثلا 6 متر، جکی با کورس عملکرد کمی بیشتر از 6 متر نیاز است. کفشک ها معمولا از جنس چدن هستند و یک لایه از جنس پلاستیک فشرده بر روی آن ها قرار دارد تا با استفاده از اصطکاک کمی که ایجاد می کنند، سبب محدودیت سرعت برای کابین آسانسور نگردند. جنس این وزنهها معمولاً از چدن یا بتن است. برای راهاندازی موتور به خاطر وجود موتورهای قوی تر در صورت استفاده از درایو یا سافت استارتر نیاز به هزینه بسیار بالاتری است بخاطر همین معمولاً برای شروع به کار موتور پمپ هیدرولیک از سیستم رایج ستاره – مثلث استفاده میشود. در آسانسورهای هیدرولیکی تمام بار کابین توسط سیستم جک جا به جا میشود که باعث شده تا موتوری قوی برای آن در نظر گرفته شود. در نظر داشته باشید که قیمت آسانسورها بر اساس کارکرد موتور، ظرفیت کابین، کیفیت ساخت و غیره متفاوت است و تنوع زیادی دارد.

در آسانسورهای هیدرولیکی سرعت کابین و نیروی محرک آسانسور از طریق پاوریونیت (Power Unit) که در موتورخانه مستقر است، تأمین میشود. این نوع آسانسور ها معمولا حرکتی نرم تر و راحت تر نسبت به آسانسور های هیدرولیکی دارند. از آسانسورهای هیدرولیک جهت حمل ونقل بارهای سنگین در آسانسورهای اتومبیل بر، باربر و همچنین در ساختمان های مسکونی با ارتفاع کم استفاده می گردد. به طور کلی، نصب آسانسور هیدرولیک در ساختمان شامل در نظر گرفتن یک قسمت مجزا در خانه مسکونی یا ساختمان تجاری است. پاسخ: بله ، کاراموز می تواند بعد از دوره آموزش نصب و تعمیرات آسانسور درخواست چندین روز کارآموزی نماید تا با نصابان و تعمیر کاران شرکت روی پروژه کاری آسانسور رفته و در آنجا مجددا کلیه مراحل نصب و تعمیرات آسانسور را زیر نظر تعمیرکار انجام داده و تجربه واقعی در بازار آسانسور کسب نمایند. در ابتدای سال 1399 نرخ دلار در بازار آزاد کمی بالاتر از 15000 تومان بود.

کارشناسانی، از طرف شهرداری این طراحی ها را چک میکنند و با در نظر گرفتن معیار هایی، اجازه را برای نصب آسانسور در ملک صادر می پنل آسانسور متالیفت نمایند. در بسیاری از مواقع که فضای کافی برای نصب آسانسور وجود ندارد، ممکن است تمامی ساکنان با تخریب بخشی از ساختمان موافقت نکنند و یا فردی که در طبقه اول ساختمان ساکن است، اجازه نصب آسانسور را در حیاط خلوت ندهد. متخصصان با استفاده از نرم افزار های کامپیوتری، محل مورد نظر را نقشه کشی می کنند. همانطور که به تاسیسات لوله کشی آب گرم و سرد در ساختمان نیاز دارید، آسانسورها و بالابرها هم باید در پروژه های ساختمانی وجود داشته باشند.

تعمیر اسانسور